- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
které je "papírově" dražší, má víc najeto, musí jej platit hotově a ještě je většinou lehce nabourané. A to se pořád vyplatí víc, než věřit českým bazarům. Ti totiž prodávají rovněž původně nabořená, poloopravená, zmlazená a často přetočená auta z Německa a blízké Evropy. Nejhorší co se dá koupit, je pak auto, co si někdo dotáhnul nabořené z ciziny a doma sám dobastlil, aby to jezdilo a pak to dal ze zoufalství do bazaru- protože na normální ježdění to nebylo.
přítel si přál auto, ve kterém může cestovat on i jeho paní a 4 děti. Takže nejméně 6 sedadel. Typický zástupce takového malého autobusu je VW Sharan, Seat Alhambra a Ford Galaxy. Konkurence je Peugeot 4008 nebo Citroen C8 atd. Na auto měl volných 150 tis. Kč.
Ohledání vozů, stojících v této kategorii v ČR už na prvních vozech úplně jasně prokázalo manipulaci tachometrů, za plánovanou cenu byly vozy s reálnými 200 tis km, stočené většinou tak na 100 nebo 120 tis. některé mnohem více.
První pokus v Německu- Ford Galaxy ve Vilshofenu, Bavorsko. Sedadla v něm nebyla, prý jsou ve skladu o 5 km dále. Na tachometru ominósních 110 tkm, ale propocená a prosezená přední sedadla, ohmatané kliky, vše poukazovalo spíše na 300 tis. km. Na prohlídku jsme si vzali zrcátko a baterku, zvenku vypadal vůz velmi pěkně, jenom na pár místech byla barva obroušená až na základ, rohy u dveří nakynuté rezem. Pohled pod vůz, r.v. 2005 byl hrůzný, rez, kam oko dohlédlo. Takže jsme se zase rozloučili.
Další vůz jsme objevili na mobile.de v Dederónsku, kus za Drážďanami. Prodávající byl Bulhar, těžko jsme jej v té obci hledali, ale našli. Byl to Fiat Ulysse 2., r.v. 2006, najeto 49 tis. km., ale několik roků bez TK, odhlášený a pro Němce složitý k uvedení do provozu. Pohled pod vůz ukázal naprosto čistý, nezkorodovaný podvozek, všechna sedadla čistá, papíry v pořádku, původní majitel z Sárska, jenom jeden, vůz měl být vyvezen do Bulharska, ale nový majitel zemřel. Koupili jsme ten vůz za 5000 EUR a ukázalo se, že skutečně nemá víc, než necelých 50 tis. km, majitel je s ním nyní šťastný. Přihlášení proběhlo naprosto hladce.
Asi to je pravda, ale většina těch se prodává na inzerát v novinách. Borci to stočej, navoněj stromečkem, vyleští palubku a hurá do světa. Když něco nefunguje tak odpojí kontrolku a je to. To si prostě v bazarech nedovolej. Alespoň ne v těch velkejch, hned by se to rozmazlo v televizi nebo novinach. Tchan před rokem kupoval v Auto ESA oktávku. Nebyl jsem tam s nim, ale s autem nemá žádnej problém a byl už i na servisu normalně ve škodovce a tam by na zavady určite přisli. Kdyby se zakázal dovoz aut starších 8 let, jako to tady už bylo, tak by byl klid a nejezdili by po silnicich ty strasny rakve co nekdy vidim
ve velkých bazarech to udělají taky, a když by se začlo rozmazávat, mluvčí řekne, že vzhledem k objemu prodaných vozů na tom nejsou hůř než jinde a vymalováno.
A kdyby zakázali dovoz aut starších 8 let, budou ze silnic pomaleji mizet opravdu stará auta (třeba 15, 20 let). Protože ten kdo teď má takhle přestárlý auto, určitě si místo něj nekoupí funglovku, ale půjde do nějaký ojetiny staré třeba 10 let. Na mladší mít nebude. I tak je to pro vozový park a bezpečnost provozu přínos.
Tak tenhle clanek me doopravdy vzdelal. Jeste tak pripoustim, ze je mozne, ze si nekdo koupi v zahranici "rocni auto". Ale koupit starsi nez rok nebo dokonce destilety vuz? To snad uz uplne hranici se silenstvim. Pochybuju, ze to muze dopadnout dobre.
To dopadne úplně podobně, jako při nákupu v ČR. Nevím jaký důvod by tomu bránil, samozřejmě kromě jazykové bariery.
to jsem nevěděl, že "Octavia po fejsliftu" znamená "nabořená, vymlácená kladivem, zatmelená a přestříkaná."
I kdyby dovoz dražší byl (jako že není), tak je z Německa solidní šance, že si člověk přiveze auto v deklarovaném stavu a s uvedenými najetými km. V ESA, AAA a u podobných šejdířů lze naopak s velkou pravděpodobností koupit svařenec se stočeným tachometrem. A to se vyplatí
zase na druhou stranu pochop, že když dělají ze dvou bouraček jedno funkční auta, a např. zadní část auta měla najeto 200 000 km a přední 100 000 km, bylo by určitě pro bazarníky nefér, když by uvedli, že výsledný svařenec má najeto 200 000 km, takže to logicky musí stáhnout někam k max. 120 000 km
moc hezký píár článek , zřejmě úlitba za reklamu. V německu vyjdou auta samozřejmě levněji , zásada je jenom jedna nenakupovat u turků a jugošů .Pokud je auto jen na export tak ho zřejmě kupují hoši z auto esa
Možná se pletu, ale žila jsem v domnění, že se auto starší osmi let, dovezené ze zahraničí, v ČR už přihlásit nedá .. jak to tedy je?
Podle mě to už zrušili.
Pán z AUTO ESA se zapomněl do článku zmínit, že ty jejich průměrné ceny myslel při koupi na splátky. Při hotovostní platbě si totiž k údajné průměrné ceně 115 000 Kč za Octávku kombi ročníku 2003 musíte přičíst minimálně dalších 30 000Kč. To už jste hned u nákupu v Německu 15 tisíc v plusu. Alespoň už nepoužívají ten hloupý trik s uváděním cen bez DPH.
BTW: Nejlevnější Octavia se zmíněnou specifikací je aktuálně (28.listopad) na stránkách http://www.auto-esa.cz v hotovosti za 119 900 Kč.
Když už si ESA platí článek, tak by mohli zaplatit pilnějšího redaktora a nechat si napsat víc než jen tři krátké odstavce!
.
Bohužel oslabující koruna jim hraje do karet, dovoz běžného šrotu se už asi nevyplatí.
I když to ten dovoz zdraží o 10%, pořád se to vzhledem k dramatickému rozdílu v kvalitě nabízených aut bohatě vyplatí.