Diskuze

Návrat loukotí: nová pneumatika nepotřebuje vzduch

Pneumatikářský gigant Bridgestone představil koncept pneumatiky, kterou není potřeba nafukovat. Speciální konstrukce připomíná loukoťová kola a její výhodou má být vysoká trvanlivost a praktická nezničitelnost pneumatiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RD

radl

17. 12. 2011 21:21
Kdyby...

...byly tyto pneumatiky tak výhodné, vývojáři F1 by byli prvními, kteří by tuto možnost otestovali v závodních podmínkách. Ne nadarmo valná většina zlepšováků pochází z jejích dílen ;-)

0 0
možnosti
LG

l.g

14. 12. 2011 11:21
Recyklace

Tak mě napadá, že vzduch se recykluje ještě o něco lépe, než speciální pryskyřice...

0 0
možnosti
H_

Homer _5

13. 12. 2011 17:03
Něco mi uniká, nebo na iDnes tradičně blábolí?

Skoro dole se píše, že tato "pneumatika" snižuje valivý odpor. Zásadním nedostatkem je ale zahřívání té konstrukce. A kde se ta energie na to zahřívání tedy bere? Perpetuum mobile to jistojistě není, takže součástí toho valivého odporu nutně musí být mechanické ztráty vznikající při ohybu té lamelové/loukoťové struktury... čili co se týká valivého odporu, tyhle kola na tom budou znatelně hůř než současné klasické pneumatiky plněné vzduchem. Sice vám to zvedne spotřebu o min.  1-2 litry na 100km, ale za to vydrží 10 let. Pak se ukáže, že vydrží sotva 5 let (což je cca životnost normální gumy) a "přezutí" běhounu bude oproti klasické gumě stát taky násobky. Prostě PARÁDA...:-(

0 0
možnosti
IJ

Lvy

13. 12. 2011 12:35
A co spotřeba?

No já jen, že pokud se to moc zahřívá, tak na to je potřeba energie a ta se odněkud musí vzít, takže mám docela obavu. Jo a navíc jak se bude řešit rozdílné zatížení? Prostě někdy jedu prázdný a někdy půl tuny, u normální pne prostě dofouknu kola a je to.

0 0
možnosti
FS

steve78

13. 12. 2011 7:58
Vhodnost

Ale to, že to není vhodné pro použití na současných vozech, neznamená, že nelze přizspůsobit vůz té pneumatice. Nejspíš tak, že se proud vzduchu povede mimo kola a případně kolo bude z 80%schované. Vzhledem k budoucnosti elektromobilů s V max kolem 100km/h a užitím hlavně do města, si takové kolo na nich dokážu představit. Stejně tak si to dovedu představit na malých skůtrech a jízdních kolech.

0 0
možnosti

vransen

13. 12. 2011 8:57
Re: Vhodnost

Už tady někdo psal o namrzání ledu do toho kola, což by vedlo k jeho nevyváženosti. Dovedu si představit, že díky těm loukotím to auto dokáže k zemi doslova přimrznout a pak se neodlepí.

0 0
možnosti
TT

žepré

13. 12. 2011 0:08
Opět není jednó nad klasiku,

od pana Dunlopa, které vzduchem plněnó dušu mimochodem vymyslel pro bicykly. Výzkumníci a vývojáři zase tápó ve slepé uličce: hydraulický tlumení je totiž osvědčený nejen u pneumatik jako nélepší.

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

13. 12. 2011 10:26
Re: Opět není jednó nad klasiku,

To je pneumatické tlumení.

0 0
možnosti
MK

m-karr

12. 12. 2011 23:57
Loukotě a ruzné jiné žbrdle

By asi taky sloužily jako dost slušný vrhač kamínků a jiného svinstva na okolní auta. Ale má to i výhody. Takovéto kolo vám nemůže pochcat pes.

0 0
možnosti
A

abraxas97

12. 12. 2011 23:55
To bude krásné z těch škvírek

vyškrabávat hovínka....

0 0
možnosti
K

korduliak

12. 12. 2011 22:45
Nečistoty?

To bude super, když se do toho žbrdlení dostane nějaká nečistota typu bláto nebo kamínek... To se potom i z A8 stane kostitřas jak sviňa :-)

0 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

12. 12. 2011 23:37
Re: Nečistoty?

Ono to často bývá takhle prořízlé většinou jen, aby byla vidět struktura, jinak je to celé "zapouzdřené" a vypadá to jako normální pneumatika, tedy více méně.

1 0
možnosti

vransen

12. 12. 2011 21:52
Prostě klasika,

je to na houby, nedá se to prodávat, tak to musí nést nálepku Děsně eko...

1 0
možnosti