Diskuze
V Londýně připravují velký test bezdrátového dobíjení elektromobilů
Děkujeme za pochopení.
Rafaelou
další hloupost na světě.....
Pominu li skutečnou ekonomickou a ekologickou hodnotu elektromobilů tak tohle je další nesmysl.Každý odborník ví,že všechny bezdrátové technologie mají menší účinost než klasické vodivé spojení.Bude to tedy jen neefektivní plýtvání energií.Navíc tento systém tvořený vysoce kvalitní indukční smyčkou bude docela slušně nákladný.Aby byl schopný přenést co největší proud musí být s co nejkvalitnějšího materiálu,tedy mědi.To znamená jednak kila navíc a jednak v dnešní době další použití silně strategické suroviny jako je měď.Čím menší bude přesnost najetí nad cívku ve vozovce,tím větší ztráty budou.To už by bylo lepší použít robotické rameno schopné během okamžiku napojit kabel do zdířky na vozidle a uskutečnit tak propojení.Stejně si myslím,že elektromobil v klasickém provedení s akumulátory stejně jako hybryd je slepá vývojová cesta.
Hellmoon
Re: další hloupost na světě.....
nejde o ztráty , ale o pohodlí , jen bych nechtěl být v autě při nabíjení.
MiroTR
Re: další hloupost na světě.....
Řekl bych, že právě o ty ztráty jde. Provozní náklady elektromobilu jsou podstatně vyšší, než klasického auta, tak proč to ještě zhoršovat tímhle ?
Santa1
Re: další hloupost na světě.....
Prostě stejná hovadina, jako stříkat benzín nějakou tryskou, bez kontaktu s autem. Jenže tam by ty ztráty hned každý viděl. U té elektřiny to ekologům nedojde.
net.Xtreme X
Re: další hloupost na světě.....
Provozní náklady ani ne, spíš pořizovací. Jinak jde o pohodlí.
MiroTR
Re: další hloupost na světě.....
Dobře, tak lépe: Náklady například na 10 let používání a najetí cca 200 tisíc. Se započtením kupní ceny, oprav, atd. A v tom srovnání vychází elektromobil podstatně hůř, než klasické auto. A nezdá se mi, že by mne nějak obtěžovalo strčit šlauch do zásuvky. Něco podobného dělám u benzinky také.
Modrý a zelený blesk
Re: další hloupost na světě.....
Opravdu vychází elektromobil podstatně hůř? A kdy jste to počítal?
josefl
Re: další hloupost na světě.....
Naprosto neekonomické, neekologické. Jedinou výhodu je, že auto nesmrdí v místě, kde momentálně jede. Ovšem zase smrdí někde elektrárna. Pouhým zamyšlením se, musí každému dojít, jak je to ekologické. Při výrobě a přenosu el. energie a přenosu v elektromotorech jsou ztráty vyšší než ztráty ve spalovacím motoru. Započtou - li se ztráty při výrobě a rozvozu PHM, je to srovnatelné. Navíc většina el. energie se vyrábí spalováním uhlí. K vytěžení uhlí se spotřebovává opět elektřina, odhaduje se, že okolo 70% vytěženého uhlí se spotřebuje na výrobu elektřiny pro jeho těžbu, což u nafty není, spotřeba el. energie je daleko nižší. Výroba přenosovch soustav je také náročná na elektřinu, elektromotory v autech na svou výrobu spotřebují zhruba stejně elektřiny jako klasický spalovací motor. A to nemluvím o výrobě a likvidaci baterií v autě - výměna zhruba za 3-4 roky, řádově statisíce, opět velká spotřeba elektřiny. Tak kde je ta ekologie, ekonomika? Nebo se vytváří prostor pro jadernou loby?
Modrý a zelený blesk
Re: další hloupost na světě.....
Kde jste na těch blábolech byl???
mi_golem
Re: další hloupost na světě.....
Souhlas. Přenos energie na vzdálenost desítek kilometrů před mnoha lety vynalezl a zrealizoval Nikola Tesla. Z pevného bodu do pevného bodu. Účinnost je nízká. Domnívám se také , že je to slepá kolej. Lepší by byla varianta na karbazol. (chem. sloučenina vázající vodík a klasický elektrochemický článek)
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...