- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Emise CO2 se mohou snížit snížením spotřeby paliva nebo produkcí něčeho jiného obsahujícího uhlík z paliva. Žádným urecyklováním (vylepšením EGR) se toho dosáhnout nedá. Produkovat CO místo CO2 by bylo zvěrstvo, ale snížit produkci CO2 výrobou koksu, briket, diamantů nebo onanotechnologických fulerenů, to by byla taková věc, že ji snad ani žádný novinář nevymyslí. Místo výfuku by byly dva kohouty, jeden na teplou a druhý na studenou vodu. A u oxidů dusíku je efektivnější redukovat jejich emise, oxidy se redukovat nemusí. To je jako tisknout emise místo bankovek.
bude životnost těchto motorů také inspirována životností motorů formulí 1, tak to potěš koště.
Ha, ha, ha. Myslím že motor F1 by v otáčkách běžných naftových motorů dokázal běžet dlouho.
Mě se líbí jak Renault se nechal inspirovat nejnovější technologií pro benzínové motory, a použil je v motorech naftových, kde spalování paliva probíhá úplně za jiných fyzikálních vlastností :) Ačkoliv myslím že motory Renault (ještě jednou - motory) jsou velice dobré, těmhle bych se prvních 5 let vyhnul obloukem :)
tak proč jste jim nešel poradit? myslíte si, že lidé kteří pracují ve vývoji pohonů tohle nevědí? současné motory jsou z pohledu funkčnosti spolehlivé. Jejich nespolehlivost většinou nespočívá v konstrukci, ale v tzv. katování kostů. Součásti jsou vyráběné z co možná nejlevnějších materiálů aby si pak mohl zákazník koupit cool kchár za 150k.
Je prece vseobecne znamo, ze cim vetsi komprese, tim vetsi ucinnost!
Kompresní poměr: 15,4 : 1
mi nepřijde jako snížený. Kde jste to vyčetl?
Renault se rozhodl využít současný pokrok v materiálech, doufejme že si neukousnul příliš velké sousto, že se to neprojeví snížením životnosti a spolehlivosti motoru. Jezdit za 4L nafty by bylo fajn.
To je otázka jak "těžkou" máte nohu, já jezdíl s Meganem 1,9 kolem 4 litrů už nyní a to ten motor má lehce přes tři roky a 140 tisíc km. Ale znám kopyta co s tím stejným jezdí stěží za šest.
servisovat za vlastni $$$ po 120tkm bych to teda nechtel..
a uz tam budou davat turbo, ktere vydrzi vic nez 100000km a zdvihatka, ktera nerachtaji pri 120000?
ze co2 neni u dieslu urcujici tam jde spise kourivost a td.. ony ty castecky nejsou moc zdrave.. rek bych zlaty benzin co se tyce vyfukovych plynu
To nemate tak docela pravdu. Ten cerny kour jsou pomerne velke castice, ktere moc neskodi. Nejhorsi jsou ty nejmensi, ktere projdou filtrem pevnych castic a nebo katalyzatorem u benzinu. A tyhle nejmensi a nejskodlivejsi castice produkuji oba typy motoru v podobne mire. Jenze ty nejsou videt.
nějak nepochopil zmínku o rekuperaci energie při brždění. To vrací "ze vzduchu" naftu do nádrže? Normálně bych si představil ve spojení se spal. motorem ještě elektromotor, o tomto se však nic nepíše.
pri brzdeni to vyrabi naftu jako kazdy naftak... neznas ty povidani o 200 v meste pri 5l na 100