- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V autech už dávno nemají spalovací motory co dělat.
Nehledě na to, že největší negativa masového automobilismu jsou úplně v něčem jiném a nadále se prohlubují.
Masový automobilismus je podvod na lidech.
U starého embečka tisícovky táta vždy vypínal klíček a úspory z toho byly. A to tehdy stál litr benzínu Kč 2,40. Nejde o překlep, skutečně stát litr Kč 2,40... Vypínání motoru při jízdě s kopce nebo po rozjetí na vyšší rychlost není nic nového, ale funguje.
V porovnání poměru ceny benzínu a průměrné mzdy s padesátými a sedmdesátými léty je dnes benzín levnější (stajně aby stál by musel být za 40kč/l).
Je vidět, že si na ten systém nikdo z vás ani nesáhl. Já jeden takový mám, vypíná celkem logicky, na semaforech, když zastavím abych někoho vyložil a tak. Nikdy se mi nestalo, že by vypínal např. při parkování . Mimochodem, zkuste se někdy projet v novějším autě, tam prakticky není slyšet rozdíl mezi nízkými otáčkami a vypnutým motorem. A startování? Válce se zastaví v nějaké konkrétní pozici (nejsem takový expert jako všichni ostatní, takže přesně nevím) a pak motor naskočí během zlomku vteřiny a zcela nepostřehnutelně. Vážně, než něco začnete kritizovat, tak si to zkuste
Možná vás taky zaujme, že podle ADAC je úspora těchto systému v reálném provozu někde kolem 2-3%. Samozřejmě jen u nejmenších aut, jako Smart. Čím větší vůz, tím méně rozpoznatelné.
perpetuum mobile zkonstruovat nelze. Proto jsou všechny tyhle snahy (žárovky, atd. atd.) ve svém úhrnu nesmysl. Normální člověk by si tyhle moderní blbiny nekoupil, tak se mu to nařídí. Jde jen o jednu jedinou věc: za každou cenu vymačkat z lidí další prachy a tvářit se, že je to pro jejich dobro. Jeden by z toho pomalu dostal průjem.
Škodovácké motory o obsahu 1174 cm³ z roku 1980 měly výkon kolem 37 kW. Dnes má stejný motor výkon třeba od VW výkon téměř 80 kW. Automobil v Crashtestu dosáhne skóre 5ti hvězdiček, v autě je integrovaná klimatizace a spousta dalších věcí týkajících se komfortního vybavení, bez kterých jsou ty auta prostě neprodejná. Škoda 105 se dnes prostě pro nezájem nevyrábí i přesto, že by byla vzhledem ke svojí mechanické konstrukci velmi levná.
Co vám ještě není jasné?
proč...aby dostal někdo zaplaceno..za jakože inovaci..víš co je zbytečných profesí..to je jedno jestli se to ujme nebo ne, taky mě to napadlo, pro jízdu v koloně ve městě mezi semafory je to přece k ničemu..ale jinak by to mohlo byt zajímavé. Až někdo vymyslí, aby auto za mě jelo nakoupit co mu napíšu, popřípadě něco v akci, nebo že bude vědět co chci, tak teprve zatleskám
no to je zase vynalez, jeste uz davam dohromady svojeho staryho mercedesa 1971 220d , abych mel s cim jezdit, protoze to je auto, hlavne me fascinuje jak vsichni sestri na ty EKOLOGII, ale vsichni nakupujou cinske smejdy kde maji nejakou egologii uplne v pr..., kdyby cina na jeden den zastavila produkci tak to pomuze ekologii vice nez tyhle vynale zkazy,/ myslim si ze toho smogu nevyprodukuje cela evropa s autama za celej rok co cina za jeden den/
cau
Super motor, obzvlášť pro ty, co si potom můžou dopřát ten báječný pocit vdechování sazí z vašeho výfuku. Myslím, že jsou vám skutečně vděční...
aby se neustále papírově zvyšoval HDP, potažmo "životní úroveň"
Kdybyste viděl křivku prodeje jednotlivých automobilů, tak byste zjistil, že automobilky jsou nuceny inovovat v přibližně šestiletém cyklu s jedním faceliftem. Jinak prostě spotřebitele přestane značka zajímat. Nesjem si úplně jistý, že by spotřebitelům jejich chování někdo nařizoval.
Aspoň jste si hezky zamindrákovaně zanadával...
Tak třeba, Německo odmítlo denní svícení, protože někdo spočítal spořebu navíc a násobil a násobil, až dostal požadované omračující číslo...ale na valné většině dálnic mají neomezenou rychlost přitom spotřeba se zvyšující se rychlostí strmě roste...nebo máme nakázané úsporné zářivky, ale jejich výroba a likvidace spotřebuje mnohem více zdrojů a energie než u klasických žárovek o a s výdrží to taky není nijak slavné...a takto by se dalo pokračovat.. je potřeba si přiznat, že vyváženého stavu jsme už dosáhli, ekonomicky ale nevyhovuje, protože negeneruje další peníze..inovace, byť špatným směrem je nutná
Nemecko denni sviceni neodmitlo, Nemecko ho pouze neprikazuje. Coz je docela rozdil. :]
Vsimnete si, ze integrovana denni svetla maji prevazne nemecka auta. Samozrejme ale uz LEDkova, takze vliv na spotrebu je take v podstate nulovy.
Se zbytkem ovsem souhlasim.
V USA a Asii ale vyrabi cim dal vic elektromobilu a hybridy jsou vsedni vec skoro deset let. Ridice elektromobilu nezajima kolik stoji benzin a kde ho nabrat. Takovy Ford Focus Electric, se nabije za 3-4 hodiny z bezne zasuvky za smesnou cenu, Nissan Leaf potrebuje uz 8 hodin k nabiti LI-Ion baterie, a i ten Chevy Volt se nabije za cenu salku lepsi kavy. Ford pripravuje dalsi hybridy jako C-max plug-in, radu let se prodavaji hybridy Ford Escape a Ford Fusion a prichazeji dalsi. V Evrope je cena hybridu nedostupna siroke verejnosti o elektromobilech nemluve. Tedy mam na mysli elektromobily a ne golfova vozitka.
Cela rada zemi exportujici ropu nema dostatecne mnozstvi rafinerii. Takove Venezuela nema zadne a benzin importuje.
A kolik ten Focus ujede na jedno nabití, ty trumpeto americká?
Proč otáčet zdarma klíčkem když to opravdu využiju? Když si to nařízením EU můžou zákazníci "pěkně" zaplatit i když to nebudou chtít