- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tu poslední větu jsem nějak nepochopil? Co je na promítání informací na sklo tak těžkého, když už to BMW nějakou dobu běžně montuje a pár amerických aut už to mělo snad někdy v devadesátých letech. Nabízí to i Audi a pár dalších výrobců, takže napsat, že "vynález bude v budoucnu schopný promítat data na přední sklo" mi přijde dost zvláštní.
Jsem praktikující řidič, posledních 15 let 60 000+ km ročně, takže o tom mám velmi konkrétní představu. To, že se zkrátí doba ovládání systémů vozidla je fajn, ale jestli se přitom dívám na volant nebo jinam je jedno, protože stále se dívám mimo směr jízdy. Ovládání systému nebo jeho obrazovka by měly být na palubovce blízko volantu u jeho horní poloviny nebo nad ním, aby člověk jenom přeostřil, ale nepřestal se dívat ve směru jízdy. V tomto směru se ideálu asi nejvíce přiblížili v Audi, které mají mezi sedadly kolečko-joystick (otáčením projíždím přes stromovou strukturu daného systému nebo měním nastavení zvoleného parametru a stlačením se přesunu do jiné úrovně nebo potvrdím) a okolo něj několik tlačítek přepínajících ze systému do systému. Na tlačítka ani na joystick se nedívám umístění systémových tlačítek si člověk zapamatuje a kolečko se jen otáčí a mačká. všechny pohyby se odehrávají na displeyi napravo od volantu. Tento display přesunout na přední sklo a je to dokonalé.
Jsi to asi nepochopil. Na volant koukat nemusíš, protože budeš všechno ovládat pohybama ruky/prstů. Stačí si zapamatovat, pro co je jaké gesto. Pak se jen jednou rukou posuneš víc doprostřed volantu na plošku a uděláš nějaké z gest, přičemž pořád sleduješ provoz... Otázka je, nakolik se to povede dotáhnout do dokonalosti po technický stránce, tedy zda to bude mít nějaký mouchy, ale jako nápad to neni zlý.
tak je minimálně podezřelej
Vůbec do auta tolik ovladačů necpat,to by bylo řešení,všechny ty zbytečný elektronický kraviny vyházet a pak by bylo ovládání jednoduchý a mohl by se člověk soustředit na řízení..............mám škodu 120,ovladačů asi 6,všechny je mám zmáknutý bez toho aniž bych se na ně musel dívat,rádio akorát zapnout,dát CD,zesílit,stlumit vypnout a to je vše...............jednou jsem si pučil od známého nové auto,to by snad člověk musel mít vysokou aby to ovládal jen po hmatu,normálně jsem musel zastavit a prvně najít v tý spleti ovladačů ovladač ventilace aby se mě nemžilo sklo,a za celou dobu jsem málem nepřišel jak pootevřít okno,buď to sjelo úplně dolu,nebo se to úplně zavřelo,no horor,zlatá šáde 120
Nebyl to Renault? Kdysi jsem měl Renaulta a otevírání okýnek mě štvalo každej druhej den. Krátký stisk - sjede úplně dolů, dlouhý stisk - jede dokud nepustíš. Když jsi chtěl okno pootevřít jen třeba o 3 cm, byl to úkol na dvě - tři minuty
Už vyše 10 rokov používam joystick od Sony a je fantastický. namontuje sa niekde blízko volantu a VŠETKO PODSTATNÉ na rádiu sa dá intuitívne ovládať len podľa hmatu. Zopár detailov by Sony doladili keby neboli flákači.
http://www.incarexpress.co.uk/view_product.php?partno=RMX4S
Podotýkam že ovládanie nieje všesmerové ako na joystickoch pre hry, ale každý prvok sa buď len mačká alebo točí. (jeden má 2 významy pri točení podľa toho či je zmačknutý alebo nie.)
najsss:) to sem měl v mitsubishi carisma v roce 98:) a fungovalo to..myslim, že sme to,ale pak nějak ukopli a šel ovládat jen zvuk
no ja teda nevim, ale ovladaci prvky v aute ovladam bez toho abych se na ne dival, automaticky...
zato na dotykac na volantu se divat clovek bude muset
Zkuste si na PC ridit nejaky autosimulator klavesnici, joystickem nebo volantem, ktery nema zpetnou vazbu na chovani auta a pak si to predstavte v provozu. Clovek musi citi co to auto dela a to cejti diky volantu.
ono bohate staci auto s měkým řízením, to je taky o hubu, hlavně ve vysokých rychlostech
Volant je naprostý přežitek a jeho vylepšování je jak dělat dotykové ovládání na parním stroji.
Do auta patří joystick a drive by wire. Není přece potřeba držet ruce nesmyslně před sebou, odpadne tyč volantu která omezuje design motoru a je při havárii nebezpečná a na joysticu lze mít mnoho dalších intuitivně přístupných ovládacích prvků.
No podle mě se víc prvků vejde na volant než na joystick;-)
na volantu poslepu je v pohodě, nevím ,jestli u dotykového systému by mi to šlo podobně...jinak pokud bude řidič koukat na rychlost na čelní sklo, tak ostří příšerněvepředu a opět to nebude ideální stav...navíc dřív budou řídit auta sama, než budou tyhle technologie použitelné.
Průhledový displej takhle nefunguje, to sklo se nepoužívá jako projekční plocha, ale jako poloprůhledné zrcadlo. Ten obraz je zaostřený na nekonečno - takže na rozdíl od koukání na budíky právě řidič moc přeostřovat nemusí.