- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem zvedavy, jak si poradi v zatackach s gyroskopickym efektem.
Kde jste, řvouni.
Vy kteří řvete při každné vhodné příležitosti, že by se peníze investované do kosmického výzkumu, nebo utracené za závodní nesmysly měly vrazit do zdravotnictví nebo na chudou Afriku, kde jste?
Kdysi se setrvačníky skutečně používaly třeba i u malých lokomotiv. Mělo to ovšem jedem háček. DOcházelo občas i ke ztrátám na životech pokud došlo k poruše a setrvačník se takříkajíc "kousnul", takže se místo něj roztočila ta lokomotiva. Protože energie je potvora a jenom tak nevyšumí.
z toho, co takový x kg vážící setrvačník udělá v případě havárie. Na druhou stranu ve F1 je havárií spousta, ještě se nestalo nic. Ovšem ty setrvačníky nemají metráky. Jinak - taky jsem uvažoval o tom, že by se takhle dala akumulovat energie třeba pro rodinný dům, setrvačník pod zemí na dvorku.
Jaká energie? V jakém cyklu?
Racionální mi přijde skladovat tepelnou energii, a na to se setrvačník nehodí.
Jako velkého fandu metra v New Yorku mě nadchla ilustrační fotografie. Soupravy složené z vozů R-36WF zvaných Redbirds již sice od roku 2003 nejezdí, ale fotografie, pořízená z horního nástupiště stanice Queensborough Plaza, je efektní.
No to se tedy divím. Protože F1 je natolik svázaná tolika umělými pravidly, že přijít s nějakou technickou inovací je téměř nereálné.
.
Dřív se zkoušely mnohé zajímavosti, které se následně dostaly do sériové výroby. Teď je všechno zakázané a výrobci mají smůlu.
To je něco jako sušší voda, sladší sůl nebo studenější teplo?
proc ne? rychleji rotujici setrvacnik muze uchovac stejne mnozstvi energie jako tezsi ale pomaleji rotujici setrvacnik...