- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Včara jsem se vrátil z více než týdenní dovolené na jihu Francie. Najeto přes 4 000 km - brouzdali jsme především NP de Cévennes a dole u moře. Náááádherný silnice, náááádherný okresky, díky frantíci za perfektní dovču, lidi, jídlo i pití.
Trochu mi ta buzerace na všech silnicích kontrastuje se schopností policie zajistit bezpečnost na tak základních místech jako na fotbalovém stadionu nebo v půlnoční tramvaji. Samosebou je pohodlnější zabývat se věcma u kterých nehrozí že dostanou přes tlamu... chápu...
Proč něco takovýho nemůže fungovat i u nás? Pak by se klidně mohla zvednout rychlost na dálnici na 150 a debilům který sami nechápou, že když prší nebo je mlha těch 150 letět nemůžou, vyhláškou nařídit třeba těch 110 za deště a snížené viditelnosti. Takový řešení mě napadlo už dávno aniž bych tušil, že ve Francii to takhle funguje. Proč to ještě nenapadlo nikoho na ministerstvu dopravy?
protože by se pak rychle usoudilo, že bude lepší 110 za sucha a 90 za mokra. Takový paka už přece známe...
Pamatuji si, že přes třiceti lety to byla bezpečná země, to co píšete v článku mě docela dost zklamalo. To proč tomu tak je, ponechám již na zvážění diskutujících, já jistou představu mám...
Já po revoluci zaplatil za překročení 50km/h v rakouské příhraniční obci 300 ATS, jel jsem tehdy naší 60km/h.... Brali to tam šmahem, samí Češi, prostě víkendový zátah na jistotu... To tihle Francouzi jsou ještě formáti.... Nicméně, fakt, že nás neustále někdo kontroluje, zda jedeme opravdu tou či onou rychlostí a jestli náhodou neprojedeme mýtnicemi v kratším čase, je deprimující. Počati jsme byli jako svobodní, ale od narození žijeme jako otroci jakéhosi společenství, které řídí někdo stejně "chytrý" ne-li "chytřejší" než sousedův pes....
nevím, ale svoboda neznamená snad že si každý může dělat co ho napadne, ono taky je třeba dbát na práva druhých. To bohužel takovíto volači po svobodě dosti sobecky zapomínají...
Já ve Švédsku na 70 jel 84 (střídaly se omezení 70 a 90, přehlédl jsem). Následovalo zastavení, vysvětlili kolik jsem jel, ukázali na radaru, nalistovali v příručcce kolik je za to pokuta, vystavili doklad k platbě na cca 6000 Kč a ať si to zaplatim v bance nebo převodem. Nulová možnost korupce, šikany. Jen ta suma, za 14km/h dát 6000 Kč...
a mel jste svedskou znacku? protoze pokud ne, tak by to 99,9% vsech hrisniku nezaplatilo, jelikoz vedi, ze jsou pro svedskou policii nedohledatelni.. jedna se prave spis o hloupost svedskych narizeni, takhle vyberou pouze zlomek procenta pokut zahranicnich turistu a okradaji sami sebe
na D11, 168 km/h na 130. Předjetí, svedení z dálnice, zastavení, pokecání o tom že chápou že mým autem je těžký dodržovat v rovném prázdném úseku 130, nicméně pokuta 2500, tři trestné body, podmínka na řidičák na rok.
To je snad normální, ne? Článek o tom rozhodně psát nebudu.
rozčiluješ se jako kdyby tě někdo o tom psát nutil. My co tímto způsobem do státního rozpočtu nepřispíváme si o Francii rádi něco přečteme a 2.500 postupně utratíme třeba po hospodách v družné debatě s přáteli.
když se ti ten policajt tak líbil, měls mu dát deset Euro spropitné, lamo...
Zvlhnul jsem podobně jako autor článku a to jsem toho policistu ani neviděl, jen na fotce...
Nějak nechápu, čeho to má být důkaz? Dostat za výrazné překročení rychlosti na dálnici směšnou pokutu 90Euro? Tedy při přepočtu na naše peníze něco kolem pětistovky a bez bodů?
Pane jo, to jsou pocty. Neprodavas v tomhle kurzu nejaka eura? Koupim neomezene mnozstvi
Francouzské město.