- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Policie vychází z daného úseku silnice na kterém kontroluje pár set metrů dál kde silnice vede lesem nebo údolí a sluníčko se tam nedostane bude cesta zamrzlá a co? Proč se tohle proboha pořád řeší Buď ať je jasně dán termín kdy se na zimích má jezdit a ten kdo je nemá prostě nesmí s parkoviště / garáže. Nebo ať je to na svědomí každého jedince, v případě že zapříčíní nehodu na letních pneu v zimním období rok si nezařídí, zaplatí mastnou pokutu a ještě uhradí vzniklou škodu aby si spočítal jestli se vyplatilo ušetřit jednou za tři roky 5000,-
Leckdy před tím uvažovaným "termínem" bylo klidně 20° nad nulou, kdežto jindy klidně ještě v půlce května o zmrzlých napadl sníh. Takže pevně daný termín je dost velká hovadina. Jinak za 5tis koupím tak tak gumy dvě a to ještě musí být v akci, ne že bych si stěžoval, ale paušálně posuzovat cenu obutí podle čínských gum na malé pixličky je taky hovadina.
za blbost? v zákoně není o teplotě ani zmínka, takže jestli pojedu na suché vozovce v -20, tak mi podle zákona může policie akorát salutovat
šmarjá chlape, a tušíš něco o tom, že ve vzduchu je obsažena voda? A že ta voda může zkapalňovat a že ta zkapalněná voda se může měnit v led? A hádej při jaké teplotě. Ta teplota je dána přírodními zákony na to nemusí uvedena v "silničním zákoně", i když jak vidím, pro někoho musí....
Po lopatě tedy: bude-li i sucho a teplota vzduchu cca +4st C a méně mohou se vyskytovat úseky silnice s námrazou a policie může vyžadovat zimní pneu. Na tuto teplotu je nastaveno i upozornění na námrazu v computerech některých aut.
lidi typu me se nic 100 tisic km nestalo a nemuze stat pak vetsinou tvrdej "Ja nic ja muzikant" a hledaj vic vymluv nez maj najeto km. kdyz se neco stane. Na jednu stranu to tu je samej tezkej/bohatej podnikatel ci jinak dobre vydelavajici a na druhou stranu to nema zrejme ani na dve sady gum na rafkach.
svepravnosti. Kdo hyka nadsenim nad dalsim utazenim sroubu a vzdava se vlastni svobody a odpovednosti at se odstehuje nekam do koncentraku. Tam o nej bude po vsech strankach postarano.
Dneska ráno jsem na D11 viděl policejní passat na letních gumách :-)
no a? Copak v 11 stupních leží na vozovce souvislá vrstva sněhu nebo ledu?
...jenže oni si někteří myslí, že na zimních můžu lítat v zimě stejně jak na letních v létě. Což je samozřejmě blbost. A taky je blbost, že si někdo myslí, že na ledu je zimní guma lepší než letní...ono je to na ledu totiž úplně fuk - tam kloužou všechny co na sobě nemaj ocelové hroty nebo řetězy.
Kdysi jsem s Favoritem projel celé Beskydy na letňákách s dobrým vzorkem a cca 1,5barem tlaku bez jediného škobrtnutí. Naopak dneska to frajerovi na Racing Winter Dunlopech šklhne v první táhlé levé jen proto, že tak nějak věří v ABS/ESP a ty bomboidní olačky na ráfcích za které vypláz 40 papírů s tím, že je to skoro rallye obutí.
http://www.uamk.cz/index.php?option=com_turistika&Itemid=85&a=z&z=3&k=8
http://www.uamk.cz/index.php?option=com_turistika&Itemid=85&a=z&z=2&k=8
Rakušáci to mají jako my, u Němců má být zimní výbava odpovídající povětrnostním podmínkám
Rakušáci to nemají jako my. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011103102
Doporučuji Vaší pozornosti jako důležité pro porovnání též komentářové vlákno z 02.11.2011 11:01:18
Na rozdíl od ČR bude též mnohem obtížnější najít info o zkušenosti, že někoho někde buzerovali za letní gumy za letních podmínek. "A vo tom to je."
..a ty zimáky vám na namrzlém mostě klouzat nebudou, že .. takže v klidu 130 ..a že městská přivolá státní ? .. tak ať .. nemají právo mne zadržovat, takže mezitím si v klidu odjedu..
Opravdu je tomu tak, je k neuvěření, za jak krátkou dobu se sjedou zimní pneu mimo zimní sezónu. Tento rok jsem kupoval nové zimáky a tak sem nechal staré na dojetí přes celý rok.
Opravdu čím višší teplota, tím více se sjíždějí.
Tím ale nechci odrazovat od používání zimáků- naopak. Povinně používány měli být už dávno a bez kompromisů od 1.11. a ne zase nějaké právní dodatky. To zase nahrávají právníkům, aby se lidi odvolávali kvůli každé blbosti.
Holt ti naši zákonodárci nic nevymyslí, aby to prostě jednou fungovalo.
Najezdil jsem za 45 roků dosti km.Určitě dnes je zapotřebí jezdit v létě na letních a v zimě na zimních.Je to o 100% bezpečnější.
Tak tomu říkám vědecká studie! Hotová disertace!!!
pokud mate KVALITNI letni gumu, tak i za nizkych teplot funguje vyborne. Na suchu urcite. Vzdycky pisou takovy nesmysly, ze to vypada, ze jak klesne teplota pod 7C, tak se s letni na suchu ani nerozjedete. Uznavam, ze s nejakou slisovanou tmou bych se bal jezdit (vlastne i v lete), ale kdyz mate kvalitni znacku, tak funguje i pod 0C. Ja osobne neprezouvam dokud vazne nehrozi snih a nikdy jsem nemel problem. Dokonce pri mirnem snezeni (ktere se udrzelo v mirne vrstvicce na silnici) jsem stale nepocitil jedine zavahani pneumatik (samozrejme si davam vetsi pozor a vetsi rezervy v zatackach).
Lidi! Kupujte kvalitni pneu. Nesetrete kvuli par stovkam - jsou to 4 plochy dlane ruky, ktery vas drzej na silnici a rozdil mezi levnou a drazsi pneu muze byt neuveritelny.