- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"KERS" už se dost dlouhou dobu používá v některých tramvajích a metrech. Rozhodně dýl než v F1
Vždyť je to totéž, co před časem nazývali "auto na vzduch". Takže už víme, že tenhle nápad nikam nevede.
Jo jo... práve som chcel povedať že nič nového pod slnkom.
Inak napríklad důlní lokomotivy bývali (a možno ešte stále sú) i na stlačený vzduch.
Ja by som rád grant napríklad na projekt recyklovania myšlienok...
jediné o co jde je získat a následně prožrat co nejvíce grantů, i autorum musí být jasné, že akumulace energie do stlačeného plynu je nesmysl a aplikace tohoto nesmyslu na kolečka nesmyslnost jen zvyšuje.
Když jeden ušetří 25% paltiva, tak ať tam dají 4 a jezdí zadarmo. A od pěti to bude i vyrábět .
Je to určitě zajímavé a je dobře, že to někdo zkouší a ověřuje, jestli by to mohlo fungovat.
Ale já si vsadím spíš na setrvačníky nebo standardní elektrické hybridy.
Obávám se, že ten hydraulický systém bude velmi velmi těžký. Tudíž u auta je patrně vhodnější setrvačník. Ale u té lokomotivy: Inu, ta hydraulika by mohla uskladnit až neskutečné energie, při vysokém tlaku. Takže tam by to smysl mít mohlo. A že nikoho nenapadne to skusit namontovat na ještěrku, namísto té zátěže vzadu? Ještěrky se pohybují jedině stylem rozjezd/brzda a přitom na svou velikost vozí až neskutečné náklady, jsou jich miliony a používat se prostě musí. Tam by případná úspora 15-20% paliva mohla znamenat až neskutečné šetření celosvětově.
Hydroakumulátor funguje a to už řadu let.Jeho aplikace do nákladního vozidla je diskutabilní.Hmotnost vaku který musí být umístěný v ochraném tlakovém obalu,hmotnost oleje a samotného hydromotoru,místo které zabere celá sestava to vše je dost na obtíž a tu trošku získané energie to docela deklasuju.Životaschopnost této apolikace není moc velká a nejspíš ji prokáží i studie na modelu.Nicméně i slepé cesty je třeba ověřovat.
Samozřejmě. Jako obvykle vymýšlejí na technice v Brně kraviny, které už mají fousy. Sebrat granty, a takovýto "výzkum" zarazit. Bohapusté (Bůh promine) mrhání penězi.
se zákonem o zachování energie... Jaká je asi účinnost? Je alespoň vyšší, než u už vychytaného elektra?
Tady je každá rada drahá
jen se tim podlomi kupni sila, a tim hospodarsky cyklus, cim vic se soukoli bude setrenim brzdit, tim nutneji se bude muset jeste setrit a timpadem skrtat, az skoncime v seskrtane spirale.
Ono se ale neušetří. Jen se ty peníze přesunou jinam. Například od arabských šejků k inženýrům a vědcům, kteří vyvíjejí ty setrvačníky či hydraulická hejblátka.
Hmm, jenom aby to nedopadlo jak ten lineární motor na ČVUT - získat grant - vyčerpat - poslat k ledu.