- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jj, kontrolek je stále málo a budou přibývat. Slušný luxus, jen tak dál výrobci automobilů. Už se těším, až bude kontrolek "milion" a než vyrazíme, půl hodiny budeme čumět na kontrolky, jestli svítí všechny a co znamenají, pokuď se rosvítí. Autu je špatně? A majitel? Tomu asi taky. Dříve se jezdilo i bez kontrolek, asi lidi dříve uměli přemýšlet a dnes z nás dělají blbce.
Jak já jsem rád, že jsem léty dospěl k autu, které potřebuje elektriku jen k nastartování (tedy za situace, že nestojí na kopci) a veškerá elektroinstalace je redukována na asi 6 drátů :) Tam ne žádné kontrolky netrápí, protože prakticky žádná z indikovaných závad nemůže nastat.
Teď jen aby se k moci nedostali Zelení a budu s ním jezdit do konce života :D
Správnej přístup!
Správný auto jede i bez baterky. Foukneš do sání ether, roztáhneš na laně a pak už jen jedeš, než dojde mastnota v nádrži nebo zatáhneš za mechanickej chcípák.
Viz: Nezáleží na značce, jen na takzvané viskozitě SAE (např. 5W–30, 5W-40, 10W-40). Vizkozitní klasifikace je vám k ničemu když vám daný olej nedoporučí výrobce. Nejdůležitější je vybírat olej dle norem a doporučení výrobce, najdete ho v návodu k obsluze. Např. motory od VW mají normu VW 502, 503 pro benzínové motory a 505, 506 atd. pro diesely. Na druhém místě vybírat dle výkonové klasifikace ACEA nebo API. A naposled podle vizkozity. Chci tím říct, že většinou doporučení výrobce splňují oleje 10W-40 i 5W-40. Vizkozita 5W-40 se hodí spíš pro nové motory - je to lehkoběžný řidší olej, ale postupně s opotřebením motoru, když ho začne víc papat, je lepší přejít na hustší 10W-40.
Říká někdo, kdo sám píše blábol a mate lidi. 5W-40 není žádný lehkoběžný řidší olej, při provozní teplotě motoru má viskozitu STEJNOU jako 10W-40, jediné, čím se od toho 10W-40 liší je použitelnost ve větších mrazech - jedině v zimním viskozitním čísle se liší (5W vs 10W), letní viskozitní číslo mají stejné.
Jeste pridam dodatek ke kauze svicka.
Typ: dvouspirálová - (jmenovité napětí [V]: 4.4)
Celková délka ....... [mm]: 127
Žhaviče .............
do nádrže nějakej hajzl nalil řepkový olej. Jak se proti tomu dá bojovat?
Co to máš za plečku? :) U BMW 330d jsem nikdy žádný problém nepociťoval, ať jsem natankoval naftu jakoukoli.
může jet dál i bez chladicí kapaliny, jenom má nižší výkon :-)
žádnou elektroniku nepotřebuje.čím víc blbostí tím víc se to mrví
spínač brzdových světel stojí pár desítek korun a ne pár set korun.
Tak tohle mě docela rozesmálo Samozřejmě má být DPF (Diesel Particulate Filter), opravte si to
Jinak dobrá závada je rozsvícení kontrolky u ABS - v první řadě stojí za to zkontrolovat pojistku ABS v pojistkové skříni na baterce (tuším, že je na 70A, vypadá jako přišroubovanej kus plechu, ne taková ta klasická). Čas od času to prostě nevydrží a praskne, pokud ji vyměníte, necháte smazat závadu v paměti závad a chyba se znovu neobjeví máte vyhráno za 100Kč. Pokud znovu odejde, je to oprava čerpadla ABS za pár tisíc...
Závada je nejčastěji ve vadném čidlu v kole.
Ked mi prvykrat zacala blikat cervena servis kontrolka na aute pri starte, trochu ma zalial pot. V servise mi oznamili, ze som pretiahol inverval na vymenu filtra v klime... :-) Mechanik ma uklidnil a podobne ako v clanku ma upozornnil na par skutocne dolezitych symbolov