Diskuze
Jak postavit čistý a výkonný diesel. Renault se inspiroval u Formule 1
Děkujeme za pochopení.
BBO
Běžný EGR je vůl
Emise CO2 se mohou snížit snížením spotřeby paliva nebo produkcí něčeho jiného obsahujícího uhlík z paliva. Žádným urecyklováním (vylepšením EGR) se toho dosáhnout nedá. Produkovat CO místo CO2 by bylo zvěrstvo, ale snížit produkci CO2 výrobou koksu, briket, diamantů nebo onanotechnologických fulerenů, to by byla taková věc, že ji snad ani žádný novinář nevymyslí. Místo výfuku by byly dva kohouty, jeden na teplou a druhý na studenou vodu. A u oxidů dusíku je efektivnější redukovat jejich emise, oxidy se redukovat nemusí. To je jako tisknout emise místo bankovek.
l.g
No jestli
bude životnost těchto motorů také inspirována životností motorů formulí 1, tak to potěš koště.
ExpertNaVsechno
Re: No jestli
Ha, ha, ha. Myslím že motor F1 by v otáčkách běžných naftových motorů dokázal běžet dlouho.
přezdívky_došly
hihi
Mě se líbí jak Renault se nechal inspirovat nejnovější technologií pro benzínové motory, a použil je v motorech naftových, kde spalování paliva probíhá úplně za jiných fyzikálních vlastností :) Ačkoliv myslím že motory Renault (ještě jednou - motory) jsou velice dobré, těmhle bych se prvních 5 let vyhnul obloukem :)
barokna
Re: hihi
tak proč jste jim nešel poradit? myslíte si, že lidé kteří pracují ve vývoji pohonů tohle nevědí? současné motory jsou z pohledu funkčnosti spolehlivé. Jejich nespolehlivost většinou nespočívá v konstrukci, ale v tzv. katování kostů. Součásti jsou vyráběné z co možná nejlevnějších materiálů aby si pak mohl zákazník koupit cool kchár za 150k.
28.nick nepoučitelného diskutéra
muze mi nekdo vysvetlit, proc se u dieselu stale snizuje kompresni pomer?
Je prece vseobecne znamo, ze cim vetsi komprese, tim vetsi ucinnost!
mpixel
Re: muze mi nekdo vysvetlit, proc se u dieselu stale snizuje kompresni pomer?
Kompresní poměr: 15,4 : 1
mi nepřijde jako snížený. Kde jste to vyčetl?
pteryx
hm
Renault se rozhodl využít současný pokrok v materiálech, doufejme že si neukousnul příliš velké sousto, že se to neprojeví snížením životnosti a spolehlivosti motoru. Jezdit za 4L nafty by bylo fajn.
airwar
Re: hm
To je otázka jak "těžkou" máte nohu, já jezdíl s Meganem 1,9 kolem 4 litrů už nyní a to ten motor má lehce přes tři roky a 140 tisíc km. Ale znám kopyta co s tím stejným jezdí stěží za šest.
zabanovany lajos
hm,
servisovat za vlastni $$$ po 120tkm bych to teda nechtel..
Jochen von Sayrayt
turbo v renaultu
a uz tam budou davat turbo, ktere vydrzi vic nez 100000km a zdvihatka, ktera nerachtaji pri 120000?
0xf
jeste bych rekl
ze co2 neni u dieslu urcujici tam jde spise kourivost a td.. ony ty castecky nejsou moc zdrave.. rek bych zlaty benzin co se tyce vyfukovych plynu
Fido
Re: jeste bych rekl
To nemate tak docela pravdu. Ten cerny kour jsou pomerne velke castice, ktere moc neskodi. Nejhorsi jsou ty nejmensi, ktere projdou filtrem pevnych castic a nebo katalyzatorem u benzinu. A tyhle nejmensi a nejskodlivejsi castice produkuji oba typy motoru v podobne mire. Jenze ty nejsou videt.
Alois Jirásek
Sem
nějak nepochopil zmínku o rekuperaci energie při brždění. To vrací "ze vzduchu" naftu do nádrže? Normálně bych si představil ve spojení se spal. motorem ještě elektromotor, o tomto se však nic nepíše.
0xf
Re: Sem
pri brzdeni to vyrabi naftu jako kazdy naftak... neznas ty povidani o 200 v meste pri 5l na 100
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...