- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...byly tyto pneumatiky tak výhodné, vývojáři F1 by byli prvními, kteří by tuto možnost otestovali v závodních podmínkách. Ne nadarmo valná většina zlepšováků pochází z jejích dílen ;-)
Tak mě napadá, že vzduch se recykluje ještě o něco lépe, než speciální pryskyřice...
Skoro dole se píše, že tato "pneumatika" snižuje valivý odpor. Zásadním nedostatkem je ale zahřívání té konstrukce. A kde se ta energie na to zahřívání tedy bere? Perpetuum mobile to jistojistě není, takže součástí toho valivého odporu nutně musí být mechanické ztráty vznikající při ohybu té lamelové/loukoťové struktury... čili co se týká valivého odporu, tyhle kola na tom budou znatelně hůř než současné klasické pneumatiky plněné vzduchem. Sice vám to zvedne spotřebu o min. 1-2 litry na 100km, ale za to vydrží 10 let. Pak se ukáže, že vydrží sotva 5 let (což je cca životnost normální gumy) a "přezutí" běhounu bude oproti klasické gumě stát taky násobky. Prostě PARÁDA...
No já jen, že pokud se to moc zahřívá, tak na to je potřeba energie a ta se odněkud musí vzít, takže mám docela obavu. Jo a navíc jak se bude řešit rozdílné zatížení? Prostě někdy jedu prázdný a někdy půl tuny, u normální pne prostě dofouknu kola a je to.
Ale to, že to není vhodné pro použití na současných vozech, neznamená, že nelze přizspůsobit vůz té pneumatice. Nejspíš tak, že se proud vzduchu povede mimo kola a případně kolo bude z 80%schované. Vzhledem k budoucnosti elektromobilů s V max kolem 100km/h a užitím hlavně do města, si takové kolo na nich dokážu představit. Stejně tak si to dovedu představit na malých skůtrech a jízdních kolech.
Už tady někdo psal o namrzání ledu do toho kola, což by vedlo k jeho nevyváženosti. Dovedu si představit, že díky těm loukotím to auto dokáže k zemi doslova přimrznout a pak se neodlepí.
od pana Dunlopa, které vzduchem plněnó dušu mimochodem vymyslel pro bicykly. Výzkumníci a vývojáři zase tápó ve slepé uličce: hydraulický tlumení je totiž osvědčený nejen u pneumatik jako nélepší.
To je pneumatické tlumení.
By asi taky sloužily jako dost slušný vrhač kamínků a jiného svinstva na okolní auta. Ale má to i výhody. Takovéto kolo vám nemůže pochcat pes.
To bude super, když se do toho žbrdlení dostane nějaká nečistota typu bláto nebo kamínek... To se potom i z A8 stane kostitřas jak sviňa :-)
Ono to často bývá takhle prořízlé většinou jen, aby byla vidět struktura, jinak je to celé "zapouzdřené" a vypadá to jako normální pneumatika, tedy více méně.
je to na houby, nedá se to prodávat, tak to musí nést nálepku Děsně eko...