- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I před několika desítkami let býval benzín pěkně drahý, dražší než teď:
přepočítání najdete zde: http://zmrzlina-misa.cz/retro/sporitelna/
Ale jakmile se tohle rozmůže, pak si stát (lhostejno, kdo zrovna bude u koryta) najde cestu jak z motoristů ždímat peníze spotřební daní jak na LPG tak i na CNG.
je ten dojezd trága.Na LPG jsem bez problénu udělal 600 km a to jsem měl pořád možnost plné nádrže benzínu.Takže to CNG je spíš pro taxíky nebo celkově jízdy kolem města.Na dlouhý cesty to prostě není.Když pojedu někam k moři,těžko budu někde hledat CNG a ne benzím budu pořád u stojanu.
Opel potřebuje podporu? Nebo jak mám chápat to nejlevněji? S Passatem origo CNG , motorem 1.4 TSI 150k není problém se s pohodovou jízdou vlézt do 4 kilo na 100km. Ale je mi jasné, že testovací jezdci prostě s normální spotřebou jezdit neumí, protože i se starší Zafirou jsme bezproblémově jezdili za 5kg A tak se mi zdá spotřeba s novým turbo motorem 6,15 opravdu přemrštěná.
bez amortizace a pojisteni stoji 1km = 1kc. Dieselova agila B se blizi ke stejnemu udaji. Nicmene kdyz kouknu na dnesni skakaci ceny benzinu a nafty, rozhodne bych ani na jedno nejezdil. Ja uz rok tankuju LPG stale za stejnou cenu!!!!
Jo a kde? V loni stalo lpg kolem 13Kc, nyni kolem 17Kc... coz je narust o cca 30%.
ono to stejne nejde uvalit spotrebni dan na LPG nebo CNG. Vzdyt bud je to zemni plyn a nebo propan-butan a ten se primaprne nepouziva k pohonu aut v ceske republice ale k zasobovani domacnosti. Takze bud spotrebni dan buou platit vsichni nebo nikdo.
Samozřejmě, že se na to dá uvalit daň. Do bomby bez daně, do nádrže s. Easy.
Ta domácí plnička se fakt vyplatí. Cena nové plničky je kolem 100.000,- Kč, k tomu přestavba auta, je to fakt velmi výhodná záležitost...
Nechci dělat reklamu, proto vynechám název firmy, ale za plničku nemusíte platit: Když si vyberete správného dodavatele zemního plynu, dostanete 5% slevu na auto z fabriky na CNG a dodavatel vám zdarma vybuduje plničku domů s tím, že se zavážete k odběru plynu od něj na několik let - obvykle 3-4, podle toho, kolik najezdíte ročně km - čím víc km, tím kratší smlouva. Cena plynu je na tuto dobu stanovena jako "průměrná na trhu v ČR", takže tankujete za cca stejnou cenu jako jinde. Až ta smlouva na dobu určitou vyprší, buď si za korunu plničku koupíte a dál se o ni staráte sám a v tom případě si můžete vybrat dodavatele plynu jakého chcete, nebo smlouvu prodloužíte a servis vede nadále váš stávající dodavatel. Investice žádná, jen nákup auta. Co se týká přestaveb, tak to je většinou aušlus, když auto na CNG, tak jedině z fabriky.
Problém je už v samotných přestavbách, moc firem to tady nedělá, různě krachují etc.
Přestavby nebrat, to je dobrý leda pro šáde na LPG, auto na CNG jedině z fabriky.
Pořiďte si drahé auto an plyn, jezděte a tankujte zpn a oni Vás překvapí - vyšší cenou na pohon auta nebo Kalousek na to hodí daně a budete v haj ....ku. To je v dnešní době normální. Jak je něco levnější hned se někdo postará aby to nabylo.
Jj, toho se taky bojím. Teď je to paráda, čím je dražší benzín a nafta, tím jsem raději, že mám auto na CNG a o to víc se děsím toho, že si toho někdo všimne a bude po legraci. Bez spotřební daně je to do konce roku, co bude dál zatím nikdo neví...
ale zapomente na parkovani v jakekoliv podzemni garazi...