Diskuze

Motorem roku 2011 se stal dvouválec od Fiatu

Výsledky tradiční ankety o nejlepší pohonnou jednotku roku letos přinesly už druhé vítězství v řadě Fiatu. Zatímco vloni automobilka uspěla s motorem 1.4 MultiAir, letos si vítězství připsal dvouválec TwinAir.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Johnny006

27. 5. 2011 16:35
motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Doufám že si stihnu ještě koupit někde auto s jednoduchým (a spolehlivým) atmosférickým 8v benzínem, než budou všechny automobilky nabízet jen ty své "nadupané" ale trapně poruchové turbohnusy Rv.

0 0
možnosti

Johnny006

27. 5. 2011 16:47
Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Mám super zkušenost s 20 let starým motorem od OPELa, najeto minimálně 450 000km na LPG z ONO a podobných stanic + občas laciný olej z Autokelly, to nikdo to auto nešetřil a pořád jezdí. Nikdy jsem nechodil do autorizovaného servisu  - jen směšné náklady na několik oprav, většinou "made in home".

X

Pokoukával jsem po novém autě. OPEL ale už také jede ve většině modelů složité a choulostivé turbomotory, kde je člověk odkázán na autorizák. Prodává vám ještě dneska vůbec někdo praktického rodinného kombíka s jednoduchým nejlépe 8v atmosférickým benziňákem? Nějaká supermoderní TDička bohužel nechci. :-/

0 0
možnosti

ičmeka už potřetí smazali

27. 5. 2011 10:15
Long Life oleje

hlavně proboha nevěřte inetrvalům výměny 30 tisíc.. po deseti tisících musí olej ven, ať je to long life nebo bůhvíco jinýho. :-/

0 0
možnosti

zbiro

27. 5. 2011 11:49
Re: Long Life oleje

Můžu se zeptat jakou značku oleje vyrábíte, a kde testujete. Hádám že názor máte podložený zkušenostmi a vlastní renomovanou zkušebnou.  V opačném případě není váš příspěvěk nijak podložený, krom toho že jedna paní povídala. Liju do auta olej Selenia dle předpisu výrobce po 30 tis. a po 160 tis, s motorem žádný problém nemám.

0 0
možnosti

ddo

26. 5. 2011 23:30
motor v Suzuki Alto

Dost vymakaný malý tříválec je i v Suzuki Alto, zvlášť za ty prachy, 996 ccm, DOHC 12V, dual VVT, 50 kW, 90 NM@3400, spotřeba 5.5/3.8/4.4

Na tom dvouválci od Fiatu někteří oceňují kromě spotřeby a výkonu i ten retro nekultivovaný chod a zvuk :-) ... mě by se to taky hodně líbilo, ale tolik peněz bych za takovou pidikáru dnes nedal .. snad jednou, až budu prachatější :-)

0 0
možnosti

lada123

26. 5. 2011 23:38
Re: motor v Suzuki Alto

ddo, u tech motoru nehled na spotrebu dle vyrobce, ale spise na realitu, treba http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/420-Alto.html?power_s=50&power_e=50

Zvlaste u turba je vhodne se podivat, jak ktery vyrobce keca... U japonskych motoru s variabilnim casovanim je to vetsinou celkem prijemny pohled ;-)

0 0
možnosti

ujko.straka

26. 5. 2011 21:00
A trvanlivost?

Až některý z těch motorů najede čtvrt miliónu kilometrů v městském provozu bez jediné opravy pouze s běžnou údržbou a výměnou spotřebáku tak budiž, jinak nemají tyhle srovnání moc smysl. Maximálně si poklepou po ramenou jak jsou dobří ( v zákulisí se posmějou jak budou na servisu škubat zákoše) a to je asi tak vše.

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

26. 5. 2011 21:03
Re: A trvanlivost?

Tohle jsem kdysi říkal, když do Bravy začali dávat ten 1,2 16V. Kór s předchozími zkušenostmi s fiatími maloobjemy. Po 10 letech jsem musel uznat, že se jim povedl... Není to záležitost jen objemu, i ten maloobjemový motor lze nadimenzovat hodně dobře, a naopak velkoobjemový motor lze navrhnout i tak blbě, že je choulostivý a vydrží prd.

0 0
možnosti

yndes

26. 5. 2011 20:34
V Citroenu C3

máme motor 1.1 (benzín, čtyřválec) a zcela upřímně říkám, že je skvělý. Živý, tichý, minimální spotřeba. Na městské a příměstské ježdění ideální, není ale problém jet s tím i kamkoliv dál. Takže malé motory rozhodně ano.

0 0
možnosti

ičmeka už potřetí smazali

27. 5. 2011 10:12
Re: V Citroenu C3

minimální spotřeba? nevim, máti s tim jezdí za 8 litrů.. :-)

0 0
možnosti

zbiro

26. 5. 2011 19:43
proč ne

Do města a na popojíždění do shoping parku někde ze satelitu si to umím představit. Na delší trasy a na dálnici, ale minimálně pětiválec. Ikdyž, chtěl bych vidět kolik ten dvouválec točí při 150 km/h ;-D

0 0
možnosti

MirdaCB

26. 5. 2011 16:40
Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

o to víc nechá v servisu. Natankuje někde špatný benzín což v Česku není nic výjimečného a může začít spravovat. Nehledě na to že si u těch maloobjemových motorů jako je např 1.2TSI montovaný do Škodovek lidé stěžují na špatné topení v zimě.

0 0
možnosti

entony13

26. 5. 2011 17:27
Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Dobrý benzín je základ,bereme u Eurooilu optimal a jede to lépe, máme větší dojezd a můžeme jim problémy omlátit o hlavu, protože jinde netankujeme. Je problém, že všechny benzínky Eurooilu nemají stojan s optimalem. U nás se prodává surový benzín bez aditiv a za aditivovaný se musí připlatit, Shell, OMV a Eurooil. Kdo šetří, má hromadu šrotu :-), ještě nevěřit na Long Life (správně přeloženo, s ucpaným filtrem brzy končíme :-)) a jezdí se v pohodě

0 0
možnosti

namestii

26. 5. 2011 15:55
Nesnáším šetřílky

Ať dělám co dělám, prostě se přes spotřebu 15 l nemůžu dostat :-)))

0 0
možnosti

ičmeka už potřetí smazali

26. 5. 2011 16:05
Re: Nesnáším šetřílky

tak si kup silnější auto, pak se přes ní dostaneš ;-D

0 0
možnosti

Agent-přisluhovač

26. 5. 2011 15:43
Nic se nemá přehánět

A nevíte, kdo vyhrál kategorii "životnost motoru"?

Taky ten TwinAir? ;-D

0 0
možnosti

ičmeka už potřetí smazali

26. 5. 2011 16:05
Re: Nic se nemá přehánět

nene, Felicia 1.9D ;-D

0 0
možnosti

Glock Mark XV

26. 5. 2011 13:43
Nasadí Fiat tento motor do Formule 1 2012???

Určitě by s ním vyhráli mistrák! ;-D

0 0
možnosti

CZMiki

26. 5. 2011 14:57
Re: Nasadí Fiat tento motor do Formule 1 2012???

Co si nejdřív něco přečíst o pravidlech a specifikacích motorů F1?

0 0
možnosti