- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tento asfalt je nabízen českým silničářským firmám již cca 10 let. Porovnání s normálním je opravdu o několik % dražší, ale životnost je o několik let delší. Argumenty cestářů byli ty, že, co by dělali potom, až vše opraví. No nic, doufejme, že zvítězil zdravý rozum a konečně se někdo této technologie chytne. A taky doufejme, že Uhersko-brodský areál zase nevyhoří.
jenom jestli se ten úsek nevynechal z jiných důvodů - nebylo v té době na ŘSD ve Zlíně ani potuchy o tom co to je gumoasfat a tak se dnes hodí vynechaná díra která by se příští rok stejně opravila klasicky.Pochybuju že se to bude libitlt asfaltérské a protihlukové loby - budou se muset něco nového učit.A to bude bolet. Snad se to osvědčí a nebude třeba bráněno něčemu novému .Jinak zpět se vrátíme k potahům dobytkem a koněm.
Zajeďte za kopečky do Německa a uvidíte, jak vypadá kvalitní silnice. A ne ty tankodromy u nás.
je z těch Zádveřic a máme tam aj kůsek chalupu, ale na tej cestě je problém, že leží na kopcu, kerý je dosť vlhký a teče po něm voda z kopců dolů. Takže povrchy možů byt, jaké chců, ale jak to čmáchne, tak to ujede spíš zespoda a celý povrch pojede aj se základama dolů do potoka
no hlavně jde o základy silnice, dále jak je vrstvený a až v poslední řadě je důležitá vrchní vrstva... tady se silnice nenaučí dělat nikdy.. pořád se řeší, opravují, frézují, doplňují, slátají, mění jen vrchní vrstvy... viz článek :-))... dokud budou špatné základy tak si tam můžete dávat i amarouny a bude to na nic... v česku silnici neumí dělat, tečka.
Ve Skandinávii nebo Spojených státech se podobná metoda úspěšně používá desítky let.
To mě taky trochu zarazilo a pobavilo... :-)