- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O dokola opakované "povinnosti" nazout prvního listopadu se už vyjadřovat nebudu.
Mám jen malou poznámku k doporučení jezdit na zimákách, jen so se teplota přiblíží 7 st. nad nulou.
Osobně jsem si vyzkoušel za chladného podzimního dne (+5 st.), suchá až vlhká silnice s lesními pasážemi a spoustou zatáček. Nejdříve jsem několikrát projel tento málo frekventovaný úsek pěkně svižně na letních gumách s cca. 80% vzorku (Dunlop). Slušné svezení, dobrý kontakt, průměrná rychlost těsně přes 60 km/h.
No a za hodinku znovu po přezutí na nové gumy zimní s 8 mm vzorkem, Nokian, pěkně lamelované, do sněhu jak dělané. Zodpovědně mohu říct, že stejným stylem a stejně rychle na zimákách zmiňovaný úsek projet prostě nešel. Auto v porovnání s jízdou na letních gumách "neuvěřitelně" plavalo. Průměrnou rychlost jsem k šedesáti nedostal ani za boha (sotva 57). Bydlím v liberci a na sněhu si zajezdím víc než dost. Na sníh používám zásadně kvalitní zimní gumy, ale té hysterie z přezouvání je až příliš.
Já gumy sjíždím tak na 0,5 mm :) A že by to něják blbě sedělo, na to si nestěžuju. Bohatě to stačí:)
slicky bez vzorku na suchu sedí vždycky nejlépe, ale jak zaprší....
A platí furt že místo zimáků stačí na sníh letní + řetězy ?
přečti si pořádně první větu "Od listopadu musí mít zimáky všichni"
...rozumím dobře, když "vzhledem k povětrnostním podmínkám" NEPŘEDPOKLÁDÁM, že se na pozemni komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, NEMUSÍM mít na vozidle pod 3.5 t zimní pneumatiky? Řekněme je 7 prosince 10 hod. ráno 12 stupňů C sucho a pojedu z Hodonína do Brna a zpět.....
rozumíš dobře, to že je máš mít povinně je jen masáž novinářů co neznají zákon a gumařské lobby - kupujte bude zdražení - a nakonec ještě rádi slevní
Ušetříte na sadě slušné prachy a nedáte vydělat místním zlodějům.
Udejte příklad. Uvažoval jsem o tom v Polsku je hned za hranicí pneuservis, ale ještě jsem se tam nestavil, zajímala by mne cena za přezutí. U nás jsem do servisu zavezl kola na diskách jen na vyvážení a za 5 minut skoro 250.
Neustále tu různí chytrolíni doporučují dojíždění zimních gum přes léto a to zejména pokud mají již nevyhovující vzorek pod 4mm. Vážení chytrolínové laskavě si uvědomte, že v létě má zimní guma zcela tristní brzdné vlastnosti. Z tohoto pohledu je lépe doporučit gumu celoroční jež je tvrdší a lépe brzdí. A naprostým nesmyslem je navíc používání pneumatik se vzorkem nižším než 4mm a to i v létě. Kolegové co se vysekali v dešti by vám zajisté mohli vyprávět o důvodech těchto nehod.
Co myslíte slovem tristní? Že za parných letních teplot (30+) brzdí v extrému o 10-15% hůř než srovnatelná letní? U běžných aut, co se pohybují na našich cestách, není problém v gumách, ale v síle brzdné soustavy. Já osobně jsem zažil , že gumy nestíhaly brzdit jen 2x, a to byly sériové a na okruhu po pár kolech pod plným plynem.
A jinak, limit na vzorek v létě je 1,6mm. takže 4 mm je naprostý luxus, který dnes nemá tak 75% aut na cestě.
zase mediální masáž. Bude tuhá zima, musíte mít zimáky, pneumatiky budou dražší. Tak honem kupujte!!!!!!
Jinak my na jižní Moravě je nepotřebujeme. Sníh napadne na 14 dní, jinak mokro a sucho. Takže z jara si to povíme.
Nebudes tomu verit ale jsou lidi, kteri se celou zimu nezdrzujou na jizni Morave.
Vždycky se mi líbí, jak téma zimních gum vyvolá spoustu emocí a pocit, že se jedná o nějaký dodatečný náklad na provoz vozidla. O tom, že zimní guma je prostě za podmínek, které lze čekat v období listopad - březen (v horách + 1 měsíc na každou stranu, viz. dnešek) jednoznačně bezpečnější než letní, podle mne nemůže být sporu.
Navíc, gumy ojíždím na autě vždy jen jedny (ojíždím zimní = zatím "šetřím" letní). A jak vyplývá z článku, většina lidí na zimní přezouvá, protože pokud potřebují jezdit denně a chcejí spolehlivě dojet za každého počasí, popř. jezdí do hor, zahraničí, májí větší než je průměrný roční nájezd atd., tak jen z těchto důvodů prostě gumy mění. Není to o zákonu, ale logice a selkém rozumu.
A pokud s tím má někdo problém, tak ať v zimě za nevyhovujícíh podmínek nevyjíždí na letňácích, protože když šetří, tak nemusí svou třicítkou blokovat provoz dalších desítek aut, které na zimácích jedou v pohodě minimálně 2x tak rychle (běžný obrázek začátku a konce zimy na horách).
Neni to pravda - zimní gumy kvůli měkčí směsi se rychleji ojíždí a navíc je vyhazujete dříve (při 4mm).
Tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři
občas mám pocit, že to Pepíkům stačí v milimetrech
Zákon je sepsán tak, jako většina dalších, tudíž nic nenakazuje, nic nazakazuje. ¨Povinnost¨ mít zimní pneumatiky je vypsána šalamounsky tak, aby byl co největší prostor si věc vykládat po svém.
Ano, A to v českém superformalistickém prostředí, zvyklém na to, že pokud to není psáno pro úplné b...e, tak to neplatí, je doslova legislativní revolucí. Víc takto formulovaných zákonů a přiblížíme se civilizované Evropě.