Diskuze
Renault 4: auto jednoduché jako džíny oslavilo jubileum
Děkujeme za pochopení.
Vosiczka
Jó - to byl můj miláček
Vlastnili jsme nějakou dobu Renault 4 GTL a byl to miláček rodiny. Říkali jsme mu "Reník" a sloužil nám, dokud se úplně nerozsypal. Rád na něj vzpomínám a občas se zaobírám myšlenkou, že bych si zase nějakého "Reníka" pořídil.
karaho
Re: Jó - to byl můj miláček
My jsme s ním jezdili do roku 2006, pak šel k jinému majiteli na náhradní díly. Ale sloužil do posledních sil. 4 lidi + pes dovezl dycky :) a ještě s náloží báglů.
CorpusDortus
Napravo
"Starší verze měly vůbec spoustu roztomilých odlišností. Páčka stěračů byla například napravo...."
Ja ji mam napravo porad.... vlastne skoro vzdycky jsem ji mel napravo
Julie70
Proboha (!), srovnávejte s rozumem.
Tedy přehledně, co srovnávat (datem začátku výroby, velikostí, třídou):
Škoda Octavia - Renault Dauphine, R4; Škoda 1000MB - Renault 8
Škoda 100 - Renault 8, Renault 12; Škoda 105/120 - Renault 12, Renault 14 (podle data výroby i R9/11)
Inovační lhůty se konečně setkaly u Š Favority a R19...
tonny.p2
moc me nezaujalo
ano jako veteran me tohle auto moc nezaujalo
Par jich je na prodej i v CR:
Winston1984
Tyč od řazení
Koukám, že ta tyč od řazení musela v případě čelního nárazu zabít lidi na přední i zadní sedačce a nakonec rozšvihala i nůši vajec v kufru. Geniální řešení. Doufám že něco takového zachovali až do dnešních dní, Frantíci jedni.
Josef II
Tak jsme se dohodli, ze Skoda vyrabela lepsi . . .
Tak nejak se shoduje diskuse . . . Vy hlupaci . . Renault v te dobe nevyrabel jen R-4, ale take prostorny R-16, prvni hatchback na svete a take slavny Renault Alpine, ktery vyhraval vsechny evropske souteze. Zrovna tak, jako Citroen, ten take vyrabel DS 21 a ne jen 2CV ! Tak si postavte Bohyni DS21 vedle 1000MB a dojde vam, ubozaci !!
katano
Re: Tak jsme se dohodli, ze Skoda vyrabela lepsi . . .
Škoda 1000 MB byla lepší a kvalitnější auto, než Citroën DS21 a Renault 16.
Posel z Liptákova VII.
Když je řeč o škodovkách...
...nejkrásnější auto, jaké kdy Škoda vyrobila, byl sportovní speciál 1101 OHC z konce 50.let. Vyrobilo se jen pár kusů, ale opravdu závodilo (s úspěchem) a ten design je naprosto špicovní
Posel z Liptákova VII.
Re: Když je řeč o škodovkách...
http://www.kamvbrne.cz/images/automediainfo/mesice/duben09/ohc03.jpg
Rambo-x
..............
Jedna věc je hodně zajímavá,když je něco ze západní evropy,tak je to cool a super,ale kdyby to měla být recenze třeba o trabantu tak to by se automaticky muselo psát zaostalý trabant z východu,kam se hrabe na západ a přitom já teda mezi trabantem a renaultem 4 nevidím vůbec žádný rozdíl........trabant má dnešní optikou bráno nejmodernější koncepci pohonu,motor v předu a pohon předních kol s motorem uloženým napříč a nestejně dlouhými poloosami,ale protože byl z NDR je automaticky zastaralý a špatný
Stejně se škodovkou,kdybch postavil škodu 105S a renault 4 vedle sebe tak pro mě je pohodlnější teda škoda 105 a i modernější.........nebo rapid 135/136 se může směle postavit vedle západní konkurence 80 let,nevidím tam u škodovky žádné mínus proč by měla být horší......ajo já zapoměl,má motor v zadu,to není v souladu se zažitým západoevropským názorem,proto to není cool a je to zastaralé
Shumway
Re: ..............
vedle R4 můžeš postavit maximálně Spartaka a tam už to srovnání tak špatně nevychází. 105 jako současník Golfa a R9 či R11 už vypadá tragicky
nikotino
já ho měl
jako svoje druhý auto. Když jsme jeli na tah a bylo nás tam 5, tak tři museli vystoupit a do prudkého kopce za vesnicí tlačit. A o té velmi přesné převodovce bych si taky dovolil pochybovat. Ta zahnutá hokejka byla prostrčená zkrz palubku do motorového prostoru a tam zakončená okem z nějakého tvrdého lana a to celé navlíknuté na tyči která čouhala z převodovky. Najít správný kvalt chtělo trochu cviku.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...