- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1) vynalezen "synteticky list" ktery vodu rozdeli na vodik a kyslik - ucinost az 90%
2) jiz existuji palivove clanky - ucinost az 90%
3) spalovaci vodikovy motor je tu uz pres 10 let... - z principu spalovaciho motoru max ucinost 40%
Co tedy brani nam jezdit doslova na vodu a navic velmi usporne ? Ropny korporace.. Dokud se nevytezi vsechna lehce dostupna ropa na svete, nemame sanci jezdit na vodu.
Zkuste si nastudovat problematiku skladování vodíku.
to je problém všech elektromobilů. Troufám si tvrdit, že chemické články v dohledné době nebudou mít potřebnou kapacitu, funkčnost za různých teplotních podmínek (zima, teplo) a hlavně ŽIVOTNOST. Každé dva roky měnit baterie je celkem problém. I kdyby stály pár korun (jako že nebudou, protože pro jejich výrobu je potřeba dost drahých surovin), tak problém s recyklací a energetickými nároky jejich samotné výroby tu ještě dlouho bude. Efektivita aut napájených chemickými články bude vždy mizerná. Když se k tomu přidá i mizerná efektivita výroby el. energie a její distribuce bude klasický elektromobil s chemickými články stále slepou větví.
Jenze do te doby, nez se to zjisti, je treba oholit par hejlu, kteri si to koupi, at se zaplati aspon neco...
Tesim se, az tato moda skonci a automobilky budou delat zase normalni auta treba navodik, kdyz uz...
Normální auta? Vy nejste asi normální.
když máme fosilní paliva, ale až lidstvo planetu vysaje, tak přijde na řadu takovéto řešení. Já elektromobilům fandím, ovzduší by to tak moc prospělo, ale konzumní společnost na nic takového nepřistoupí, dokud k tomu nebude přinucena tím, že ropa prostě nebude.
To ano, ale už dávno tu měly být hybridy, které z fosilního paliva vyrábí elektřinu a tou pohání elektromotor, nebo ji ukládají do baterky, samozřejmostí by byla rekuperace.
v Mnichově abych se bál upustit tužku
kterejpak z vás si ho za 20 let koupí volítaný na machry-machry
Za dvacet let budou pravděpodobně jezdit hybridy,které se budou indukčně dobíjet přímo ze silnice a tohle BMW bude nejspíš muzejní exponát poukazující na nepraktickou větev vývoje.
Nicméně je to designově hezký kousek,který bych si za 20 let klidně pro radost koupil - ty ne?
To průhledné sklo do zavazadlového prostoru a vlastně do celého auta z něj dělá takřka nepoužitelné vozidlo pro ČR (zejm. pro některé regiony na severu Čech), tedy pokud majitel nehodlá vystěhovat všechny přenosné a snadno urvatelné technologie pokaždé, když opouští vozidlo, třeba i jen kvůli krátkému nákupu. V Německu a v severských zemích je to auto možná použitelné, avšak od ČR na východ je to jen utopie. V Čechách si to auto o vykradení doslova říká.
by me teda zajimalo, jak se to auto bude v zime vytapet, to ze si ho nahreju doma ze site je sice krasny, ale az bude venku -20, tak budu muset topit z baterek, pak bych fakt chtel videt dojezd 160km