- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A jak dlouho to bude na batérky topit! synci? I proto se nejvíc el. mobilů vyrojí až na jaře a potenciální kupci rázem zapomenou na zimu... Ještě že má můj spalovací motor ztrátu okolo 80% i tak se mu to zdá že topí sice dobře, ale pomalu v brutální kose.
No, pro lidi s mozkem je tu možnost koupit si bufík.
Nikde v článku nevidím, že bude nákup a provozování těchto elektroaut povinné. Nechápu tedy ten ryk na diskusi. Nikdo vám to, kucí, nenutí, tak můžete vychladnout.
Jenže všichni vidíme, že je to tak neekonomické, že jediná možnost jak to prosadit je, že to zaplatíme my všichni. Daně, dotace... A na to se už hrozně těšíme.
Problém je v tom, že nikdo zatím nevymyslel,jak skladovat elektřinu, je-li to vůbec možné. Bez tohoto vynálezu je to jen ekologická fetišistická modla naložená 300kg nebezpečného odpadu ve formě baterií. Už se těším, jak se za cca 10 let začnou ty ekokrámy jako baterie z aut a solární panely ekologicky zpracovávat, třeba na vitamíny pro ekoteroristy. Vždyť lithium a křemík jsou určitě taky nějaký ty stopový prvky....
Jsem rád že plně elektrické seriově vyráběné auto, je ČESKÁ Škodovka. Toyota vyrábví jen hibrydy, Ford je jen na papíru a má dva pokusné zkušební ELEKTRO-Focuse , koncern GM jen plánuje a ostatní ještě s výrobou elektromobiilů ani NEZAČALI.
PS : nejhorší ze všech výrobců je RENAULT, který seriově vyráběné PLNĚELEKTRICKÉ auto nemá ani v podobě studie = co čekat od frantíků ...............
Brzdi, skoda testuje, jestli by slo nejak zvysit kapacitu a dojezd a snizit dobu nabijeni, Az testy skonci, zjisti, ze neslo a cele tohle BLA BLA BLA vysumi doztracena jako uz tolikrat...
Jsou to pořád jen koncepty. 300 kg baterek je hodně a dojezd 150 km je málo, ale to není hlavní problém. V budoucnu budou baterie lepší, hlavní otázka je cena. Při nižší ceně by se mohly baterky standardizovat a místo nabíjení na "benzínkách" měnit "kus za kus". Jako v autíčkách na hraní.
Existuje i jiná možnost - na velké baterky rezignovat a natáhnout nad silnice troleje. S dnešními technickými možnostmi by napojení a tarifikace nemusel být problém. Troleje by nemusely být všude, to by zvládla baterie, případně nějaký generátor.
tu brdo, prijede manik k benzince a rekne ... nahod mi tam 300kg baterek frajere a hejbni kostrou, mam dneska 400km streku a nemam na to celej den.
jaky je dojezd pri zapnuti topeni?
Jaky je dojezd v noci pri rozsviceni hlavnich svetel?
Nemluvim o klimatizaci.
Proste elektromobil je hezka hracka, moc se mi to libi, ale bude to opruz
Topení by mohl být trochu problém, ale při intenzivnějším brzdění stejně asi není možné cpát 60 kW do baterek.
Světla skoro nic nežerou, zvláště pokud by se použily xenony nebo LED diody.
To je jen výměna spalovacího motoru za elektrický. Tudy cesta nevede. Elektromobil musí mít úplně jinou koncepci, motory přímo v kolech, umístění baterek atd.
Naprostý souhlas, ale pozitivní aspoň je to, že pochopili, že když už takhle, tak to rvát do malých vozítek do města a ne do sporťáků a vozů vyšší třídy...
Tvrzeni "Elektrický pohon má zásadní význam pro řešení mobility bez emisí." se dostava do uplne jineho svetla, kdyz ten elektormobil maji za 400tisic CZK baterie, ktera se do
roka a 15 tisic kilometrech zmeni v 300 kilo nebezpecneho
odpadu :)
Ma to jedine plus. Chtel bych delat toho testovaciho jezdce, dojezd 150 km, to se budu hodinu nekde blemcat (ne moc daleko, at se neztratim z dohledu nabijeci stanice) a pak na 4 hodiny leharo, zas hodinu blemcat, pichnout kabel do nabijecky a padla.... :)
Nezapomente podstatnou vec, LiIon baterka do notase stoji zhruba tak litr az dva a ma tak 6Ah pri 11V to je 66Wh. do auta jich budete potrebovat asi tak 400 kusu. to je tech 26.5 kWh. Nazyvat tohle EKO je na plysoveho lva. On asi papir snese vsechno...
Nenazývej to eko, ale vede to ke značnému snížení emisí ve městech a protože ve městech je většina světové populace a na skládkách baterií minimum, a auta jsou jedním z hlavních producentů emisí ve městech, tak je to krok dobrým směrem. Navíc elektromotor nemusí pohánět zdaleka jen baterie.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Radioizotopov%C3%BD_termoelektrick%C3%BD_gener%C3%A1tor tak je to o nicem
Pohon na thorium:-)
Dobře dělají, podle mě je problém pouze ve zdroji elektřiny, až bude třeba podobný 1 cihle s dojezdem 1000km...
Tak ted jsi objevil Amreiku