- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nikde jsem nenašel technické podrobnosti, ani tady:
http://www.worldspeedcrewcup.com/an-in-depth-look-at-bmw%e2%80%99s-future-laser-headlights/5455.html
Tady na Technetu je přeložený PR článek, ze kterého se nedá moc vydedukovat. Ale jestliže bude modrý laser svítit na luminofor, tak světlo vystupující z luminoforu už bude mít úplně jiné vlastnosti než má laser. Nevidím žádnou výhodu proti LED světlům kromě účinnosti (a to pokud má laserová dioda vyšší účinnost než běžná LED, což si nejsem jistý). I běžná bílá LED je hodně svítivá modrá, která je zaplácnutá luminoforem (když se podíváte lupou, uvidíte čip zaplácnutý nažloutlým sajrajtem, to je ten bíle svítící luminofor). Necháme se překvapit. Pár watů úspory v autě asi nestojí za řeč, ale při jízdě na kole je každý watt dobrý. Zatím jezdím s tímhle:
http://www.bumm.de/produkte/dynamo-scheinwerfer/lumotec-iq-cyo.html
a spokojenost veliká. Ale mít možnost přepínat dálkové/potkávací a svítit víc do strany v zatáčkách, to bych ocenil.
Mi to spíš připadá jako tahání peněz ze zákazníků pod záminkou úspory a šetření energie.
jak kdyby nebylo jedno, jestli si světla vezmou 40 nebo 20 W, když máte v interiéru čím dál víc elektronických fičur a repráků audia
Pro vás by nebyl krásný pocit, že šetříte 40 wattů při jízdě v 750i?
na trh v ČR budou na přání českých zákazníků osazovány klasickými 100 W žárovkami a převodníkem12/220V s návodem, že tyto žárovky se dají použít i v domácnosti.
v souvislosti s automobilovými světlomety mluvit o laseru Laser je zcela koherentní svazek světla, vychází z bodu a do bodu dopadá... Při jízdě autem je podle mě lepší vidět přecijenom víc, než jeden osvětlený bod na silnici... Prostudujte si tu technologii pořádně a zjistíte, že laser vám ze světel rozhodně svítit nebude
Staci trochu,jen trochu premyslet a pak kazdemu dojde,ze paprsek to nebude. Bude se rozptylovat pres parabolu a bude svitit stejne jako je dnes bezne.
tak až nebudou chtít na 5er kvůli prasklé žárofce v těch jejich brejlích za výměnu Kč 2000, tak možná.
To by mohlo umět aji měšťákům rušit buzerware....
Trend jsou elektrický vozítka a nejspíš snaha jak na jízdu té elektriky z baterek brát co nejmíň aby to někam taky dojelo :-)
Pár watíku sem, pár watíků tam - za oslnění protijedoucích a snížení bezpečnosti.... - řešení je investovat do výzkumu a zkonstruovat zdroj energie(kapacitní akumulátor.) Ideální by bylo, kdyby výzkum dotoval stát místo dotování bionesmyslů, solárek, polí na bionesmysly do nafty....
Úspora paliva? Možná tak 2 deci na sto. Spíš to bude pěkně oslňovat protijedoucí auta, už xenony sou kolikrát celkem nepříjemný.
I kdyby to byli 2 deci,tak na 100000km uz je to slusne,ne? A krat pocet aut?
Tohle je celkem zbytečná inovace. Málo muziky za hodně peněz.