Diskuze

Setrvačníky z Formule 1 budou pohánět i lokomotivy a metro

Formulová stáj Williams, respektive její dceřiná společnost, se dohodla na spolupráci s firmou Kinetic Traction Systems, Inc. Setrvačníková technologie Williamsu se tak dostane do kolejových dopravních prostředků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rafol

10. 10. 2011 15:32
Gyro

Jsem zvedavy, jak si poradi v zatackach s gyroskopickym efektem.

0 0
možnosti

Antonín, topič

12. 10. 2011 10:42
Re: Gyro

Zřejmě podobně, jak u té F1.

0 0
možnosti

honzasl

8. 10. 2011 7:19
Kde jste, řvouni???

Kde jste, řvouni.

Vy kteří řvete při každné vhodné příležitosti, že by se peníze investované do kosmického výzkumu, nebo utracené za závodní nesmysly měly vrazit do zdravotnictví nebo na chudou Afriku, kde jste?

0 0
možnosti

proost

5. 10. 2011 14:58
Setrvačníky

Kdysi se setrvačníky skutečně používaly třeba i u malých lokomotiv. Mělo to ovšem jedem háček. DOcházelo občas i ke ztrátám na životech pokud došlo k poruše a setrvačník se takříkajíc "kousnul", takže se místo něj roztočila ta lokomotiva. Protože energie je potvora a jenom tak nevyšumí.

0 0
možnosti

ivoš

5. 10. 2011 13:53
Já mám jen divný pocit

z toho, co takový x kg vážící setrvačník udělá v případě havárie. Na druhou stranu ve F1 je havárií spousta, ještě se nestalo nic. Ovšem ty setrvačníky nemají metráky. Jinak - taky jsem uvažoval o tom, že by se takhle dala akumulovat energie třeba pro rodinný dům, setrvačník pod zemí na dvorku.:-)

0 0
možnosti

Antonín, topič

6. 10. 2011 11:53
Re: Já mám jen divný pocit

Jaká energie? V jakém cyklu?

Racionální mi přijde skladovat tepelnou energii, a na to se setrvačník nehodí.

0 0
možnosti

Deph

5. 10. 2011 11:04
Ilustrační fotka

Jako velkého fandu metra v New Yorku mě nadchla ilustrační fotografie. Soupravy složené z vozů R-36WF zvaných Redbirds již sice od roku 2003 nejezdí, ale fotografie, pořízená z horního nástupiště stanice Queensborough Plaza, je efektní.

0 0
možnosti

Martin Soušek

5. 10. 2011 8:59
F1 jako zdroj nových technologií je odepsaná

No to se tedy divím. Protože F1 je natolik svázaná tolika umělými pravidly, že přijít s nějakou technickou inovací je téměř nereálné.

.

Dřív se zkoušely mnohé zajímavosti, které se následně dostaly do sériové výroby. Teď je všechno zakázané a výrobci mají smůlu.

1 0
možnosti

baloun

5. 10. 2011 8:31
Lehčí setrvačník?

To je něco jako sušší voda, sladší sůl nebo studenější teplo?

0 0
možnosti

polto

5. 10. 2011 9:04
Re: Lehčí setrvačník?

proc ne? rychleji rotujici setrvacnik muze uchovac stejne mnozstvi energie jako tezsi ale pomaleji rotujici setrvacnik...

0 0
možnosti