- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
přetěžování materiálu malého motůrku bude extrémní a těžko si někdo takové auto pořídí ze druhé ruky v bazaru
přední zmrvená náprava se nebude měnit co 50 tis ale jen co 100 tis
Motory s obdobným objemem a výkonem jsou u motorek zcela běžné. Je zde ale otázka životnosti. Pokud motorka ujede 120 tis. km za dobu své životnosti tak to stačí. Jestli ale bude životnost motoru v autě podobná (tedy taky cca 120 tis km) a to motor v autě tahá nepoměrně větší zátěž, je to velmi špatné a velmi to degraduje celé auto.
U motorek to ženou otáčkama, tady jinak.
:-(
Motory z vysavače mají sice dobré papírové vlastnosti, ale pokud člověk jezdí aby nebyl brzdou provozu, tak je třeba hodnoty spotřeby násobit 2 nebo i 3 a pak se veškerá pozitiva ztrácí, nemluvě o údržbě po konci záruky, zlatý velkoobjemový americký motor, bez tureb a podobných sraček, jejichž oprava i u 5 let starého auta převýší hodnotu vozu.
Mám takový pocit, že dnes, při honbě za úsporou, lidé nějak blbnou. V jednoduchosti je síla. Nedávno jsem nechal likvidovat auto Opel Vectra 1,6l z roku 1991 a to proto, že se opakovaně objevil problém se startérem a jelikož kastle už rezla v lemech zadních blatníků a v prazích, nechtělo se mi už do opravy. Jinak ale údržba levná, opravy rychlé a když odhlédnu od startéru jezdil dobře a spolehlivě. Jsem zvědavej, jak budou dnešní auta vypadat za 20 let provozu. Teď jezdím sockou a taxíkem ;-)
Podle fotek je to na 4-takt moc složitý. Kdysi existoval 2-takt s odděleným mazáním a předřazeným přeplňováním. To by takový výkon umožňovalo. http://www.carmotor.cz/magazin/pages/Ricardo-24SIGHT-dvoutakt-zije,600.html
2 taktní motor s odděleným mazáním se dělal minimálně pro motorky. A moc se neosvědčil
aby nebyl dopad podobny jako treba v pripade elektrickeho rucniho naradi, kde se vyrobci predhani,kdo doda vyssi vykon, ale pri zachovani snesitelne hmotnosti a velikosti. Pak jsou ruzne casti dimenzovany na hrane unosnosti a zivotnost toho vyrobku je rapidne kratsi. Jsem zvedav, zda tyhle predopovane motory budou mit i zivotnost v radech statisicu kilometru jako klasicke atmo diesly, eventuelne benziny
Proč tohle vlastně dělaj? To už neumí solidní atmosférický motor?
vždycky je otázka jaký je poměr životnost / cena. Výkon jistě "stačí". Když je ten motor lehčí, tak by mohl vyjít levnější, navíc ten benál začíná lézt nepěkně do peněz, tak se o tom dá uvažovat.
záleží asi dost na tom,co si každý představí pod pojmem STAČÍ
Když někomu stačí jezdit po dálnici 90km/h,tak to pak stačí
Někomu 140km/h,tak ti stačí 7 - 10l/100km 1 osoba + plný kufr,jinak to rozmezí je dáno kopcovitostí trasy a o ustálenosti rychlosti nemá smysl psát vůbec
Proč mají všichni tendenci ořezávat počty válců?Sudý počet je vždy lepší pro chod a vyvážení motoru.Snižování objemu chápu, ale tohle opravdu ne.Aby to nakonec nedopadlo že dostaneme do motoru jeden válec o objemu 1,2 litru.
Protože 4 válce na objem 1.2 je zkrátka moc a 2 zase málo.