Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky

Prvním majitelem parádní Tatry 30 byl lékárník Filip z Kolína. Vůz přežil bez renovace až do současnosti. Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82u13m79í74r 96V12i50t67h34a 2587927146332

"Víte však, že tlumič máte i doma v automatické pračce?"

Nevíme! Povídejte! Z hrušňového dřeva?

0/0
4.5.2013 12:27
Foto

J49i78ř63í 50U42n28č64o97v52s96k92ý 8549782363539

Je to krása, ale zarazila mně částka korun, v té době to byla velká částka, když se to píše,tak by se vyplatilo to převést na chleba a nebo jinou ceninu, vždyť dnes již nejsou halíře a tehdy byla koruna ještě korunou .

0/0
16.1.2013 16:43

J16a74n 74S23v91a58r11d35a 4297235206300

Pěkné fotografie Tatry 30, jen poznámku, ten typ krátké karoserie na podvozku T30 je vzácný exemplář. Ještě po 2.sv.válce jezdily v Praze taxiky tohoto typu, nebo novějšího T52, všechny s dlouhou karoserii, kde bylo 6 míst. Ty třecí tlumiče byly v řady vozů, třeba i Popularech a Rapidech. K panu Gajdošíkovi uvádím jen upřesnění, že tlumič je součást odpružení, ale samozžejmě pruží v případě toho vozu

příčná listová pera. K otázce, jedná se snad o zadní nápravu.

0/0
8.1.2013 9:48

L23u85d41v80í76k 78G13a93j34d82o59š50í89k 2205903894582

Tedy až na ty formulace: "Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče."

Od kdypak tlumiče obstarávají odpružení? Vždycky jsem si myslel, že o odpružení se starají pružiny a tlumiče řeší nanejvýš tlumení kmitů.

+2/0
7.1.2013 11:18

J11o47s52e95f 74L92e21b66d43u12š97k29a 4652533303295

To byla doba, kdy auto bylo umělecký kousek a kus poctivé práce.

+1/−1
6.1.2013 22:34

M41a32r26t75i28n 88K59u54b52á92t 2657845631311

Krásnej kousek historie v takovymdle voze bych se strašně chtěl povozit....

+2/−1
6.1.2013 19:17

M12i10c10h87a76l 27K44o37l11o29v97r77a77t 5587473505132

Spíše v názvu článku by se mi líbílo slovo tlumič ...

0/−1
6.1.2013 12:18

M63a27r27t72i44n 72P10r97a56v93d59a 8391898388887

Slovo tlumič v názvu článku by prozradilo meritum "Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky";-)

0/−1
6.1.2013 12:47

J63a42n 12F20r52o47l18í92k 6276220345484

Odpružení zajišťují zatím nezapomenuté listové pružiny. Pro upřesnění autora.;-D

+3/−1
6.1.2013 13:07

M96a68r51t19i50n 88V74i47o22c29h58n12a 6125530921260

Vyrobené v HŽAP Prostějov ;-)

0/−1
6.1.2013 14:05

J86o54s97e22f 65B65r75o67ž15k98a 6424202458157

Nevím, jestli autor viděl, jak se chová auto s vadnými tlumiči. To nekmitá vozidlo, ale kola v podbězích skáčí jako míčky. Můžete to klidně pozorovat u řady starších aut, které jezdí po silnicích. Pravý pruh D1 je na to pozorování velmi vhodný.

+1/−1
6.1.2013 7:51

R92a34d46i13m 58P88o15l15á83š90e77k 9186393609409

Uvědomte si, že běžná cestovní rychlost takové tatrovky byla bajočko těch 30 kilometrů v hodině. Maximální rychlost tak 60 km.  Nároky na tlumení tedy byly proti dnešní době ježdění  na D jedničce minimální. Spíš tam bylo třeba zvládat průjezdy přes všelijaké hluboké díry, protože v tehdejší době byl asfalt jen na nejlepších silnicích, jinde byly běžné štěrkové povrchy s vymletými  děrami.

Tlumič z hruškového dřeva tedy klidně mohl stačit.

Navíc byl stoprocentně  ekologický a recyklovatelný.;-D

+5/−4
6.1.2013 9:02

M58a26r35c60e62l 93P15a55v68l71í38k 7621514758399

cesty "tamtých čias" - teda spomínané štrkové boli (v mierových časoch) udržiavané cestárom (spomeň pieseň o paní v zlatém kočáře), ktorý svoj rajón obchádal pravidelne s fúrikom (kolečko), lopatou, kosou a staral sa o to, aby sa štrk z okrajov dostal nazad na vozovku. a tak to bolo prinajmenej do konca päťdesiatych rokov (1960). tá tridsiatka bola aj pre jazdu v obci nízka. a najlepšie cesta mali betónový povrch.

+3/−1
6.1.2013 10:47

J52o68s54e87f 81L55e53b23d47u87š42k94a 4762893813155

A pokud se mezi listy péra vložil slabší měděnný plech, to pak krásně houpalo. A když se listy péra unavily, kovář je vyklepal a jezdilo se dál.

0/−1
6.1.2013 22:37

J34a26n 50K79r48p78e26c 5406583344612

a ja, naivka, jsem si myslel, ze tlumic perovani ma tlumit vibrace odpruzeni (at uz je to pruzina listova, vinuta, torzni tyc apod.) a ze od pohlcovani razu je tam prave to odpruzeni...

+7/−2
6.1.2013 3:28

J18a49n 16J22e75ž61e24k 3461895357835

Je pravda, že by si v tom autor měl udělat víc jasno. Trochu tam odpružení a tlumení plete dohromady...

+1/−2
6.1.2013 12:18







Najdete na iDNES.cz