Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: čínský kamion se propadl dálnicí rovnou do řeky

Náklaďák naložený ocelovými trubkami může být pro některé dálnice až příliš. Čínské úřady teď vyšetřují incident, při kterém obrovská jáma pohltila kamion přímo za jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

standa_81

x

Ze shora to vypadá jako obrázek s dírou do země, takový jako bývaj ve městech na chodníku...:-)

0/0
9.6.2011 0:37

falda

Hlavně že USA varují své občany!

V USA by se totiž nic podobného ROZHODNĚ stát nemohlo... A u nás už vůbec ne ( 4x propadlé nebo sesunuté nadloží tunelu Blanka, most spadlý těsně před jedoucí vlak ve Studénce atd.). Finta je spíše v tom, že o takovýchto událostech v Číně se dozvídáme dříve, když se stanou v sousedním městě. A hlavně v Číně je vždy předem jasný viník - komunistický režim, zatímco u nás nikdy nikdo za nic nemůže a odpovědné osoby už vůbec ne...

0/0
6.6.2011 15:02

pravda boli cenzore (5.nick)

Re: Hlavně že USA varují své občany!

Tunel Blanka a most ve Studénce byly stavby, to znamená, že nebyly uvedeny do bežného provozu a to je trošku rozdíl.

+1/0
7.6.2011 8:21

Jozef5000

Při pověstné čínské kvalitě se tomu ani nedivím.

0/0
5.6.2011 23:41

falda

Re: Při pověstné čínské kvalitě se tomu ani nedivím.

Viděl jste někdy nějakou dopravní stavbu v Číně? Ujišťuji vás, že kdyby se tam stavělo tak, jako v ČR, nevydržely by jejich stavby ani prvních 10 minut monzunového deště.

0/0
6.6.2011 15:04

pravda boli cenzore (5.nick)

Re: Při pověstné čínské kvalitě se tomu ani nedivím.

Tak to vypadá, že v ČR se pohybuješ jen v lesích a polních cestách.

0/0
7.6.2011 8:23

Rambo-x

Frajeřina

Ty jo,a ti nám měli stavět dálnice,už teď to je strašný a ještě kdyby to měli dělat číňani takovým stylem i u nás

0/0
5.6.2011 22:04

Lojzino

Kam se hrabou naše díry na silnici

Tahle díra by měla šanci na vítězství v soutěži díra století.

0/0
5.6.2011 21:56

Gunter von Bahnhof

a to nam meli delat dalnici

zda se mi to nebo ta betonova slupka je fakt tenoucka

0/0
5.6.2011 21:14

NewDorianGray

Jo, kde jsou ty doby,

kdy jsme si dělávali z ruských hokejistů v případě prohry legraci, že skončí na Sibiři. Řidič čínského kamionu s neblahým tušením pokukuje po místním stadionu, zda už nevyrazila popravčí četa. Hrozný.

0/0
5.6.2011 19:33

Já to nebyl, já to nebil!

To je dálnice jak vod SKANSKY

:-P

0/0
5.6.2011 19:08

Buffalo007

i když byl přetížený

tak bude směšné jestli to celý zacáluje. Mosty musí mít mnohem větší nosnost, než která se prakticky může stát. viz testování u nás mostů s několikami plnými tatrovkami.

0/0
5.6.2011 18:22

Xladi

Re: i když byl přetížený

To nezacáluje ani za 1000 let měla by to zacálovat pojišťovna a to že je ten most blbě postavený za to nemůže, řekněme že ten kamion měl 60 tun a to myslím hodně, tak ten most by měl mít minimálně 2x takovou nosnost, jak by to bylo u nás, když jezdí nadměrné náklady, to by se nikam nedostali, podle fotografie je vidět že jsou nosníky daleko od sebe a ten beton prostě tak ůnosný není aby to udrželo dlouhodobě 6 metrovou mezeru mezi nosníky když přesně po té nepodepřené části jezdí auta, navíc připočítat nekvalitní práci a je hotovo. Jezdíme dělat revize staveb a kolkrát narazíme na takové prasárny že se divíme že to někdo dovolil zkolaudovat a tam to bude ještě horší :-/

0/0
5.6.2011 18:31

l.g

Re: i když byl přetížený

Když se podíváte na ty fotky pořádně, tak mám dojem, že pod propadlým kamionem leží i zřícený nosník.

0/0
6.6.2011 12:28

Pepannn

Re: i když byl přetížený

R^

0/0
7.6.2011 22:29

djbeat

Live wire

Doufám, že po tomto "ojedinělém" incidentu už nám číňané dálnice stavět nebudou :-)

0/0
5.6.2011 18:00

lopenik III - duveryhodny ctenar

x

;-D a tihle stavi dalnice v polsku, nedejboze aby staveli i u nas... ;-D

0/0
5.6.2011 16:30

ravl

Re: x

jj, to raději ty naše předražené.

Vždyť se také propadají, ne sice tak moc,

ale třeba D1 v Ostravě

0/0
5.6.2011 22:50

john.h

kvalita silnic

jelikoz se v cine stavi jako blazen, tak se nedivim, ze se takova vec proste obcas stane, rozhodne si ale nemyslim, ze to je nejakej pruser a silnice tam jsou v civilizovanejch oblastech horsi nez v americe...

0/0
5.6.2011 16:06

tonny.p2

stejna nehoda

tady je podobna nehoda na videu, propadla dalnice:

:-/

http://www.sportovnivozy.cz/nehoda-296-propadla-silnice   

!!

0/0
5.6.2011 15:06

Robodruh

Re: stejna nehoda

Teď už jen škoda, že je to fake...

0/0
5.6.2011 16:10

Buffalo007

Re: stejna nehoda

R^

0/0
5.6.2011 18:19

l.g

Moc se nedivím

Tak jak jezdí v Číně nákladní vozy bych se nedivil brutálnímu přetížení soupravy. Když si k tomu připočtete, že tam takhle jezdí v podstatě všechny náklaďáky, a to jeden za druhým a navíc si přidáte mírný šlendrián při stavbě mostu, který dost možná ani nebyl na takové zátěže počítán, tak je to hotovo.

Zrovna dnes jsem si uvědomil, že v Číně vlastně skoro vůbec nejezdí kamiony tak jak je známe u nás. Jsou to většinou dlouhé soupravy s korbou (jako v tomto případě) a téměř vždy ještě s přívěsem, a nebo tahače s lodními kontejnery a samozřejmě taky většinou s přívěsem.

0/0
5.6.2011 14:06

Robodruh

Re: Moc se nedivím

V normálních zemích se most staví tak, že se na něj po dokončení nastaví plně zatížené náklaďáky jeden za druhým (nebo také třeba tanky, jako kdysi u nás) a pak se ještě v klíčových bodech například odpálí raketové motory otočené vzhůru nohama, aby došlo i k nějaké té dynamické zátěži.

.

Chápu, že v Číně, kde se buduje stylem: "Hlavně dostihnout a předstihnout, strana to potřebuje, co na tom, že zařve 30 milionů lidí hladem" se takovými detaily nikdo nezabývá. Pak je možné i třeba tohle:

.

http://zpravy.idnes.cz/obrazem-na-cinskem-sidlisti-se-prevratila-patrova-budova-pz5-/zahranicni.aspx?c=A090628_131447_zahranicni_pei

0/0
5.6.2011 16:14

l.g

Re: Moc se nedivím

To máte jistě pravdu. To dělají v Číně taky. Něco jiného je ale test a něco jiného dlouhodobé permanentní přetěžování. Dobře si vzpomínám, jak v Praze na Nuselský most před jeho otevřením najela kolona tanků. Taky si ale vzpomínám, že po nějakém čase musel projít dost zásadní rekonstrukcí, protože soupravy metra, které v něm jezdí byly sovětské a tedy asi 2x těžší, než se v projektu počítalo.

0/0
5.6.2011 18:30

l.g

Re: Moc se nedivím

"co na tom, že zařve 30 milionů lidí hladem" :-) Máte pravdu.

Vzpomínám si, že když bylo zemětřesení v Sečuanu, tak jsem se o tom bavil s jedním číňanem. Když jsem mu řek, že tam zemřelo asi 10 000 lidí, tak mi na to odpověděl: "Ale to není moc..."

0/0
5.6.2011 18:40

wuwu

Jasný případ , nepřizpůsobil rychlost jízdy

stavu vozovky.Pro naše cajty jasný případ

0/0
5.6.2011 13:59

XTad

Barta

A tyhle kutily chtel Barta najmout na stavbu nasich dalnic. Budme radi za nase nejdrazsi dalnice v evrope! [>-]

0/0
5.6.2011 13:30

tommybuu6

Skanska má pobočku i v Číně?

8-o

0/0
5.6.2011 12:32

Inkvizitor Johny

Nadpis příspěvku

To jsou matláci. Kolik toho na tom návěsu vezli? To to dopadlo pro ně ještě dobře. Ale škoda mostu.

0/0
5.6.2011 12:20

tanik65

No..

Na velikost Číny a její lidnatost je to ještě v poho.., ne :-/

0/0
5.6.2011 11:03

Robodruh

Re: No..

Ano, oni takto uvažují.

0/0
5.6.2011 16:17

Oas

Ano

A proto budeme usilovat, aby u nás stavěli dálnice Číňani. Rv Bárta Rv

0/0
5.6.2011 11:01

tanik65

Re: Ano

horší než u nás už snad postavit nejde Rv

0/0
5.6.2011 11:04

vlasta78

Re: Ano

já bych si s tou českou kvalitou moc jistý nebyl. D5 u Boru, vyboulená dálnice, zjištěná příčina byla nedostatečné množství materiálu, které mělo být použito. Silniční okruh kolem Prahy, jeden nosník mostu se vychýlil, příčina de facto zamlčena. Tunel městského okruhu v Praze, zjištěno nedostatek betonu, vrstva podstatně slabší, než naprojektováno. Metro v Praze, zatopeno z důvodu nějakých nekvalitních součástek.

