Diskuze
První elektrické škodovky vyjíždějí. Budou k mání v roce 2014
Děkujeme za pochopení.
ODSakEda
Topení?!
A jak dlouho to bude na batérky topit! synci? I proto se nejvíc el. mobilů vyrojí až na jaře a potenciální kupci rázem zapomenou na zimu... Ještě že má můj spalovací motor ztrátu okolo 80% i tak se mu to zdá že topí sice dobře, ale pomalu v brutální kose.
Antonín, topič
Re: Topení?!
No, pro lidi s mozkem je tu možnost koupit si bufík.
Antonín, topič
Nikde!
Nikde v článku nevidím, že bude nákup a provozování těchto elektroaut povinné. Nechápu tedy ten ryk na diskusi. Nikdo vám to, kucí, nenutí, tak můžete vychladnout.
psycholog.idnes
Re: Nikde!
Jenže všichni vidíme, že je to tak neekonomické, že jediná možnost jak to prosadit je, že to zaplatíme my všichni. Daně, dotace... A na to se už hrozně těšíme.
Bundas
ekoooooooooo
Problém je v tom, že nikdo zatím nevymyslel,jak skladovat elektřinu, je-li to vůbec možné. Bez tohoto vynálezu je to jen ekologická fetišistická modla naložená 300kg nebezpečného odpadu ve formě baterií. Už se těším, jak se za cca 10 let začnou ty ekokrámy jako baterie z aut a solární panely ekologicky zpracovávat, třeba na vitamíny pro ekoteroristy. Vždyť lithium a křemík jsou určitě taky nějaký ty stopový prvky....
katano
PARÁDA = Škoda je v elektromobilech ŠPIČKA ! ! !
Jsem rád že plně elektrické seriově vyráběné auto, je ČESKÁ Škodovka. Toyota vyrábví jen hibrydy, Ford je jen na papíru a má dva pokusné zkušební ELEKTRO-Focuse , koncern GM jen plánuje a ostatní ještě s výrobou elektromobiilů ani NEZAČALI.
PS : nejhorší ze všech výrobců je RENAULT, který seriově vyráběné PLNĚELEKTRICKÉ auto nemá ani v podobě studie = co čekat od frantíků ...............
JavorMagor
Re: PARÁDA = Škoda je v elektromobilech ŠPIČKA ! ! !
Brzdi, skoda testuje, jestli by slo nejak zvysit kapacitu a dojezd a snizit dobu nabijeni, Az testy skonci, zjisti, ze neslo a cele tohle BLA BLA BLA vysumi doztracena jako uz tolikrat...
pteryx
cena baterek
Jsou to pořád jen koncepty. 300 kg baterek je hodně a dojezd 150 km je málo, ale to není hlavní problém. V budoucnu budou baterie lepší, hlavní otázka je cena. Při nižší ceně by se mohly baterky standardizovat a místo nabíjení na "benzínkách" měnit "kus za kus". Jako v autíčkách na hraní.
Existuje i jiná možnost - na velké baterky rezignovat a natáhnout nad silnice troleje. S dnešními technickými možnostmi by napojení a tarifikace nemusel být problém. Troleje by nemusely být všude, to by zvládla baterie, případně nějaký generátor.
JavorMagor
Re: cena baterek
tu brdo, prijede manik k benzince a rekne ... nahod mi tam 300kg baterek frajere a hejbni kostrou, mam dneska 400km streku a nemam na to celej den.
r.o.p.a.k
Elektromobil - dobry, ale
jaky je dojezd pri zapnuti topeni?
Jaky je dojezd v noci pri rozsviceni hlavnich svetel?
Nemluvim o klimatizaci.
Proste elektromobil je hezka hracka, moc se mi to libi, ale bude to opruz
pteryx
Re: Elektromobil - dobry, ale
Topení by mohl být trochu problém, ale při intenzivnějším brzdění stejně asi není možné cpát 60 kW do baterek.
Světla skoro nic nežerou, zvláště pokud by se použily xenony nebo LED diody.
Mražená spermie
***
To je jen výměna spalovacího motoru za elektrický. Tudy cesta nevede. Elektromobil musí mít úplně jinou koncepci, motory přímo v kolech, umístění baterek atd.
Lvy
Re: ***
Naprostý souhlas, ale pozitivní aspoň je to, že pochopili, že když už takhle, tak to rvát do malých vozítek do města a ne do sporťáků a vozů vyšší třídy...
JavorMagor
BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA
Tvrzeni "Elektrický pohon má zásadní význam pro řešení mobility bez emisí." se dostava do uplne jineho svetla, kdyz ten elektormobil maji za 400tisic CZK baterie, ktera se do
roka a 15 tisic kilometrech zmeni v 300 kilo nebezpecneho
odpadu :)
Ma to jedine plus. Chtel bych delat toho testovaciho jezdce, dojezd 150 km, to se budu hodinu nekde blemcat (ne moc daleko, at se neztratim z dohledu nabijeci stanice) a pak na 4 hodiny leharo, zas hodinu blemcat, pichnout kabel do nabijecky a padla.... :)
Nezapomente podstatnou vec, LiIon baterka do notase stoji zhruba tak litr az dva a ma tak 6Ah pri 11V to je 66Wh. do auta jich budete potrebovat asi tak 400 kusu. to je tech 26.5 kWh. Nazyvat tohle EKO je na plysoveho lva. On asi papir snese vsechno...
net.Xtreme bojuje s eXtremismem
Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA
Nenazývej to eko, ale vede to ke značnému snížení emisí ve městech a protože ve městech je většina světové populace a na skládkách baterií minimum, a auta jsou jedním z hlavních producentů emisí ve městech, tak je to krok dobrým směrem. Navíc elektromotor nemusí pohánět zdaleka jen baterie.
cckk
Dokud elektromobil nebude mit misto baterii neco jako tohle:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Radioizotopov%C3%BD_termoelektrick%C3%BD_gener%C3%A1tor tak je to o nicem
net.Xtreme bojuje s eXtremismem
Re: Dokud elektromobil nebude mit misto baterii neco jako tohle:
Pohon na thorium:-)
rub.l
Jak se říká-štěstí přeje připraveným...
Dobře dělají, podle mě je problém pouze ve zdroji elektřiny, až bude třeba podobný 1 cihle s dojezdem 1000km...
Hagenbaden
Re: Jak se říká-štěstí přeje připraveným...
Tak ted jsi objevil Amreiku
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha