Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tiché elektromobily ohrožují chodce, USA uvažují o povinném bzučáku

Do roku 2015 chtějí mít Spojené státy v ulicích více než milion elektromobilů. S podporou alternativního pohonu aut začínají řešit úředníci prezidenta Baracka Obamy závažný problém: auta na elektřinu jsou příliš tichá, a proto nebezpečná pro chodce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lkrata

Takze jsem vlastne permanentne ohrozen

Navrhuji, aby se behalo s tim praporkem, protoze potom nebude diskriminace nas, co neslysime ani ty spalovaci. Neslysim 8 let a nikdy jsem nemel problemy s prechazenim, protoze se rozhlednu. problem je spise to, kdyz neslysici osoba neco vytrousi z kapsy a ne to, ze po silnici jezdi auta a je treba davat pozor. Pri tech pokusech meli lidem ucpat usi a ne zavazat oci. Kdo by auto nevidel, sel by povinne na ocni.

0/0
13.7.2011 14:32

Hagenbaden

Re: Takze jsem vlastne permanentne ohrozen

Samozrejme mas pravdu v tom, ze clovek musi videt, jestli neco jede. Jiste si ale pamatujes, ze kdyz ti slouzi vsechny smysly, tak je vyuzivas a spolehas se na ne. Ty se vyhradne spolehas na zrak. Slysici se spolehaji i na sluch a to je ten problem. Nicmene existuje dost mist na okrajich mest, kde se jezdi dost pomalu na to, aby nebyly slyset valici se (nikoli třená) kola, ve chvili, kdy je auto videt, je uz pozde.

Btw. nekdy myslim, ze Cinane nedelaji spatna rozhodnuti ;-)

0/0
14.7.2011 16:06

S-Tony

dělo

Na chodce by to chtělo do aut montovat zvukové dělo.

0/0
13.7.2011 14:28

Leinad

A pak že euta vlády chtějí

Zakazuje se jedna z jejich tržních výhod, i když nepodstatná. (hlučnost)

Co takhle ještě zakázat konstantní zrychlení, nařídit povinné řazení, dostat trh s elekřinou do podobné/horší situace, než trh s palivy(snahy už sou, viz povinné odkupy od solárek), zakázat konstruktérům snahu o sestrojení akumulátoru, zrušit zákazy vjezdu "smraďochů" do měst.... a pak se divit, že elektroauta nikdo nechce a vymýšlet dotace.  R^

+1/0
13.7.2011 12:06

osk

To je šaškárna

je třeba naučit ldiid že exisatují elektromobily a takovu zákaldní věc která se většina učí od malého dítěte - rozhlídnout se než vlezu na cestu, bohuže lexistuje spoustu blbů. Vždyt to je ejdna z velkých výhod elktromobilu zvlášt ve městě že to nedělá takový hluk a oni do toho narvou reprák (pokud to bude všechno jak v te toyotě tak to potěš koště)

+1/0
13.7.2011 11:42

Anonym152

hm to je ptákovina

Chodec než vstoupí do vozovky se má rozhlédnout... Dneska hlavně mládež má sluchátka na ušich a na přechodu se chovají jako Ti co mají absolutní přednost a vstupují tam bez rozhlednutí... Nechcete ještě aby auta vydavala rušivý signál, aby jim sluchátka začala bzučet? :-D Mě to přijde ptákovina... Všude se bojuje s tím jak hluk škodí a jsou na to limity a když se má hluk ve městech snížit, tak se kvůli pár primitivním jedincům, co se nedokáži rozhlédnout na přechodu, bude vyrábět umělý hluk... Lidská společnost začíná být solidní kocourkov...

+1/0
13.7.2011 11:00

Olds

Re: hm to je ptákovina

R^

0/0
13.7.2011 14:40

Toulavejboy

Re: hm to je ptákovina

Proč ptákovina? Bydlím v ulici do zatáčky, která je dost nepřehledná - na vnitřní straně parkují auta i před přechodem. Auto naštěstí slyším když je ještě hodně daleko - ne 11 metrů jako v tom článku, ale hodně přes 50 - 60 (neměřl jsem to :-)). Možná je to tím, že je tam dlažba a pak je hluk spalovací/elektro skoro stejný, ale jak je na asfaltu, tak je víc slyšet motor, či výfuk. U elektro pak nejspíše nebude slyšet téměř nic a člověk tak snadno usoudí, že auto někde zastavilo a už nejejde a malér je na světě - zvláště když vezmeme naše "ukázněné" řidiče jedoucí k přechodu s pohotovostí zastavit...

Na druhou stranu to má něco do sebe, že je elektro skoro bezhlučné. Ale tam, kde se hodně vyskytují chodci je to určitě nevýhoda.

Hezké ráno.

0/0
15.7.2011 2:11

xdriver1

Elektromobili jsou

další příspěvek do zelené blamáže. Jsou to auta, která jezdí převážně na uhlí a to mi nepřijde jako krok vpřed...

0/0
13.7.2011 8:56

Brumbal

Re: Elektromobili jsou

Co vite ? treba jezdi na elektrinu z jadernych elektraren, tudiz s naprosto ekologickym zpusobem.

Za par desitek let budou jezdi na elektrinu z Fuznich reaktoru, a to bude na dlouhou dobu konecna stanice.

0/0
13.7.2011 11:45

pravicový zloděj

Re: Elektromobili jsou

Rozhodně to blamáž není, by ses divil jak elektromobily pokročily ve vývoji.

0/0
13.7.2011 23:37

Hagenbaden

Re: Elektromobili jsou

No jo, uz neujedou 100km, ale az 120km/plne baterky, ktere se nabiji 6h, vazi 300kg a hlavne nesmite jezdit v noci, protoze to se sviti a tim padem dojedete jen (az) 80km. Ale jinak gut :-/

0/0
14.7.2011 16:09

Karátek

Re: Elektromobili jsou

Když někdo nic neví o elektromobilitě, tak by raději měl mlčet!!

0/0
16.7.2011 8:33

CZMiki

Navrhuju

rovnou zavést běžce s vlaječkou před auto, jako to bylo v počátcích automobilismu, hned ubude i pobíračů dávek:-)

+3/0
13.7.2011 8:54

dodo-dodo

Re: Navrhuju

R^;-D

0/0
13.7.2011 10:21

legnaw

udrzujme trvalu hladinu hluku

...hlavne ze kvoli hluku znizili na vjazde do prahy rychlost .... kocurkovo par excelence

+2/0
13.7.2011 8:06

radik

Re: udrzujme trvalu hladinu hluku

No on je rozdíl když jedeš 100 a když jedeš 40 - ty pneumatiky dělaj ve vysokejch rychlostech dělaj kolikrát větší randál než motor. A při 40 s elektromotorem ve městě to auto ani nezaslechneš. Jinak tu rychlost kvůli hluku snížili v ČR - bzučáky chtěj dávat v USA - máš to nějaký pomotaný.

0/0
13.7.2011 11:17

tojsouveci

Komplexně

Tak doufám, že to budou řešit komplexně. Tzn. že repro s hlikem bude muset používat i cyklista nebo klasický automobil nebo motorka, které z kopce pojedou s vyřazenou rychlostí. Zároveň bude mít chodec povinnost mít zvukovody nezakryté sluchátky z MP3 nebo jiných zařízením bránícím zvukovým vlnám  v průchodu k ušnímu bubínku. :-)

+1/0
13.7.2011 6:27

Olds

Re: Komplexně

R^

0/0
13.7.2011 14:42

Tvuj_Omyl

trapná elektroparodie

Rv

0/0
12.7.2011 23:53

Zla Lopata

Z druhe strany...

Podle teto logiky elektromobil ohrozuje chodce, protoze jej chodec neslysi.

Kdyz ale chodec posloucha hudbu, tj. ma sluchatka v usich, tak vysledek je stejnej.

A sluchatka nikdo nezakazuje nebo to ani neresi.. proste se musim koukat kolem sebe...

0/0
12.7.2011 23:08

Kei: místní od roku 2001

Re: Z druhe strany...

Co tam chodec mimo přechod a bez rozhlédnutí leze?

0/0
13.7.2011 0:00

Hagenbaden

Re: Z druhe strany...

Kdyz mas sluchatka na usich, tak vis, ze neslysis a soustredis se na to.

0/0
14.7.2011 16:11

Karátek

Re: Z druhe strany...

Blbost. ;-D

0/0
16.7.2011 8:29

Zla Lopata

Ja bych vsechny ty elektromobily

zakazala.

0/0
12.7.2011 22:57

VentreSaintGris_X7

Re: Ja bych vsechny ty elektromobily

spolu s internetama

0/0
12.7.2011 23:26

johny31

Re: Ja bych vsechny ty elektromobily

ja bych zakazal tebe...!!

0/0
13.7.2011 11:45

pravicový zloděj

Re: Ja bych vsechny ty elektromobily

R^  ;-D

0/0
13.7.2011 23:37

Bertak22

asi takto

a co teprve ty zabité mouchy.....

0/0
12.7.2011 22:55

zorro_rojo

Re: asi takto

Ano, souhlasim!

Je potreba zakazat prilis cista skla, aby je mouchy videly. Anebo lepe, vydal bych zakon, podle ktereho nesmi mit automobil jedouci rychleji nez 30 km/h zadne sklo.

A problem je vyresen. :]

0/0
13.7.2011 12:41

Ewerell64

Všichni si tady z toho dělají prču, ale

Mě fakt takhle jednou málem přejela nějaká blondýnečka výšky max. 160cm v SUV Lexusu jak jela na elektropohon v klidné vilové čtvrti, kde auta jedou maximálně 30. Jak ji při její výšce čouhal nad volant akorát drdol a v kombinaci s tím že v tom autě od jejího sponzora měla najeto asi tak 5 km tak jsem slyšel slabý šum pneumatik až když jsem měl nárazník toho Lexusu asi 30 cm od kolen. Naštěstí i naneštěstí zároveň jela pomalu - najížděla do garáže a já v tom nájezdu šel po chodníku. No nedivte se, když vám chodník přetíná vjezd do vrat díváte se pokaždé za sebe jestli tam náhodou nezabočuje auto? Podíváte se když ho periferně slyšíte, což ale v případě elektra není, to fakt jen lehce praskají pneumatiky - nově udělaný asfalt je v tomhle nejhorší.

+2/0
12.7.2011 22:49

osk

Re: Všichni si tady z toho dělají prču, ale

Já se dívám, když jdu po chodíku a jsou tam odbočky a vjezdy, protže normál í řidič tam nejvede když někdo jde už proto že se zpravidla lidi neohlížejí, ale existuje mezi náma řadu blbů takže radči se dívat pořád kolem sebe.

0/0
13.7.2011 11:44

Leinad

Re: Všichni si tady z toho dělají prču, ale

Formálně vzato by tohle asi byla chyba řidičky, nemá náhodou auto vjíždějící do garáže dávat přednost i chodcům? A když jsou někde otevřená vrata, tak já se koukám okolo nebo aspoň věnuji pozornost perifernímu vidění.

Jinak nejsem proti zkonstruování tišších klaksonů troubících na žádost řidiče. ;-D A vůbec, když jedu na kole po silnici, tak mi nevadí lehké zatroubení toho za mnou, že bude předjíždět.

0/0
13.7.2011 12:53

809.KocuR

Re: Všichni si tady z toho dělají prču, ale

Odbočuje, tedy dává přednost chodcům přecházejícím komunikaci, na kterou odbočuje. Jedno jestli odbočuje do ulice nebo vjezdu. A bylo to už ve staré vyhlášce v 70. letch.

0/0
13.7.2011 15:10

Karátek

Blbost

Stačí kdyby se všichni koukali pořádně a nemuseli by se řešit takové blbosti. Rv

+1/0
12.7.2011 22:34

markii

Re: Blbost

presne tak , nakonec , kdzy jede cyklista , ten taky nema motor a jede potichu , proste se staci poradne rozhlidnout , zacina me ta americka demence uz unavovat

0/0
12.7.2011 23:49

JiKy

Snadné řešení

je zvukové schéma, které si řidič zvolí při nastartování...třeba zvukové schéma Ferrari pro milovníky prestižní značky, McLaren, pro milovníky skutečně nejlepších aut, trabant nebo Škoda 105 pro staromilce, Škoda Octavia pro toho, kdo chce splynout s davem...podle mého to není problém

0/0
12.7.2011 22:12

Bertak22

Re: Snadné řešení

to problém není - to už se dávno vyrábí

0/0
12.7.2011 22:55

vítr_v_zádech

Re: Snadné řešení

Co to melete? Kdo chce splynout s davem musí být potichu. Jinak se ten dav stihne rozprchnout!

0/0
13.7.2011 15:15

Zlý Pes

No konečně, to to trvalo

Bude se bzučet, ale co chodci, také chodí většinou potichu. Tak že bzučet. To přeci nejde jen tak si bzučet, každý jinak.

Autorizovat bzučiče, několik kulatých razítek od ministerstva bzučení, autorizovaný výrobce a distributor bzučičů. Bez povolení ministra "bučení" se nesmí vyrábět. Postih občanů za bzučení čínskými a jinými bzčiči bez autorizace. "Bzučením na věčné časy a nikdy jinak. "

0/0
12.7.2011 21:22

Vlastimil.Kornas

Proč né?

Když i digitální foťák imituje zvukem mechanický,proč by elektromobil neměl mít falešný výfuk a něco imitující řev vozu F1.

0/0
12.7.2011 21:12

joda

Re: Proč né?

slyšel jste někdy na živo řev vozu F1? To by bylo slyšet i na několik kilometrů ;-D.

0/0
12.7.2011 22:06

Bertak22

Re: Proč né?

protože by bylo hodně zachráněných lidí :-)

0/0
12.7.2011 23:00

Vlastimil.Kornas

Re: Proč né?

No efektní by to bylo na nějakém maličkém vozítku.

0/0
13.7.2011 6:36

pisatel69

nápad

Navrhuji dopředu umístit reproduktor vyluzující mechanický zvuk motoru, chrochtání airboxu a hvízdání turba/kompresoru a dozadu pro změnu pouštět jekot výfuku doprovázený pobubláváním a střílením ;-D;-D

0/0
12.7.2011 20:56

zmensvoubudoucnost

kecy kecy kecy

To uz tu bylo do roku 2012 bude elektromobilu a nic a neboude ani v roce 2015 ani v roce 2020. Maji to dobre spocitane ze na el. mobilu nic nevydelaji servis zadny a ropu taky neprodaji... DOPORUCUJU   http://dokumentarni.tv/veda-a-technika/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-electric-car

0/0
12.7.2011 20:15

zmensvoubudoucnost

Re: kecy kecy kecy

Jen doplnim. !!!!TO je overeny fakt ze staci obcas hodit clanek typu nasel se lek proti rakovine za chvili budou jezdit elektromobily...a lidi jak hloupe ovce cekaji uz to bude za nejaky cas, uz se dockame a nic nebude nikdy ani elkektromibily ani poradne leky jen ty co vas maji udrzet v nemoci... vzdyt se jedna o to vydelavat ne o to nekomu pomahat.. ;-D  http://dokumentarni.tv/zdravi/na-jidle-zalezi-jsi-to-co-jis-food-matters

0/0
12.7.2011 20:20

28.nick nepoučitelného diskutéra

Kazdej rozumnej clovek si do auta namontuje kilowattovej soundsystem, pusti techno a je po problemu, ne?

Nezapomenout na spojlery a nezbytnou ksiltovku.

0/0
12.7.2011 20:09

wolf80

Re: Kazdej rozumnej clovek si do auta namontuje kilowattovej soundsystem, pusti techno a je po problemu, ne?

Tak uz chapu, co zpusobuje debilitu posluchacu techna. :) Ono 140dB v megahuste wotuneny Felicii poradne vyklechta mozecek. :)

0/0
12.7.2011 22:15

síma25

Já vím, že je to nuda...

Určitě je to neskutečně nudné řešení, ale co kdyby se chodci dívali kolem sebe? Řidiči v autech taky neslyší chodce, cyklisty a v lepších autech prakticky žádné zvuky zvenčí a taky to zvládají... Jak příznačné, že tenhle nesmysl o poviném bzučáku vznikl právě v USA, kde každý výrobce předpokládá, že jsou všichni občani hlupáci a v návodu na mikrovlnku se musí psát, že neslouží k sušení koček...

+1/0
12.7.2011 19:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.