Mimochodem, pan prezident Klaus z nás tu Čínu udělal po nesmyslné devalvaci v 90. letech. Nebyla třeba devalvace 1DM k 24 Kčs, stačilo tak 15 Kčs, ale on potřeboval zajistit, aby konkurence-schopnost podniků byla založena jen na levné pracovní síle místo podpoře inovacím... lajdáctví, které se rozrostlo dáleRvRv

0/0
5.6.2011 11:46

Oas

Re: Ano

To, že se propadne most pod kamionem je trochu jiná liga... A to, že byl přetížený nahraje roli, protože u nás jezdí kamiony stejně přetížené.

0/0
5.6.2011 12:35

Robodruh

Re: Ano

Hlupáčku, i tak naše podniky v podstatě ihned pokrachovaly a jejich výrobu převzala právě ta Čína. Kdybychom se snažili mít silnou korunu, byli bychom dnes v podstatě tam, kde je Řecko, Španělsko, Portugalsko, Irsko, Itálie. Od té doby mimochodem měla ekonomika dostatek času ukázat, jestli má tu výkonnost na posílení koruny a tak nějak se to stále nedaří a kdykoli koruna i jen lehce posílí, začnou problémy... Děkujme Klausovi. Kdo byl schopný (ať již jde o jednotlivce, nebo firmy), ten už dnes ty příjmy má. Máme světové firmy, které platí zaměstnancům světové mzdy. A bohužel - čas od času také do světa odcházejí, díky neschopnosti oranžovomodrých vlád.

0/0
5.6.2011 16:21

Mablung

Dimenzování

Každá podobná stavba je silně předimenzovaná.

Nebo by být měla ...

0/0
5.6.2011 10:44

Stanicio

Re: Dimenzování

no to je ten problem, jak jste presne trefil "Mela" :-( Kdy zse setri a tlaci se na snizovani nakladu, tak se ty naklady proste nekde musi projevit. Nekomu se to podari nekdo nekde neco osidi a prusvim je hned.

0/0
5.6.2011 11:03

I (já)

Re: Dimenzování

Snižovat náklady by šlo v pohodě pokud by se odstranili provize a rozkrádání, snížily obrovské zisky stavebních společností. Ceny by mohla být i poloviční.

0/0
5.6.2011 11:52

Robodruh

Re: Dimenzování

V Číně, kde se za korupci popravuje? To těžko. U nás, kde se v případě šetření jde do ulici demonstrovat? Tak to taky docela těžko.

.

Jdi a začni stavět kvalitně a levněji. Třeba pochopíš, že to není až zase taková sranda. Ale jasně, hospodské kecy může mít každý.

0/0
5.6.2011 16:22

1255

Takhle to může dopadnout, pokud u nás dálnice budou stavět

Číňani, jak si to přál Vít Bárta.

0/0
5.6.2011 10:29

loschacharos

Re: Takhle to může dopadnout, pokud u nás dálnice budou stavět

Otázkou je, jestli by u nás používali "ošizené" technologie tak jako ve vlastní zemi!

0/0
5.6.2011 10:38

Leinad

Re: Takhle to může dopadnout, pokud u nás dálnice budou stavět

Vzhledem k pár průšvihům v posledních letech (posunutí lanového mostu na Zahraďáku,... stavěného už kdysi dávno) si myslím, že stavební dozor a průšvihy se budou postupně zvyšovat.

0/0
5.6.2011 11:59

afk

Re: Takhle to může dopadnout, pokud u nás dálnice budou stavět

jasne, skanska s rozbitymi dalnicemi a predrazena o stovky procent, to je ta spravna volba HA HA HA. ... jo pardon, ja malem zapomnel na jejich prohlaseni, ze maji jen 5% marzi ;)

0/0
5.6.2011 11:14

nedoceněná gerila

Stavěl to kapitalista, tak se hoďte do klidu.

V Číně komouši zadávaj zakázky soukromím firmám stejně, jako tady u nás DEMOkradi.

Ovšem jeden rozdíl tu je. Zatím co u nás by firma dostala vyhubováno v Číně si to vyžere i s úrokama. Když porovnám 10 milionů lidí u nás a miliardu v Číně, mají rozhodně lepší skóre než máme u nás.

0/0
5.6.2011 10:06

fsp

Re: Stavěl to kapitalista, tak se hoďte do klidu.

V Číně neexistuje soukromá firma, v jejímž čele by nestál zasloužilý soudruh. Takže o vyžírání i s úrokama velmi pochybuji.

0/0
5.6.2011 10:30

Dr_Britva

Re: Stavěl to kapitalista, tak se hoďte do klidu.

to je samozřejmě do nebe volající blbost :)

0/0
5.6.2011 10:33

Robodruh

Re: Stavěl to kapitalista, tak se hoďte do klidu.

To co říkáš je do nebe volající neznalost reality. :-)

0/0
5.6.2011 16:24

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Stavěl to kapitalista, tak se hoďte do klidu.

Vzhledem k tomu, že soudruh tam je každý:-)

0/0
5.6.2011 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.