- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ze se uz "tuninguji" nejen auticka, ale i slovicka. Nejaky chytrak vytuningoval carbon na karbon, a razem je tu radobynova technologie.
nasekaný roving, LOL , ten se tu prodává mnoho mnoho let (nejdřív jen skelný, v posledních deseti letech i uhlíkový, aramidový, čedičový atp.).
není nic extra, že by si to zasloužilo velké P. Je to nasycené vlákno, které normálně koupíte v jakémkoliv velkoobchodu s lamináty. Vydrží i při pokojové teplotě měsíc-dva.
se používá proto, že se s jeho pomocí vytvoří hladký povrch nasyceného uhlíkového kepru, který se pak nemusí tolik (a někdy vůbec) brousit.
Ono to s těma volnýma vláknama nebude tak horké. Uhlíková tkanina je velice drahá sranda, takže když snížíte pevnost o 40%, tak už se to nevyplatí vyrábět. Jinak volná vlákna se využívají v technologii sklolaminátu hodně dlouho. Prodává se i hotová směs...Ale kdyby někdo přišel na to, jak ty vlákna uspořádat, tak to by byla jiná. Třeba se v nanotechnologiích něco použitelného objeví. Ale "uhlíková vata" nemá, podle mě, budoucnost.
No, vono to zas tak draha sranda neni. Ale mate pravdu, smyslupnej navrh kompozitovych veci je prave o jednosmernejch namahanich, kde se ty vyhody projevi nejvic. Pokud je to dil namahany "ze vsech stran stejne" a neni v oblasti nejakych rozmerovych omezeni, kolikrat vyjde s alu slitiny podstatne lip. Ale neni to "hi-tech uhlik vole"
Že by konečně se začala řešit hmotnost ? Ono je to nejlepší řešení, protože dynamice a spotřebě nejvíce pomůžete ne novým super motorem, ideálně nějakým foukaným skoro litrovým motůrkem ale sníženou hmotností vozu. Ono každých 100kg dolu je hodně znát a ukazovaly na to již starší testy aut. VZpomínám si na test dvou generací Oplu Vectra, kdy stará verze měla 55kW, nová pak 74kW, obě 1,6 benzín. Nová sice měla 19kW navíc, bohužel ale taky měla 250kg navíc proti předchůdci a nakonec tak měla horší dynamiku než předchozí "slabší" generace.
Někteří výrobci na to již přišli, viz. odlehčená Mazda2.
Japa reagují popř. budou reagovat na taková auta... motorkáři by mohli vyprávět... :-)
nez tady budete delat reklamu jedny automobilce.
"Lépe než Lamborghini to zatím nikdo neumí, taky si na to vyvinulo unikátní technologie."
Tohle je veta, ktera posila cely clanek do hlubin zapomeni. F1 tymy delaj s carbonem neskutecny veci a McLaren ted postavil MP4-12C taky s carbonovym monokokem. Zonda umi delat carbon bez prolinani do V tvaru a jeste do toho umi primichat titan.
Autore priste myslet. Diky
mno, jestli autor nemyslel sériovou výrobu? Kusovku pro závody udělá samozřejmě "leckdo", s karbonem to umí spousta výrobců i v jiných odvětvích (rámy bycyklů atd. atd.)