- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to sice fajn, ale pokud systém není 100% bezpečný, tak bude vždy za nehodu zodpovědný řidič. A tady je pomoc dost diskutabilní - sedět s rukama složenýma na klíně hodiny a přitom koncentrovaně sledovat provoz? Nemožné. Buď bude řidič chrápat a pak ho probudí až rána a nebo bude řídit, aby udržel pozornost a přehled o provozu...
Nemusím mít všechno. A čím má auto míň drátů, tím líp funguje.
Rizeni po dalnici je totiz jedno z nejhorsich a nejnudnejsich podle mne. Kdybych mohl pri vjezdu na dalnici zapnout autopilota a vedel bych ze i ostatni auta ho maji povinne zapnuteho bylo by to super.
bychom do toho meli jit a jak jsem psal jinde vyloucit lidi z moznosti zasahovat do rizeni. Budeme potom ve stejne situaci, jako jsou dnes letadla, ktera letaji a parkuji uplne sama a piloti jsou tam prakticky pouze pro lepsi pocit cestujicich, pro nic jineho. A pocet situaci, kdy stroj selze a kvuli tomu par lidi zemre je stale statisticky vyrazne mensi nez soucasny stav, kdy umira na silnicich mnoho lidi. Otazka jen je, zda toto je vule lidi, podle mne zatim hloupa lidska rasa toto v globalu neprijme a bude stale volit reseni, ktere je pro ni z hlediska preziti "prijatelnejsi".
Tak do 30 let mě řídit bavilo. Dnes je to vyloženě utrpení. Sice mám v autě automatickou převodovku, tempomat atd., ale přesto pořád musím kroutit volantem a to mě děsně otravuje. Pokud to jen jde, cestuji vlakem. Takže na auto, které bude jezdit samo se opravdu těším...
.
Jinak pro úplnost - řídit auto mě pořád baví, ale jen když jedu někde pustinou nebo pouští ve svém autě pro radost, prehistorickém terénním autě, které potřebuje elektriku jen k nastartování a vytáhnu ho jednou dvakrát do roka na cestu mimo Evropu, do končin, kde jsou mizerné silnice a ještě mizernější palivo, to mě těší. Normální auto v běžném provozu řídím jen s velkým sebezapřením.
Teď se to svede na výrobce auta a je to.
ještě hoooodně dlouho(70-100 let). Protože při jízdě v automobilu může nastat prakticky neomezené množství různých situací a problémů, které je třeba řešit improvizací. Tedy v autě by musela být umělá inteligence se vším všudy. V automatické řízení věřím u KOLEJOVÝCH vozidel, tam to není problém již dnes.
Auta bych do toho ještě dlouho netahal. Jenom problémy právní při zavinění nehody jsou pěkný oříšek.
Osobne si myslim, ze to bude drive a sice v dobe, kdy bude rizeni aut lidem obecne zakazano, stejne jako je to dnes ve vlaku, protoze lide, jak vime jsou velmi nespolehlive stroje. Potom to budou ridit jiz jen tyto automaty a ty se spolu lepe domluvi nez lide.
Včera jsem jel s tempomatem přes Evropu a po čase jsem ho musel vypnout, protože bych jen z točení volantu usnul. Totální řidičská nuda. A tak mě napadá pár otázek:
a) kde je radost z jízdy?
b) a co až nasněží, případně když nebude značení 100%ní?
c) a co řidič - nezapomene vlastně řídit? a co když nebude v případě nenadálé situace koncentrovaný?
Pořiď si automat, co tě udrží v pruhu a dej si šlofíka
Zvládá to jenom po dálnici? Kde to žijete. Google úspěšně již testoval auta, která jezdí běžně všude v provozu a nyní řeší legislativní otázku, aby taková auta mohla právně jezdit po silnicích.
hmm, tak daleko opravdu nejsme. Google sice testoval, ale do nasazení do provozu brání podstatně větší maličkosti, než nějaké povolení, zkuste si o tom zjistit více.