- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jasně, že vůbec nejde o EKO, jde o to zajistit nezávislost na ropě ... nebo aspoň lepší vyjednávací pozici. Proč do elektroaut asi nejvíc investují Japonci ? Nechtěj skončit jako za druhý světový... stejně jako evropa poznala jak je jednoduchý přijít o přísun díky Lybii nebo třeba v případě plynu z Ruska.
Takže samozřejmě,že eko je zástěrka, ale když vidím ty rozčílený komenty jak je eko na pikatchu, tak se musim smát
Žádný automobil a ani jiný dopravní prostředek nebude nikdy ekologický.
Jen při výrobě se vyprodukuje škodlivin až až a další při výrobě a
následném užívání dílů potřebných k jeho provozování. Od pneumatik přes
brzdy až pohonným hmotám, nemluvě o výstavbě a údržbě silnic. Jediné ekologické řešení je chodit pěšky a to ještě bos.
A bez tatranek v kapse, i ten obal je neekologický.
Je nejlepší možnou volbou do budoucna spojit jí se spalovacím motorem třeba na CNG. Než budou baterie lehčí než je třetina auta nemá smysl se tím nějak víc trápit. Nechtěl bych mít auto které bude mít dojezd byť 500km a bude vážit o 350 kylo víc než vůz se spalovacím motorem. Plug In hybrid je hudba budoucnosti a hlavně do měst.
kde chtějí brát energii pro všechny ty elektromobily.
Nevíte někdo jaký má příkon elektromobil velikosti Octavie a kolik jezdí v ČR osobních aut? Kolik se denně vyrobí v ČR elektrické energie?
To je ten nejmensi problem , kdyb se vsechny auta v Cr najednou prehodily na EE . tak by stacil jen jeden temelin navic (asi 2,5MW) . Ale dokud neexistujou pouzitelny baterie tak je to stejne jen nerealna hudba budoucnosti....
A tak se plýtvá a plýtvá. Dnes jediná smysluplná a ekologická i když uznávám nudná cesta je zlepšování účinosti hned v autě. Vylepšování spalovacích motorů, odlehčování konstrukcí, snižování spotřeby elektřiny aut (klimatizace, denní svícení) , optimalizované pneumatiky, ale taky třeba hladší a plynulé jízdě uspořádané silnice. To povede k primární uspoře paliva potažmo ropy. Stačí si uvědomit jednoduchou věc. Celková účinost je dána součinem účiností jednotlivých zařízení v cyklu od výroby ke spotřebě energie. Tj. např. elektrárna*vedení*transformátory*nabíječka*baterie*elektromotor a hle nějakých 15% ! Stále si myslíte, že elektromobily jsou ekologické ?
spalovací motor má účinnost 100%????
Dojezd 150 km, to je fakt úžasný. Počítám, že je jen při minimu zapnutých zařízení, tak světla a dost. Když budu mít zapnutou klimu, rádio, nabíjet telefon a pojedu po dálnici, kde se skoro nebrzdí a baterie se tak nemají čím dobít, bude dojezd poloviční. Dovedu si to představit u auta, které je primárně určené pro městský provoz, třeba Smart, ale auto typu Octavie... Jedny německé hlavy vyvíjí elektromobily, zatímco ty druhé zavírají atomové elektrárny.
Škoda stále nějak nepochopila, že samostatný elektromobil bez spalovacího motoru má malý dojezd a je těžký. Baterie musí být neuvěřitelně drahá. Jinými slovy dost neprodejný model. Alespoň je napadlo tam hodit ten solární panel. Vůbec WV je dost pozadu v tomhle. Toyota už několik let jezdí, vylepšuje a prodává za konkurence schopný peníz. Aby VW nedopadlo jak SONY po příchodu LCD a plasmových televizí. Měli trinitron a teď nemají nic moc a sotva se drží nad vodou.
Že Sony se sotva drží nad vodou :) To pobavilo :)
Zase se snažíme objevit něco co už existuje http://img.auto.cz/news/img/galleries/2007-36/voc381_46e017b137985.jpg
bude tažné zařízení a benzínová elektrocentrála na couráku
Tohle (na rozdíl od hybridu) nekoupí nikdo.
Octavie není malé auto do města, a na delší trasy se s dojezdem 150km nehodí.
Navíc je to špatně už z principu - to auto je jako čistý elektromobil moc těžké (karoserie i nápravy z běžné octavie).
Koupí, nebo lépe řečeno bude to provozovat nějaká firma které se chce tvářit děsně EKO za každou cenu