- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jako o jediných obětech ze kterých lze vytáhnout pokutu. Pokud budu jezdit mimo město celou zimu, zvláště pak na hory pak je samozřejmě nutnost pořídit si zimní obutí. Pokud budu v Praze či jinde jezdit v zimním období na nákup do obchodního centra, tak prostě při sněhu tam nepojedu a počkám, až to posolí a těch 8 - 10 km projedu i na letních gumách. Ostatně když jsem koupil Žigili, která byla opatřena ruskými gumami na kterých byl risk podle dnešních kriterií jet i v létě jezdilo se na nich celý rok, protože jiné nebyly. Podle mě si většina lidí myslí, že se jim nic stát nemůže, mám přece zimáky, ale ty kloužou na ledu stejně jako letní. Je to medvědí služba novinářů, stejně jako absolutní přednost chodců na přechodu a výsledek? Daleko vyšší počet obětí. Tedy je nutno jezdit s rozumem, uvědomit si na co stačím a ti, kteří jezdí po služebních či jiných cestách celou zimu mít pořádnou zimní výbavu, bez ohledu na přihlouplé zákony které nás pronásledují z našich, či evropských úřadů.
Tak tady píšou, že letní guma ztrácí optimální přilnavost pod 4 stupně jinde sem se dočetl pod 7 stupňů a někde dokonce pod 10. Nevím co si z toho vybrat. Nejlepší se na všechny tyhle doporučení vykašlu a až budou hlásit mrazy a chumelení, tak tam hodím zimáky. Na ježdění po městě jsou zatím leťáky bezpečný dostatečně.
Novináři nejenom řidíčům blbnou hlavu (např.:absolutní právo chodce na přechodě a teď pneumatiky)
To níže je otázka a odpověď šéfa dopravní policie Tržila. Doporučil bych panu redaktorovi přečíst si zákon a fakta, než napíše blud "Pod čtyři stupně máte mít zimní gumy".
Otázka: Proč hovoříte o situaci, že PČR bude hodnotit situaci i podle teploty ovzduší, když v zákoně o teplotě není ani slovo. Je tam jasně dáno, že pokud.......
Leoš Tržil: Policie nebude hodnotit situaci podle teploty, hodnocení bude dle dopravně-bezpečnostní situace v návaznosti na klimatické podmínky a rizika pro bezpečnost rovozu. Pokud se jedná o hodnotu 4 st C, tak jde o hodnotu, při které se výrazně projevuje vliv mezi letní a zimní pneumatikou, tzn. pouze doporučení, kdy by vozidlo mělo mít zimní pneumatiky s ohledem na jízdní vlastnosti vozidla, ale pouze doporučení.
Podle mě je to prostě nesmysl, na zimních gumách se s výjimkou situace, kdy je na cestě skutečně sníh, led nebo břečka vždy cítím mnohem méně bezpečně než na gumách letních. Zimní jsem dával na auto vždy, když pro ně nastala situace a stejně tak jsem je na jaře dával pryč, jakmile už nemělo smysl je mít. Zkuste si na zimní gumě projet zatáčkou stejně rychle jako na letní a zjistíte o čem píšu. PS: jak letní tak zimní používám kvalitní pneu, které obsazují nejvyšší příčky testů, takže tam chybu nehledejte.
Vy jezdíte rallye?
ten zákon je špatně napsaný a nedá se vymáhat.Všichni tady křičíte, že za tím stojí lobby výrobců pneumatik, ale není tomu tak. Místo toho tady máme paskvil, musíme jezdit na pneumatikách označených M+S, které zákon paušalizuje jako zimní výbavu a to na minimálně poloviční hloubce desénu.Výsledkem pak je, že uživatel ,,dobrovolně odevzdá ´´ to nejlepší z gumy a po zbytek sezony se modlí aby splňoval podmínky.Čili se dá předpokládat , že stále častěji budeme potkávat v létě šetřílky, kteří budou dojíždět zimní pneu,Jinak si nedokážu představit , jak mě silniční hlídka pokutuje za nedodržení tohoto zákona a to u následujících parametrů pneu :označeny M+S , to si každý označí sám,pikantní by taktéž bylo měření hloubky desénové drážky příslušným orgánem, jednako většina s nich měří hloubku mezi TWI i horní hladinou drážky a za druhé,nevím o tom, že by byli vybaveni certifikovanými měřidly.To nejde navrhnout přechodné období, kdy to vyžaduje počasi a období, kdy to bude povinné ?
Tím si sem celkem jistej, že budu v létě potkávat šetřílky co budou dojíždět zimáky. Na druhou stranu se není co divit přeci nevyhodím z půlky sjetou gumu. To mi moc ekologický nepřipadá. Já si dávám na předek vždycky nový a starý dojíždím na zadku. Což ostatně asi nejsem zdaleka sám.
zimní gumy nebudou,honem si je zajistěte,bez zimních gum na silnici v žádném případě nevyjíždějte,je to risk a hazard,zákon ukládá,že každý musí mít od 1.11. zimní gumy,policie to bude kontrolovat.Já mám gumy obutý na jiných diskách a přehodím to jen pro klid v rodině, i když tomu manželka vůbec nerozumí a nikdy neseděla za volantem,samozřejmě řidičák nemá.
na suche silnici pri teplote pod 4 stupne je lepsi nez letni? A nejaky testik by nebyl? Aha, nebyl, protoze je to nesmysl Ti si pri aktualnim pocasi nakonec kazdy muze sam vyzkouset.
pak si kupuji příště na léto celoroční, a na zimu přezuju, až bude fakt zima. Nebude mě moct nikdo buzerovat
No prostě zase jeden zákon, který řeší především zisky právníků. Takových už máme.
Jestli si k projednání pokuty voláte právníka, tak si ty prachy rozhodně zaslouží víc než vy
ministerstva dopravy a ten říkal, že značka s vločkou nebude. Jestliže ani mluvčí ministerstva dopravy se v dané situaci neorjentuje, tak co chtějí po mě?