Diskuze
Ochránci poškozených: Nové světlo má po nehodě platit pojišťovna celé
Děkujeme za pochopení.
solimPC
Hm,
základní princip pojišťoven je peníze vybírat a ne vyplácet.
Antonín, topič
Když někdo nabourá auto,
obvykle to udělat nechce. Obvykle taky nikdo nechce být nabouranej. Poškozený s tím má vyřizování a není jeho problém, jak viník zajistí, aby auto bylo ve stavu jako před nehodou. Rozumět škodou jen hodnotu poškozeného dílu (plus milostivě pár minut práce) může jen ouřednický ťuťíndo.
Stejně jako v případě totální škody mě nezajímá, že podle nějakýho ouřady jde pár dílů použít. OK, tak si je viníku, či pojišťovno prodejte, já s tím přece čas ztrácet nebudu!!!
cenzore_zdar
Schovavejte si faktury ze servisu
Mel jsem na 14 let starem aute komplet novej predek ( nove blatniky, maska atd kvuli korozi) a rok na to mi do auta nabouralala nejaka pipina. Pojistovna mi chtela za blatnik vyplatit 700kc !!! Tak jsem dotah fakturu, ze blatnik je rok starej a vymena stala xy penez a hle jak najednou pojistovna calovala plnou cenu!
Highdriver
Tohle není vůbec možný
že na idnesu objeví článek s informacemi, které k něčemu jsou :)
nepetr
Pozdě ale přece
Pokud se tohle podaří prosadit bude to asi největší revoluce v pojištění automobilů. Nevidím jediný logický důvod proč by měl poškozený doplácet za něčí nezodpovědnost, chybu.Škoda že to nepůjde i zpětně to by asi slavné pojišťovny v ČR přišly na buben. "Pojistitelé posuzují každý případ individuálně. Korekce
neuplatňují paušálně u všech škod, ale jen v případech, kdy zjistí, že
náklady na opravu významně převýšily náklady nezbytné". Pěkná blbost. PŘÍKLAD. Před nedávnem jsme řešili škodu na Octavii z roku 2000 náraz ze zadu. Výměna nárazníku, koncových světel výměna a lak pátých dveří, rovnání zadního čela. Fakturovaná částka 15 300,- s prací. Korekco pojišťovny plus amortizace vyplacená částka 9 350,- Proč?
AAA2
Re: Pozdě ale přece
To musis vedet ty, ne? My tady papiry k pripadu nemame. A ano, muzes to vymahat i zpetne (s platnosti beznych promlcecich lhut). Mas to v clanku napsano
hha
Přeji
hodně úspěchů. Dobře, že takoví ochránci poškozených existují.
good_man
hm...
bez amortizace: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu novy v hodnote 10tis do auta, pojistovna zaplati 10tis, pak mi mechanik v autoservisu vymeni za starsi rekneme v hodnote 3tis a novy xenon proda nekomu jinemu... rozdil 7tis si rozdelime...
s amortizaci: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu novy v
hodnote 10tis do auta, pojistovna zaplati 3tis a ja si doplatim 7tis... nebo
s amortizaci: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu starsi dil v
hodnote 3tis do auta, pojistovna zaplati 3tis a v podstate jsem na nule... Problem, ktery tady ale evidentne je, ze pojistovna bude chtit novy dil aby mela sanci si overit cenu (3lety dil muze mit hodnotu 3tis nebo 5tis, dle stavu atd...).
AAA2
Re: hm...
Jenze ty zadnej starsi dil nedostanes, ty dostanes 3 tisice a zarid se jak umis... kdyz si ho za 3 tisice nesezes, tvoje smula. To je dnesni stav.
net.Xtreme bojuje s eXtremismem
Mělo by jít o to, jak je smlouva koncipovaná
Pokud se pojistka snižuje úměrně amortizaci, tak netřeba asi platit celé nové světlo. Pokud člověk platí stále stejné pojištění jako u nového auta, tak když mu ho přejede tank, měl by dostat tolik, kolik za něj dal. Ostatně mě se tahle amortizační koncepce pojistky moc nelíbí, nemám ji, abych si koupil vrak, když se něco stane, ale nové auto...a pak především jde o to, že nejde sehnat světlo v "původním" stavu a každá ojetina je jiná, kdyby mi pojišťovna uvedla auto do původního stavu, tak prosím, když to nezvládne, ať platí náhradní díly nové.
AAA2
Re: Mělo by jít o to, jak je smlouva koncipovaná
Jaka smlouva?
Ty mas uzavrene smlouvy se vsemi pojistovnami co poskytuji povinne ruceni, protoze predem nevis, kterou pojistovnu bude vinik mit?
čita
Měla jsem tu
skvělou příležitost poznat na vlastní kůži i peněženku,jak velký rozdíl je v tom,když s pojišťovnou jednám já osobně,nebo mne zastupuje pracovník servisu.To druhé mohu vřele doporučit,zabere to asi pět minut při podepisování plné moci technikovi v servisu.V tom prvním případě to bylo o dost horší a doufám,že už se to nikdy nebude opakovat.
JeFFik
Amortizace musí bejt
zvláště u nás v Česku, kdyby nebyla, tak by to fungovalo následovně:
podnikavý Čecháček by z Německa dovezl prorezlýho Meďoura či Bavoráčka s 300 tisíci na tachometru v ceně tak 50 tisíc, tady by se domluvil s majitelem stařičké Š 105 aby mu to naboural tak šťastně, aby při tom jako udělal přemet přes střechu a jemným nárazem do stromu "zničil motor". Takže oprava na nové cca 1-1,5 milionu. No nekupte nový Mercedes nebo BMW za 50 tisíc....a majitel Š105 by měl na ojetou Fabii
foldik
Re: Amortizace musí bejt
Možná jsem naivní, ale možná také mluvíte oněčem očem nic netušíte. Neexistuje pro tento případ například institut "totální havárie"?
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...