Diskuze

Proč to dělat jednoduše: audi pojedou na nejsložitější palivo na světě

Automobilka Audi představila svůj plán CO2 neutrální mobility. K ní mají kromě elektromobilů a hybridních aut přispět od roku 2013 i modely s motory TCNG. Kromě stlačeného zemního plynu budou jezdit i na syntetický metan.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F

FiS95

30. 5. 2011 17:52
Ropa nedojde.

Jen ji zakážou těžit abysme si to mysleli!

0 0
možnosti
MP

poemcz

31. 5. 2011 14:56
Re: Ropa nedojde.

jinými slovy, říkáš, že ropy je nekonečně mnoho? ...k smíchu. Jednou prostě dojde, protože jí není nekonečně mnoho, nebo nedojde protože už jí nebudeme potřebovat.

0 0
možnosti
JN

sat037

30. 5. 2011 16:59
kdoví, co vlastně chystaj

tak nejdřív píše, že bude vyrábět elektrolýzou vodík a s CO2 z toho dělat methan a v posledním odstavci zase že masová výroba vodíku je příliš nákladná. No na jednu molekulu methanu padnou 4 vodíky - to je nějakýho vodíku, skoro bych řekl masová výroba, kterou na konci odmítaj jako nákladnou. Tak nevím.

0 0
možnosti
VK

kossacek

30. 5. 2011 16:22
Konečně

Tleskám. Konečně někdo přestal stádovitě sledovat slepou větev vývoje - elektromobily..R^

0 0
možnosti
JC

Dedek963

31. 5. 2011 16:50
Re: Konečně

... a našel svou vlastní...

bravo ;-D

0 0
možnosti
5

5hitbomb

30. 5. 2011 14:50
Dalsi hlopoust

Jedine klasicke elektromobily, jsou to ty nejjednodussi auta a proto taky funguji nejlepe, radsi by ty prachy meli cpat do vyvoje poradnych baterii a infrastruktury nez na takove slozite komedie... Budoucnost je v autech ktere si vezmou priklad z tohoto a udelaji to trosku komercneji vyuzitelne: eko-auto.com/japonsky-elektromobil-sim-lei-zvlada-333km-na-jedno-nabiti/

0 0
možnosti
LJ

lolek77

30. 5. 2011 15:05
Co je jednoduchého na dvoutunovém autě, kde

hlavním nákladem jsou akumulátory jejichž výroba není ani levná, ani ekologická ani jednoduchá. I ten japonský zázrak s dojezdem 333 km může mít potíže, pokud v noci chytne zácpu a bude muset svítit. To nemluvím o topení v zimě a klimatizaci v létě. Prostě elektromobily budou a dlouho zůstanou jen pro městský provoz.

0 0
možnosti
JZP

Jožin z planin

30. 5. 2011 14:48
Rozumné využití zdrojů

Tohle je docela rozumné využití větrné energie (lepří než to cpát přes moc do sítě). Jen účinnost vzhledem k cestě přes vodík nebude nic moc. Někde jsem četl, že už existuje mikrobiální palivový článek, který vyrábí z elektřiny, vody a CO2 metan s účinností nad 90%. Ale třeba je to jen vědecká kachna, která k praktickému využití nedozraje. Metan mi připadá i jako rozumnější palivo než vodík. Dá se pálit v běžném motoru i palivovém článku a dá se i mnohem lépe skladovat.

No a palivo z ropy také nemá zrovna jednoduchou životní dráhu: Vytěžit, přefiltrovat, naložit na tanker, objet s tím půl světa, nalít do rafinérie, předestilovat, distribuovat. Jediná výhoda je v tom, že už k tomu existuje potřebná infrastruktura.

0 0
možnosti
S

Stenlej

30. 5. 2011 14:08
Kokodák

Ropa nedojde ,akorát bude hůř těžitelná. A tím i dražší.;-)

0 0
možnosti
JX

Jub

30. 5. 2011 15:45
Re: Kokodák

Naprosto spravna uvaha, s rostouci cenou bude klesat tezene mnozstvi, az se bude limitne blizit nule. Takze ropa nedojde, ale taky se nebude tezit :)

0 0
možnosti
LG

l.g

30. 5. 2011 13:27
Ekologie

Po světě jezdí zhruba miliarda automobilů. Ekologický problém vzniká tím, že úplně všechny využívají ke svému pohonu ropné produkty. Když bude ta miliarda jezdit na elektřinu, nebo na plyn. Ekologický problém to bude úplně stejný, akorát posunutý někam jinam. Když je něčeho nepřiměřeně mnoho, je to problém vždycky. Ať už to jsou myši, králící, auta, nebo lidi.

Myslet si, že se problém vyřeší tím, že se změní typ pohonu je bláhovost. Ten se vyřeší jedině tím, že aut bude prostě méně. Při nenažranosti lidí je ale něco takového jen fantasmagorie. To se dá zařídit jedině tak, že ubude lidí.

0 0
možnosti
NBSE

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

30. 5. 2011 13:32
Re: Ekologie

Jiný typ pohonu může znamenat třeba i 50% úsporu paliva, což znamená zhruba o 50% méně emisí, což tak zanedbatelné není. Navíc elektřina se dá vyrábět i poměrně ekologicky, stejně jako alternativní paliva. Takže problém s počtem aut je sice neřešitelný, ale problém s emisemi ano.

0 0
možnosti
VN

vychovany nezdvorak

30. 5. 2011 10:59
Vždycky když čtu podobné bláboly,

tak mě popadá strašná chuť si koupit za 1. trabanta, a za 2. nějakej americkej křáp, co má objem motoru větší než 5L...

0 0
možnosti
MT

.MichaL

30. 5. 2011 12:17
Re: Vždycky když čtu podobné bláboly,

Nalít benzín na zahradě do vany, zapálit a přikládat galoše. Tím to spravedlivě natřete celýmu světu;-)

0 0
možnosti
MG

bitkar

30. 5. 2011 10:49
typicky

nemecky a EU reseni....

0 0
možnosti
PI

Pruitt Igoe

30. 5. 2011 12:40
Re: typicky

a jaké je typicky české řešení? Jezdit na vyjetej volej? ;-D

0 0
možnosti
DN

mpixel

30. 5. 2011 10:36
Takový výpočet k úvaze

ještě bych si můj výpočet níže dovolil trošku korigovat. 35% (3,5kW z 1litru nafty)  účinnost u spalovacích motrů je připisována k těm nejúčinnějším. (auto se spotřebou 6litrů není nejúčinnější a ztráty by byly vyšší) Navíc se předpokládá že řidič pojede na nejlepší otáčky, nebude stát v koloně a tak. Takže nejlepší auto má spíše spotřebu maximálně 5 litru na 100km. A průměrný výkon auta(ne maximální kdy je pedál na podlaze) by tedy byl spíše cca 17KW.  Výpočet jsem si ale zjednodušil, že těch 5 litrů spotřebuje za hodinu a že tedy musí jet 100km/h. Nicméně, když pojede pomaleji, tak sice spotřeba bude větší, ale bude vzažena ke vzdálenosti. Když jí vzáhneme k čase, tak spotřeba bude nižší. Takže bych průměrný výkon viděl ještě nižší.

Nicméně jak tu někdo psal, ztráty při manipulaci s vodíkem můžou být naopak větší. Takže vysledek po korekci bude přibližně stejný.

0 0
možnosti