Diskuze
Erka otestovala brzdy: legendární škody se vyšplhaly na Grossglockner
Děkujeme za pochopení.
ČSLA
Re: sporťák s motůrkem ze sekačky
Ale copak, vy sekáte zahradu sekačkou o výkonu 40kW a objeme válců 1107 cmm, jo? zase nepřehánějte, tomuto lehkému malému sporťáčku stačí menší motor..ale samozřejmě že i na tu dobu(1/2 70.let)ten motor byl v seriově vyráběných kusech dost výkonostně poddimenzovaný..to se shodnem.
Míra4.1
Já měl zamlada první autíčko
značně ojetého trabantíka a Grossglockner Hochalpenstrasse jsem s ním bez problémů ve 4 lidech projel 2x...
luban12
Oprava u "Erka" byla jednoduchá
Když jsem se vracel z dovolené,tak jsem v Brestu na přechodu potkal řidiče,který se také vracel domů a říkal co ho potkalo.Krátce než odjížděl na návštěvu do Kyjeva tak dával nový motor a kousek před Kyjevem mu praskla klikovka.Takže ho dotáhli do cíle,tam motor rozebrali,klikovku svařili a tak se vracel domů.Odjížděl z přechodu asi o dvě hodiny dříve s tím,že jsme si domluvili kudy pojedeme a v případě poruchy jej dotáhnu domů.Asi dojel,na cestě nikde nestál.
CHRISTO
erko
Uff ty zadní světla ze 120 na erku je pěkná prasárna..:) Jinak jako hrdý majitel tohoto stroje musím potrvdit, že je to krásné auto. Je jenom škoda že při konstrukci byla strašně odláknutá technická část. Absolutně žádné odhlučnění motoru, slaboučký motor (dle dnešních norem myslím 37 Kw:), ta šaškárna s "olejovým chladičem" a vrcholem tech. konstruční práce byl podle mě tlakoměr oleje, kvůli kterému vedla od motoru do plaubovky olejová trubka (podle mě více než 70% závad související s tlakem oleje muselo pocházet z netěsností právě na této šaškárně nebo na chladiči oleje:). Kdyby se tyto mouchy vychytaly, tak by se ve své době jednalo o plně konkurenční vůz i v západní evropě. Škoda...
tonny.p2
krasky na prodej
tohle byly super stroje a jejich cena uz jenom roste, tady jich je nekolik na prodej:
http://www.rajveteranu.cz/model-57-310-skoda-110
von Kleist
Proc by technika nevydrzela?
Myslim, ze neni duvod, aby "technika" neco takoveho nevydrzela, pokud ji tedy neridi uplny trotl. Se skoduli jsem absolvoval nescetne vyjezdu na nejvyssi evropske silnice, kam se vubec da legalne vyjet a nikdy nebyl problem ani s chlazenim motoru ani s chlazenim brzd. Valna vetsina klesani se da odbrzdit motorem, krom kratkych useku pred vraceckama, brzdy se skoro ani nemusi zahrat, kdyz se ridic snazi.
Jinak k diskzi nize - premisteni chladice ze zadu (rada S1000, S100) dopredu (rada S120) se delalo prave kvuli problematickemu chlazeni. Ziskala se tim chladici soustava s mnohem lepsim chladicim potencialem, schopna bez uprav uchladit motory o temer dojnasobnem vykonu, bohuzel ovsem nachylna na zavady a pri notne zanedbane udrzbe pak nastaval znamy fenomem uvarene 120citky.
Dusan321
Re: Proc by technika nevydrzela?
Fenomem uvarene 120citky byl problemem uz cerstve z fabriky vyjetych 120cek. Ono z principu koncept chladic vepredu motor vzadu je problem, protoze po ceste pres cele auto dochazi k velkym teplotnim ztratam (respektive ziskum ) a tudiz chladici soustava ma snizenou efektivitu. Seridit vse, aby auto v lete chladilo a v zime topilo byl vecny problem techle aut. Prehrivani se dalo poresit tou saharou, ale i tak kdyz se jeste masivne pouzivaly 120cky, tak jakmile bylo pres tricet stupnu a do toho nejaka zacpa, tak byla pak silnice lemovana varicimi 120ckami.
černej oes
V roce 1969
jsem Glockner přejel s obyčejnou Škodou 1000MB a nebrali jsme to za nic mimořádného. Myslím přejezd, nemluvím o kráse Alp.
WebFilozof
Re: V roce 1969
Otec taky. Musíte taky ale vzít v úvahu, jak stará tehdy ta Škoda 1000MB byla - maximálně pět let, tak aby ještě měla problémy. (Otec měl 1100MB).
V tu dobu to byla ostatně jediná silnice přes hory široko daleko, a když se jelo do Itálie, tak se prostě jelo tudy.
ludalt
Grossglockneralpenstrasse
Před měsícem jsem tam byli. Je to opravdu nádherný kus hor , ale myslím , že běžně udržované auto a včas podřazující řidič by neměli mít problém s absolvováním této trasy . Tzv. slovinská alpenstrasse za Krajnskou Gorou přes Triglav do Bovce je "jen" do 1600 m.n.m. , ale vystoupáte jen na pár kilometrech . Tam tedy autíčko kdyby mělo nožičky , tak vám nakope ...
Doktor
Tato Hochalpenstrasse, to je opravdový zážitek.
Tedy pokud vyjde počasí. Nám to vyšlo. Slunečno, teplo a ty výhledy. Vřele doporučuji. Přeji pevné zdraví.
doc7
Re: Pěkné
naši mívali 110ls, pokud vím ten samý motor jako v erku a nikdy nás to auto nikde nenechalo Sice vyžadovalo dost údržby a byl v něm za jízdy docela rámus ale na tu dobu to jezdilo pěkně...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...