Diskuze
VIDEO: Elektrická Škoda Octavia jezdí parádně, čeká se ale na baterky
Děkujeme za pochopení.
vodák
Elektromobil
Je to vcelku zajímavé, ale je zde několik praktických problémů, bez jejichž vyřešení asi nedojde k masovému rozšíření elektromobilů
1. Výroba elektrické energie není zrovna moc ekologická, když pominu vítr, vodu,slunce a atom, ale v případě atomu jsou zde značná omezení typu bezpečnost, finanční náročnost a pod. 2.Omezený dojezd. 3.Část užitečného zatížení vozidla padne na baterie. 4.Zdlouhavé nabíjení. 5.Způsob nabíjení na veřejných prostorech, například na sídlištích, kde žije značná část obyvatel. Už vidím ty vtipálky, kteří v noci přijdou k autu a vytáhnou nabíjecí kabel a vy ráno zjistíte, že můžete jet tak maximálně do pr...Nebo ho prostě uříznou, protože se za měď ve sběrně dávají hezké peníze.
islandan
Pokud se
nenapiju anebo nezapomenu dotankovat palivo, tak musím mít auto stále v pohotovosti. Jakékoliv zvažování zda můžu nebo nemůžu vyjet je nepřijatelné. Bláznivá slepá cesta podporovaná zelenými ekofašouny nemá perspektivu.
marena11
Embečkáři se zase vytáhli
Ve světě se už několik let dělají pokusy s kapacitorama a češi našli baterku z mobilu :-).Fakt vtipný.Článek jak má být.Příště přijďte s kolem.
JavorMagor
Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green
Rad bych videl toho clovicka, co uzivi zuto s dojezdem 150km (pardon, jednou v zivote to najelo 148km na nabiti, pokud rekuperujete jak o zivot a radsi se ani nerozjizdite) a je schopny s timhle verglem najet za jeho zivotnost 3tisic nabiti to odpovida 300 000 km. Panove od skody jsou vtipni, napada me jedina pouzitelska aplikace... kuryrni sluzby a rozvoz pizzy po meste, pro normalni spotrebitele kteri nejezdi 24h denne pojizdky kolem 10-60km daleko je to naprosto o nicem auto. Navic ty baterky nejsou limitovane jen poctem cyklu, ale take starim... a jsou samy o sobe drahe jak cele jedno auto na spalovaci motor. Takze ta ekonomika neni zas tak ruzova s tou korunou na kilometr....
Antonín, topič
Re: Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green
Ekonomika je růžová, když si tam nacpete kompletně recyklovatelné levné NiFe články. Ale pak je zase dojezd trošku jinde.
kladivar2
Budoucnost maji palivove clanky
elektroauta budou jen jako doplnek.
Antonín, topič
Re: Budoucnost maji palivove clanky
A co o palivových článcích víte, že jim věštíte budoucnost?
Antonín, topič
Když tak čtu
ty nesmysly zde na diskusi, tak musím konstatovat, ano, české základní a střední školství je v hluboké krizi. Takovou hloupost snad ani nejde hrát, to musí být pravda.
akleen
Re: Když tak čtu
Ano souhlasim. Fyzika se uci uz na zakladni skole a pritom i ty jsi dukaz, ze jsi ji moc nepobral.
BR75
Nechápu...
...proč haníte něco,co je teprve v plenkách. Ano,zatím je elektromobil konkurence neschopný. Ale já osobně pamatuji dobu,kdy jsem si za drahé peníze koupil takovou cihlu a všichni v mém okolí říkali: vždyť to nic nevydrží,těžké to je,nabíjet se to musí každý den,někdy i 2x.......A dnes? A bylo to ani ne před 20 léty. Tak čekám,že já si nějaký konkurence schopný elmobil zařídím.
Chleba a brambory
Re: Nechápu...
Jistě. Smutné ovšem je, že tohle se o elektromobilech tvrdí už desítky let. Jejich praktické masové využití je pořád stejně daleko. Větší šanci mají jen díky zkracování průměrně ujeté vzdálenosti (ve městech) a zároveň díky extrémním cenám PHM, kde daně tvoří přes 50% ceny.
LiborAxel
A
za stávající ekonomické situace spláchneme elektrokoktávku do .....nebo budeme ekologové a každé 2-3 roky si koupíme nové baterie za cca 600tis.
medstudent
Doporučuju nadhled a pořádně číst
část 1
Zdravím,
nejsem žádnej eko šílenec,naopak jakýkoliv hysterický hesla laděný touto cestou nesnáším, ale zamítnout vše a ani si o tom neudělat názor mě přijde omezený, jakákoliv věc má svý pro a proti.
Ve článku je psáno, že na auto typu oktávka se elektro nehodí, elektro se hodí na malá auta, určená na jízdu po městě ~ krátké vzdálenosti, na druhou stranu ty, co rutinně vykonává většina motoristů hodně často...Pokud vám uniká význam, doporučuju navštívit některá velká města, vylézt ze svýho auta, ranní hodiny ,hlavní ulice s maximálním provozem, a zkuste si to po této ulici vzít rychlou chůzí do práce...ohromnej zážitek, kor teď v zimě..pokud vám z práce zavolaj, že spěchat nemusíte, možná to stejně nebudete věďet, protože nic neuslyšíte. Že parametry zatím nejsou oslňující, ale to je otázka času, kdy je vylepší, jak moc si narozdíl od jiných zde netroufám tvrdit, nevím, nejsem inženýr, podstatný co v tom článku je, že už to jezdí jako auto.
medstudent
Re: Doporučuju nadhled a pořádně číst
část 2
Bydlím ve velkým městě, periférie, do práce 10 km, tak mít takový malý elektro auto, pohodově bych ho užil, jednou týdně hodit přes noc do zásuvky a pohoda, ušetřím a ještě měl dobrej pocit, že se kvůli mě nedusí lidi v centru, co tam nedejbože musí žít. Nevím co je na tomhle smyšlení nenormalního, slušnej človek bere ohledy na jiný lidi, jinak je to pro mě dobytek ( a je jich u nás dost )
Když budu chtet si zajet na hory, k mořu, na návštevu , nebo jen nějak na výjezd a bude to daleko a elektro by bylo z pochopitelných důvodů otrava, vytahnu stary dobry -třeba tu výše zmiňovanou- oktávu- benzin/nafťák a jede se, pohoda. Myslím si, že taková je vize tvůrců do blízké budoucnosti. Že je taková kára dražší je jasný, nafťák je taky dražší než benzin, projetýma km se to vrací, musí se na tom zapracovat, aby to bylo podobný.
Masivní využití/ nahrazení/ elektrem je asi scifi, to souhlas. Jestli to ješte promakají a cena nebude uplně šílená, já bych do toho šel. HOWG
TYGR.NET
Budoucnost je podle mne ve vodíku,
jako je Honda FCX Clarity. Je to elektromobil, co tankuje vodík. Nicméně než se svět k tomu vypracuje tak to bude trvat hodně dlouho, myslím, že takové auto já už řídit nebudu.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...