- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To zas někdo přišel s objevem. Každý dobře udělaný tuning motoru navýší výkon a sníží spotřebu. Nechal jsem si udělat "obyčejný" tuning za cca 5000. Spotřeba dolů, výkon nahoru. Nerozumím tomu úplně, ale jde o to, že se zvýší efektivita motoru a optimalizuje se křivka výkon / otáčky. Nemám z auta najednou raketu, ale subjektivně bych to popsal tak, že teď do kopce, při rozjíždění nebo předjíždění je cítit větší jistota a rezerva ve výkonu než před tuningem, taky můžu využívat větší rozsah otáček než dřív. Na spotřebě to vidím tak, že přesto, že jezdím mnohem víc dynamicky, mám vždycky o cca 2-3 deci nižší spotřebu. Při rozumné jízdě tak půl litru dolů. Na dálnici Olomouc - Brno mi to z původních 5.8 dělá dokonce 5.2 :-)
Takže akorát nevím, jestli po tomhle článku to můj tuner nenazve příště taky eko-tuningem a nebude to dělat za dvojnásobek.
škoda, že téměř nikdo nedělá optimalizaci ŘJ na E85. Znám bohužel jen jednu firmu(BSR Svenska AB) a ta dělá jen Saaby Bohužel 90% přestavbových sad na našem trhu jsou tzv. "ochcávací" krabičky, které jen prodlužují vstřik, ale neřeší emise ani spotřebu, takže jsou k ničemu.
...zajímavý, že zrovna Saaby...mimochodem, jen tak na okraj, tu fabriku teď zavřeli žejo
to je taky ekologicke...
Vždyť to zní, jako obyčejný chiptuning, který jen v ČR dělají desítky firem. Sám ho mám
Vždycky mě dostane věta, zvýšíme výkon a snížíme spotřebu. A ten větší výkon se vezme z čeho, když se sníží spotřeba? Proč mají tedy auta s větším výkonem i větší spotřebu?
Čistě teoreticky ... pokud se jim povede zvýšit účinnost motoru, můžou zároveň snížit spotřebu a zvýšit výkon. Otázka je, zda se jim to v praxi povede ... napadá mě například vymontování filtru pevných částic.
Mohutná úspora nastane přeprogramováním řidiče. Jen málo lidí umí jezdit skutečně ekonomicky.Spousta zbytečně akceleruje,i na známé trase jede na doraz a pak šlape na brzdy místo předvídavosti. Žene se s vyplazeným jazykem na plný plyn aby pak pokuřovala nebo courala po nějakém supermarketu. Technické vychytávky jsou dobré ale je otázkou zda celé přeprogramování a optimalizace jednotky nebudou stát víc než auto uspoří za zbývající léta provozu.
presne tak....promyslenou jizdou se krom paliva usetri i spojka, brzdy atd, i kdyz to mnoho lidi moc neresi, pac maji auto na dobu leasingu a pak nanovo
Na Fábii I jsem si takhle hrál v OBD II s řídící jednotkou. Akorát že ty procenta u spotřeby byly o řád nižší a výkon těžko říct, to jsem posuzoval jen odhadem.. Teď už mě to omrzelo a jen jednou za rok vymažu chybu airbagu, která naskočí, když na něj praží slunce.
Ještě že vyskočí jen chyba, ne celý airbag :-D
aby nesvítila na semaforech pořád červená . Je třeba zelená vlna. Nebo dodělat komunikace, aby se nemuselo furt něco objíždět. Protože nejvíc to žere při akceleraci
Nejvíc energie zmaříte zbytečně brzděním. \ROzjet se stejně musíte, podstatné je přemýšlet dopředu tak, aby se spálený benzín nepřeměňoval na teplo brzd.
a hned může spotřeba docela pěkně klesnout a výkonu to neubere...
a jak ji budete akumulovat setrvacnihem hmm dobry ale strasne zhorsite jizdni vlastnosti... baterie hmm dobre ale docela drahe a opet povetsinou poroste hmotnost pokud teda nepujde jen o takove psouky v par procentech...