- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jistě vzroste a byl to jeden z argumentů pro nesvícení v SRN. Zajímavý pokus o výpočet vzrůstu spotřeby se světly je http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002011001 . Autor pak dodává, že nezapočítal účinnost alternátoru a pak počítá cca 80 %, podle tabulek je to cca 60 %, takže ta spotřeba bude ještě o něco vyšší... Mimo jiné svícením všech přišli motorkáři o svou výjimečnost a zapadají tak více mezi ostatní vozidla, tedy jsou více ohroženi :-( Hezký den
Volvo doslo k tomu ze tp je uplne jedno jestli auto sviti nebo ne, za celou zivotnost auto to neni ani litr paliva!
Tisícinásobek. Sklizeň po úřednickém molochovi je trpká .....kdy skončí tenhle nesmysl ???? KDYŽ SVÍTILY JEN MOTORKY, TAK BYLY VIDĚT, TEĎ SVÍTÍ VŠE A DŮSLEDKY JSOU KATASTROFÁLNÍ....
Souhlasím,svícení ve dne je blbost,třeba za slunečného dne je to asi k něčemu dobrý,další blbost ze série blbostí v této republice
"...o těch pět miliard litrů paliva navíc."?
Buď "o něco víc" nebo (bez "o") "něco navíc".
"O navíc" píše jenom ignorant.
Pokud Te zajima cestina, tak zajdi do knihovny a nelez na informacni servery. A jestli mas uchylku hledat chyby v textu, tak si to doma tiskni, cervene oznacuj a ves na nastenku. A neotravuj s tim ostatni...
Jinak hezky vikend...
Pokud je dobře vyrobený a kvalitně nastavený, tak může být elektrický posilovač super. Skutečně se totiž nezatěžuje motor pohonem dalšího čerpadla. Má to ale pár háčků. Dobíjení musí být moderní aby zatěžovalo motor ve chvílích kdy má přebytek výkonu nebo při jízdě z kopce a ne plynule jak tomu bývá u všech starších a i některých nových aut. Dále je potřeba aby byla elektrická soustava kvalitně stabilizovaná právě s ohledem na časté prudké změny odběru proudu, protože jinak budou na auťáku praskat žárovky, jak třeba na některých Fábiích. Když totiž vezmete prudčeji za volant a hlavně pak stejně prudce točit přestanete a to vše při malých otáčkách motoru (parkování a tak...) tak motor posilovače začne odebírat proud a alternátor se jej snaží dodat. Než alternátor zareaguje, objeví se krátký pokles napětí. to stejné se stane když točit volantem přestanete, ale tam se objeví krátký nárůst napětí. No a ten vám zkracuje životnost těch silných žárovek v předních světlech.
Cim vic elektroniky v aute je, tim vic se toho muze rozbit. Jasne ze u novyho auta to bude super, ale bude to fungovat porad stejne dobre i za 15 let? Pokazdy kdyz si koupim novejsi auto, je vic a vic naslapany elektronikou, ktera dela akorat problemy. Bez ohledu na znacku vozu...
nebude a za 30 let to bude totalne neopravitelny klumpr, nebot dily nebudou a dokumentace k informacnim systemum auta take ne.... z tehle aut holt provozuschopni veterani asi nebudou .
ak napíše v jednej vete "přeposilovost" a v druhej "energeticky náročnější" pre druhý model, tak ako to teda je? všeobecne platí, že na rovnaký výkon je rovnaký príkon. ani v časoch socialistickej energetickej krízy výmenou 5kW motora za 2,0kW sa neušetrilo.
nepotřebuje zbytečnosti typu klima,posilovač a elektronika.čím míŇ TOHO TAM JE TÍM MÍŇ SE TO MRVÍ.
jasně, zpátky na stromy, to je řešení
Jsem slyšel, že u aut s elektrickým posilovačem se po výjezdu ze zatáčky nevrací volant sám do výchozí polohy a de facto se musí volant ručně srovnávat, je to pravda?
Nevim co delam spatne, protoze me se u zadnyho osobaku volant nevraci.
cca 10 mld. barelů. Ok, ropa není rafinované palivo, ale myslím, že 50% výtěžnost paliva z ropy není odhad úplně mimo.
Tj. el. posilovače řízení za 10 let širšího použití dokázaly uspořit denní světovou spotřebu paliva, tj. zhruba jedna 3560-tina z celkové spotřeby za těch deset let.. je to hodně, je to málo?
Tohle nemá být příspěvek proti el. posilovačům, jen proti házení miliardami bez uvedení kontextu.
OPRAVA - spotřeba není 10 mld. barelů, ale je to už přepočítané na litry - omlouvám se za chybu, správně je:
Denní světová spotřeba ropy je 10 mld. LITRŮ
(+-autobus)