- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na BMW 1602e z roku 1972, které ve Frankfurtu také ukazovali, je nádherně vidět bída elektromobilů. Za 40 (!)
let se prodloužil dojezd elektromobilu o 100 kilometrů za cenu 40x
dražších baterií.
Auta mají být lehká a kabina je proto, aby na n ikoho nepršelo, nebo nefoukalo a nebyla zima. Kdo má malé ego a neumí jezdit bezpečně, potřebuje ještě auto velké a těžké, většina lidí zvládne i malé a úsporné auto. Ona to krize naučí sama. Budeme se muset všichni hodně přizpůsobovat našim možnostem a nebude to dlouho trvat.
S vaším příspěvkem úplně souhlasím. Až na to, že osobní auta přepravují také náklad. V zimě elektrikou nic nevytopíte. A bezpečné auto si kupuju ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním, které nemohu ovlivnit. A chudí se přizpůsobí, budou jezdit hromadnou dopravou.
Takže s vámi vlastně vůbec nesouhlasím.
Zatím nikdo nesdělil, kolik cyklů vydrží baterky, jak se s tím dá jezdit při mínus 20 a kolik stojí jejich výměna. Taky jak se budou recyklovat. Kolik to vlastně bude ve skutečnosti stát. Doufám, že EU nařídí auta na baterky, podobně jako zrušila klasické žárovky, Jediný kdo to platí, je spotřebitel a ten kdo na tom vydělá je výrobce. Jenom malá zajímavost: uvažoval jsem o koupi Lexusu, když jsem se zeptal na baterky, cykly, cenu výměny, tak mi nikdo z Toyoty nedokázal odpověď.
Náročné na vývoj a výrobu,odpad z baterií bude v budoucnu nad lidské síly likvidovat,kolik to asi bude stát???Proč proboha neudělají půltunový automobil s jedním,nebom dvěma místy v řadě s dvou,nebo tříválcovým (bi)turbodieselem o objemu do jednoho litru...To je podle mě řešení městského automobilu...Vím jsou to jen koncepty,ale jdou špatným směrem...
Když vidím ty blatníky těsně přiléhající ke kolům......chtěl bych je vidět v zimním provozu až bude všude sníh a námraza.....Ale to je jen takový postřeh-detail.
Nebo spíš líbí se mi určení takového vozítka pro jednoho až dva pasažéry do města na elektřinu s jasně danou rychlostí kvůli dojezdu nebo slabým motůrkem a spotřebou nula nula nic protože města jsou přecpaná a v každém autě sedí max dva lidé.
U Opelu je napsáno, že má omezení na 65km a může 120. U Audi je omezení na 100. Kolik může nejvíc psáno není. Rozhodně z toho ale nevyplívá, že je nejpomalejší.
spíš z toho vyplývá, že nejpomalejší není..
k čemu je dobrá prťavá kabina, když pak celé auto má přes 3 metry na délku a přes 1,6m na šířku? To pak naprosto postrádá smysl..
smysl to má samozřejmě ve sníženém odporu vzduchu, poloviční čelní plocha, znamená 25% odpor vzduchu, takže o dost větší dojezd