- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dlouho jsem se domníval, že je nám Británie ve všech směrech vzorem, ale takovou idiocií si trochu pokazili renomé.
U dobrých řidičů je korelace rychlosti k nehodovosti minimální, a ti ostatní možná ten řidičák raději ani neměli dostat. Zavedení absolutní přednosti chodců zvýšilo jejich sebevědomí, a nějak jim uniklo, že zákony společenské a fyzikální nejsou jedno a totéž. Takže pokud důchodkyně bez rozhlížení neohroženě vstoupí 3m před mé auto (děje se to bohužel často), docela riskuje, a já bohužel s ní, protože případnou srážku bych asi do konce života psychicky nerozchodil.
Ostatní argumenty, jako je snížení nehodovosti a emisí, jsou naprostý nesmysl, stačí si najít příslušné odborné články,
A jenom na odlehčení - jak to dopadne, když jezdíme pomalu :-)
Takových idiotů, kteří mají hned na ceduli začátek obce značku zóna 30 je u nás taky bohužel stále více.
Asi by ti blbouni čuměli, kdyby stejná značka byla hned na začátku Prahy a po celé Praze by se museli ploužit třicítkou tak, jako my se musíme ploužit po jejich vesnicích.
Obec s cedulí zóna 30 = obec bezohledných tupců. Vy tupci, co budete dělat, když to tak jako vy udělají všichni? Jak se vám líbí projíždět cizí vesnicí se zbytečnou zónou 30? V té vaší obci vám to ale nevadí, vy sobečtí tupouni!
omezuje už i cyklisty, natož auta. Dlouho bude klid, obyvatelé si zvyknou přecházet ulici skoro bez rozhlížení, pak dřív nebo dýl přijede náhodnej ožrala a v dvoustovce jich smete klidně deset najednou....
Být jimi, zakázal bych ve městě vůbec jezdit s nastartovaným vozem. Muselo by se tlačit ! Emise nulové, nehody bez následků a navíc řidič by udělal něco pro své zdraví !!!!!
Snížení rychlosti je omezení svobody člověka a případně náhradu "škody" požadovat po úřadech (připomnělo mi to Simpsonovi, kdy Levák Bob se v letadle blíží a blíží a ...) ... Nad lidskou hloupostí mi opravdu někdo stojí rozum stát ... ale tak co, ať si ta paní soudní spory užije :)
je pěkná ptákovina a bezpečnosti vůbec nepomáhá. Naopak, jízda krokem uspává a odvádí pozornost, je nudná.
Autům nařídíme jet pomalu a ještě víc a nakonec uvidíte, že ty kola co vám cpem místo aut budou o moc rychlejší.
To je mi argument. Měli by se tam někdy podívat a do Rakouska. Většinou je to tak, že ještě na kraji obce je 70, pak 60 a úplně uprostřed, kde je nejvíc chodců a křižovatek je 30-40, ten zpomalený úsek má maximálně kilometr a pak už se to se snižující zástavbou zvyšuje. Ne jako v bananstánech, kde začne 50(tam patrně 30) v poli a vede až do pole na druhém konci vesnice.
A vzhledme k tomu že řidič má povinnost přizpůsobit rychlost situaci by na tohle ani nemusely být cedule, neb je to v zákoně implicitně.
to je jak u nas, od ty doby co zavedli absolutni prednost pro chodce na prechodu, je pocet nehod na prechodu vice nez trojnasobny nez predtim
tricitkou se neda jezdit, to je jak u nas kde jsou cedule na dvacitku. co je to za rychlost? desny
Lokální idiokracie vedena globální strategií otrávit život každému... Ale Angličané mají alespoň snahu se s úřady a státistickou tyranií za jejich otravné výmysly soudit.... Inu Magna Carta... Vědí co stálo úsilí si vybojovat práva... Takhle se aktivistům povedlo třeba to, že speedcamera nesmí fotit zepředu... Soud rozhodl, že by to byla diskriminace jedné skupiny motoristů protože motocykl má SPZ jen vzadu... Takže osoba blízká to jistí...
Nejmíň nehod ve městě je při povolené 50-60km/h Spotřeba auta a emise souvisí s otáčkami a zařazenou rychlostí, hluk také.
Takže ideální je 10km/h.
Nejekologičtější bude před každou vesnicí vypnout motor a nechat auto táhnout místního koně na druhý konec vesnice