Diskuze

Jak si Volkswagen namlouval Škodovku

Spojením automobilky Škoda s německým koncernem Volkswagen začal 16. dubna 1991 zřejmě nejúspěšnější příběh české polistopadové ekonomiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jirkach72

16. 4. 2011 21:26
nepřesnost a doplnění?

BMW nebylo zájemcem, byla to jedna z firem, která byla z Boleslavi oslovená a jednou tam proběhlo jednání. Ze strany BMW nikdy zájem nepotvrzen... Podobné to bylo u dalších firem vyjma VW a Renaultu.

Co se týče VW a Renaultu - nikoliv nepodstatným faktem bylo, že VW ze strany Škodovky dostal technologii na výrobu hliníkových bloků motorů, kterou škodovka (asi jako jednu z mála věcí uměla) a naproti tomu pokusy na toto téma ve VW měli na kontě 25% zmetkovosti. Oproti Renault, který to uměl, značku Škoda chtěl utlumit a nechat zde pouze výrobu svých vozů pod značkou Renault ...

Takže ve finále, kdyby Škodu nekoupil VW, dnes Škoda ve všech dalších variantách vývoje neexistuje.

0 0
možnosti

f0rr35t

16. 4. 2011 23:30
Re: nepřesnost a doplnění?

R^ Zajímavé. Každopádně jsem moc rád, že to tu nepřevzali frantíci.

0 0
možnosti

kandaharista

16. 4. 2011 20:54
za tu posledni vetu

novinare chvalim. Byla odvazna, ale pravdiva, bohuzel.:-/

0 0
možnosti

Chytry.Levicak

16. 4. 2011 18:03
nakonec to dobře dopadlo...

jedniným odpůrcem byl klaus, který to chtěl zprivatizovat.

0 0
možnosti

aluminiový alobal

19. 4. 2011 0:06
Re: nakonec to dobře dopadlo...

a prodej automobilky to nebyla privatizace?;-D;-D;-D

0 0
možnosti

sombreri

16. 4. 2011 16:30
S posledni vetou naprosto souhlasim...

Kde jsou ty casy...Ach ach...

0 0
možnosti

toriola

16. 4. 2011 14:08
xxxxx

Pěkná vzpomínka na auto za 80 tisíc

0 0
možnosti

MiroTR

16. 4. 2011 16:11
Re: xxxxx

Nojo, bylo to dost předražené. :-/

0 0
možnosti

Fungy

16. 4. 2011 13:35
škoda že to nevyšlo

jí pořádně vytunelit, a já jsem Vaškovi Šášovi tak věřil;-(

0 0
možnosti

entony13

16. 4. 2011 14:44
Re: škoda že to nevyšlo

Mohli jsme mít místo koncernu VW v Mladé Boleslavi další Poldi Kladno, copak naši tuneláři, utřeli papulku a našemu Vénovi to udělali tenkrát naschvál, křičel " Rozprodávají naše rodinné stříbro", to si pamatuji. Všechna čest tehdejší české vládě s Pithartem a Vávrou

0 0
možnosti

cenzore_zdar

16. 4. 2011 12:53
Stalo by za zminku ze VW pohrbil

Karburatorovou 1.6 75kW do skoda forman a posleze felicie. To by to auto mozna i normalne jelo!

0 0
možnosti

Martin_Happy

16. 4. 2011 13:51
Re: Stalo by za zminku ze VW pohrbil

1,6 s Favoritem strašně házela a vůz byl nestabilní. Proto všechny prototypy přemontovaly do Formanů. Felicie už by byla lepší (MÍŇ BY SE KROUTILA), ale zase přechod na vícebodové vstřikování MPI se osvědčil, motor je držák a na ježdění město okrsky to stačí

0 0
možnosti

dracekvo

16. 4. 2011 11:55
fávo

Mám fávo a je mu 20 let. Až na drobné mouchy a trochu koroze má pořád chuť do života. Jsem zvědav jestli se nějaký superb dožije tohoto věku.

0 0
možnosti

roba21

16. 4. 2011 12:35
Re: fávo

Hm, ten můj jsem prodával před 10 lety a už tehdy byl totálně zrezlej. Ne že by to bylo vyloženě špatné auto, ale žádný zázrak to také nebyl.

0 0
možnosti

Mirco1

16. 4. 2011 11:44
Nejlepší je jak notorický bolševický lhář kaktusák...

.... pod jiným článkem píše v reakci na mou informaci, že ministr hospodářství Adamcovy vlády v červu 1989 uvedl ve Federálním shromáždění, že AZ NP je v platební neschopnosti téměř miliardu tehdejších korun, že bodejť by ne, když právě vyvinula nový vůz :D Vzhledem k tomu, že výroba začala už o rok a půl dříve, a k poptávce, kterou ta zkostnatělá bolševická mašinérie nebyla schopna uspokojit, takže byly půlroční a delší pořadníky, tak právě to by měla být ta NEJZISKOVĚJŠÍ doba, vážený prolhaný kaktusáku :D Mě by zajímalo, jestli těm svým nesmyslům věříte aspoň částečně i vy sám, nebo to je vždy jen hodně zoufalé "zachování si tváře před ostatními" :D

0 0
možnosti

Chosé nepřijel...

16. 4. 2011 7:53
.

Článek na lidovkách je o dost lepší R^

0 0
možnosti