- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby lidi tyhle paskvily bojkotovali, tak by se to nevyrábělo.
Kupujou to lidi, kteří holt osmiválec neužijou a ti samí pak volí do EU politiky, kteří tohleto nařizují.
nez si poridit nejakou V6 ci V8, protoze kvuli hloupym predpisum tyto motory budou zanedlouho minulosti
zvlastni je, ze nikdo neresi kolik skodlivin vypousti treba lode, tovartny atp .. nekdo z toho ma asi slusny penize, ze se to lidem porad cpe do xichtu
Vono lodě a továrny obvykle nejezdí centry měst (krom Ostravy) a málokdo má doma dvě lodě či továrny, zatímco dvě auta jsou celkem standard.
Parní stroj? tohle je diletantismus, byrokratická diktatura a ekoteroristické nesmysly.
ušetřených třecích ploch. Já myslel že 3 válec má oproti 4 válci o 25% méně kroužků.
:) to by bylo nadlouho :)
jedna se spis o to, ze spalovaci prostor ma u trivalce mensi povrch nez ctyrvalec o stejnem objemu.
tato vlastnost ma blahodarny vliv na spotrebu v eurotestech.
Stejne jako pouziti turba.
V praxi je ale cesta oturbenych trivalcu cestou do pekel, pokud to nehodlate teda montovat do nejakeho primestskeho vozitka typu smart.
Nemyslim si ze toto 2 taktni motor splnuje. 2 Takt je nesmradlavejsi motor. Za nim hned diesel
To uz se to probralo... wartasi dvojtakt byl leda tak prukopnik slepych ulicek.
Ale dvojtakt jako takovy zavrzeny neni. Do motorovych pil a krovinrezu a do velkych lodnich motoru se dosud nic lepsiho nevymyslelo.
Do aut by to dnesnimi technologiemi slo samozrejme take, ale chybi jakykoliv naznak vule. Zato se cpou penize treba do elektromobilu, ktere pokud vim za 100 let sve existence neobstaly v nicem jinem, nez jako jesterky na nadrazich. Pokud nepocitam par experimentalnich pokusu, neschopnych prezit v praxi ani pri masivnich dotacich.
Jak je to s tou teplosměnnou plochou? Tady se píše, že např. u motoru 1,2 l ve 3 válcích bude plocha stěn a podstav všech válců motoru menší než 1,2 l ve 4 válcích. Všude jinde (co jsem kde našel na netu) se píše, že je to obráceně. Ale jestli jsem dobře počítal, tak tady mají pravdu. Fakt to mám spočítané dobře?????
Maji to dobre i spatne, podle uhlu pohledu.
Pokud vemu dva uplne stejne velke bloky motoru, ale jeden trivalec a druhy ctyrvalec (s mensimi pisty) a porovnam tepelne ztraty, tak samozrejme ty mensi pisty a valce ctyrvalce maji relativne vetsi povrch a teoreticky i ztraty tepla.
Bohate ovsem vykompenzovane tim, ze to nemusi mit extra vyvazovaci hridele a i bez nich to ma mnohem lepsi chod a dalsi uzitne vlastnosti, jako shopnost jit do otacek napriklad. Vykon vyjde u toho ctyrvalce tez lepe.
Ale vyjde zas vyrobne draz. Celkova ucinnost. nvm, tipuju vylej nalej. Rozhodne nic meritelneho.
Pokud vemu stejne velke pisty a valce a postavim vedle sebe blok trivalce a ctyrvalce (s vetsim objemem), tak v absolutnich cislech ma vetsi ztraty ten vetsi ctyrvalec ale ma zas vetsi vykon. Pokud se tedy budeme bavit o tepelne ucinnosti z tohodle uhlu pohledu, vyjde jednoznacne lepe ten ctyrvalec ve vetsine provoznich rezimu, krom volnobehu a extremne nizkeho zatizeni...
To abych začal pomalu shánět něco s pořádnym motorem, dokud to neni zakázaný. Nejlíp V12 v nějakym staršim Jaguáru...
Benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %, letadlový turbinový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %. http://auto.idnes.cz/revolucni-sportak-jaguaru-pohani-elektromotory-a-turbiny-pa4-/Ak_aktual.aspx?c=A101005_145143_ak_aktual_ada