Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky

Prvním majitelem parádní Tatry 30 byl lékárník Filip z Kolína. Vůz přežil bez renovace až do současnosti. Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L38u75m10í25r 89V92i72t69h43a 2947397736492

"Víte však, že tlumič máte i doma v automatické pračce?"

Nevíme! Povídejte! Z hrušňového dřeva?

0/0
4.5.2013 12:27
Foto

J63i34ř50í 21U68n14č83o20v51s28k40ý 8809672833959

Je to krása, ale zarazila mně částka korun, v té době to byla velká částka, když se to píše,tak by se vyplatilo to převést na chleba a nebo jinou ceninu, vždyť dnes již nejsou halíře a tehdy byla koruna ještě korunou .

0/0
16.1.2013 16:43

J38a59n 62S24v42a48r80d95a 4527185456210

Pěkné fotografie Tatry 30, jen poznámku, ten typ krátké karoserie na podvozku T30 je vzácný exemplář. Ještě po 2.sv.válce jezdily v Praze taxiky tohoto typu, nebo novějšího T52, všechny s dlouhou karoserii, kde bylo 6 míst. Ty třecí tlumiče byly v řady vozů, třeba i Popularech a Rapidech. K panu Gajdošíkovi uvádím jen upřesnění, že tlumič je součást odpružení, ale samozžejmě pruží v případě toho vozu

příčná listová pera. K otázce, jedná se snad o zadní nápravu.

0/0
8.1.2013 9:48

L59u75d93v35í72k 21G45a15j12d90o54š34í97k 2375743864562

Tedy až na ty formulace: "Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče."

Od kdypak tlumiče obstarávají odpružení? Vždycky jsem si myslel, že o odpružení se starají pružiny a tlumiče řeší nanejvýš tlumení kmitů.

+2/0
7.1.2013 11:18

J69o43s31e18f 75L41e83b41d25u41š10k81a 4372973133335

To byla doba, kdy auto bylo umělecký kousek a kus poctivé práce.

+1/−1
6.1.2013 22:34

M92a33r44t56i92n 66K69u31b78á92t 2477145381251

Krásnej kousek historie v takovymdle voze bych se strašně chtěl povozit....

+2/−1
6.1.2013 19:17

M14i72c92h48a81l 73K23o12l82o43v20r93a57t 5787453325732

Spíše v názvu článku by se mi líbílo slovo tlumič ...

0/−1
6.1.2013 12:18

M91a51r11t15i13n 40P39r63a13v72d10a 8381818938797

Slovo tlumič v názvu článku by prozradilo meritum "Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky";-)

0/−1
6.1.2013 12:47

J12a98n 37F37r88o88l25í38k 6196890505104

Odpružení zajišťují zatím nezapomenuté listové pružiny. Pro upřesnění autora.;-D

+3/−1
6.1.2013 13:07

M46a98r18t90i85n 56V28i54o61c36h19n10a 6425630841780

Vyrobené v HŽAP Prostějov ;-)

0/−1
6.1.2013 14:05

J10o23s73e10f 49B39r90o58ž50k18a 6434842768227

Nevím, jestli autor viděl, jak se chová auto s vadnými tlumiči. To nekmitá vozidlo, ale kola v podbězích skáčí jako míčky. Můžete to klidně pozorovat u řady starších aut, které jezdí po silnicích. Pravý pruh D1 je na to pozorování velmi vhodný.

+1/−1
6.1.2013 7:51

R91a25d62i40m 91P63o93l81á24š81e62k 9496273749889

Uvědomte si, že běžná cestovní rychlost takové tatrovky byla bajočko těch 30 kilometrů v hodině. Maximální rychlost tak 60 km.  Nároky na tlumení tedy byly proti dnešní době ježdění  na D jedničce minimální. Spíš tam bylo třeba zvládat průjezdy přes všelijaké hluboké díry, protože v tehdejší době byl asfalt jen na nejlepších silnicích, jinde byly běžné štěrkové povrchy s vymletými  děrami.

Tlumič z hruškového dřeva tedy klidně mohl stačit.

Navíc byl stoprocentně  ekologický a recyklovatelný.;-D

+5/−4
6.1.2013 9:02

M37a94r35c13e46l 38P95a26v49l59í16k 7171594508779

cesty "tamtých čias" - teda spomínané štrkové boli (v mierových časoch) udržiavané cestárom (spomeň pieseň o paní v zlatém kočáře), ktorý svoj rajón obchádal pravidelne s fúrikom (kolečko), lopatou, kosou a staral sa o to, aby sa štrk z okrajov dostal nazad na vozovku. a tak to bolo prinajmenej do konca päťdesiatych rokov (1960). tá tridsiatka bola aj pre jazdu v obci nízka. a najlepšie cesta mali betónový povrch.

+3/−1
6.1.2013 10:47

J22o43s76e48f 44L93e46b11d70u30š83k28a 4972903473105

A pokud se mezi listy péra vložil slabší měděnný plech, to pak krásně houpalo. A když se listy péra unavily, kovář je vyklepal a jezdilo se dál.

0/−1
6.1.2013 22:37

J22a25n 68K23r23p18e81c 5396833944972

a ja, naivka, jsem si myslel, ze tlumic perovani ma tlumit vibrace odpruzeni (at uz je to pruzina listova, vinuta, torzni tyc apod.) a ze od pohlcovani razu je tam prave to odpruzeni...

+7/−2
6.1.2013 3:28

J23a80n 85J56e44ž41e46k 3681295717775

Je pravda, že by si v tom autor měl udělat víc jasno. Trochu tam odpružení a tlumení plete dohromady...

+1/−2
6.1.2013 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.