- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to vcelku zajímavé, ale je zde několik praktických problémů, bez jejichž vyřešení asi nedojde k masovému rozšíření elektromobilů
1. Výroba elektrické energie není zrovna moc ekologická, když pominu vítr, vodu,slunce a atom, ale v případě atomu jsou zde značná omezení typu bezpečnost, finanční náročnost a pod. 2.Omezený dojezd. 3.Část užitečného zatížení vozidla padne na baterie. 4.Zdlouhavé nabíjení. 5.Způsob nabíjení na veřejných prostorech, například na sídlištích, kde žije značná část obyvatel. Už vidím ty vtipálky, kteří v noci přijdou k autu a vytáhnou nabíjecí kabel a vy ráno zjistíte, že můžete jet tak maximálně do pr...Nebo ho prostě uříznou, protože se za měď ve sběrně dávají hezké peníze.
nenapiju anebo nezapomenu dotankovat palivo, tak musím mít auto stále v pohotovosti. Jakékoliv zvažování zda můžu nebo nemůžu vyjet je nepřijatelné. Bláznivá slepá cesta podporovaná zelenými ekofašouny nemá perspektivu.
Ve světě se už několik let dělají pokusy s kapacitorama a češi našli baterku z mobilu :-).Fakt vtipný.Článek jak má být.Příště přijďte s kolem.
Rad bych videl toho clovicka, co uzivi zuto s dojezdem 150km (pardon, jednou v zivote to najelo 148km na nabiti, pokud rekuperujete jak o zivot a radsi se ani nerozjizdite) a je schopny s timhle verglem najet za jeho zivotnost 3tisic nabiti to odpovida 300 000 km. Panove od skody jsou vtipni, napada me jedina pouzitelska aplikace... kuryrni sluzby a rozvoz pizzy po meste, pro normalni spotrebitele kteri nejezdi 24h denne pojizdky kolem 10-60km daleko je to naprosto o nicem auto. Navic ty baterky nejsou limitovane jen poctem cyklu, ale take starim... a jsou samy o sobe drahe jak cele jedno auto na spalovaci motor. Takze ta ekonomika neni zas tak ruzova s tou korunou na kilometr....
Ekonomika je růžová, když si tam nacpete kompletně recyklovatelné levné NiFe články. Ale pak je zase dojezd trošku jinde.
elektroauta budou jen jako doplnek.
A co o palivových článcích víte, že jim věštíte budoucnost?
ty nesmysly zde na diskusi, tak musím konstatovat, ano, české základní a střední školství je v hluboké krizi. Takovou hloupost snad ani nejde hrát, to musí být pravda.
Ano souhlasim. Fyzika se uci uz na zakladni skole a pritom i ty jsi dukaz, ze jsi ji moc nepobral.
...proč haníte něco,co je teprve v plenkách. Ano,zatím je elektromobil konkurence neschopný. Ale já osobně pamatuji dobu,kdy jsem si za drahé peníze koupil takovou cihlu a všichni v mém okolí říkali: vždyť to nic nevydrží,těžké to je,nabíjet se to musí každý den,někdy i 2x.......A dnes? A bylo to ani ne před 20 léty. Tak čekám,že já si nějaký konkurence schopný elmobil zařídím.
Jistě. Smutné ovšem je, že tohle se o elektromobilech tvrdí už desítky let. Jejich praktické masové využití je pořád stejně daleko. Větší šanci mají jen díky zkracování průměrně ujeté vzdálenosti (ve městech) a zároveň díky extrémním cenám PHM, kde daně tvoří přes 50% ceny.
za stávající ekonomické situace spláchneme elektrokoktávku do .....nebo budeme ekologové a každé 2-3 roky si koupíme nové baterie za cca 600tis.
část 1
Zdravím,
nejsem žádnej eko šílenec,naopak jakýkoliv hysterický hesla laděný touto cestou nesnáším, ale zamítnout vše a ani si o tom neudělat názor mě přijde omezený, jakákoliv věc má svý pro a proti.
Ve článku je psáno, že na auto typu oktávka se elektro nehodí, elektro se hodí na malá auta, určená na jízdu po městě ~ krátké vzdálenosti, na druhou stranu ty, co rutinně vykonává většina motoristů hodně často...Pokud vám uniká význam, doporučuju navštívit některá velká města, vylézt ze svýho auta, ranní hodiny ,hlavní ulice s maximálním provozem, a zkuste si to po této ulici vzít rychlou chůzí do práce...ohromnej zážitek, kor teď v zimě..pokud vám z práce zavolaj, že spěchat nemusíte, možná to stejně nebudete věďet, protože nic neuslyšíte. Že parametry zatím nejsou oslňující, ale to je otázka času, kdy je vylepší, jak moc si narozdíl od jiných zde netroufám tvrdit, nevím, nejsem inženýr, podstatný co v tom článku je, že už to jezdí jako auto.
část 2
Bydlím ve velkým městě, periférie, do práce 10 km, tak mít takový malý elektro auto, pohodově bych ho užil, jednou týdně hodit přes noc do zásuvky a pohoda, ušetřím a ještě měl dobrej pocit, že se kvůli mě nedusí lidi v centru, co tam nedejbože musí žít. Nevím co je na tomhle smyšlení nenormalního, slušnej človek bere ohledy na jiný lidi, jinak je to pro mě dobytek ( a je jich u nás dost )
Když budu chtet si zajet na hory, k mořu, na návštevu , nebo jen nějak na výjezd a bude to daleko a elektro by bylo z pochopitelných důvodů otrava, vytahnu stary dobry -třeba tu výše zmiňovanou- oktávu- benzin/nafťák a jede se, pohoda. Myslím si, že taková je vize tvůrců do blízké budoucnosti. Že je taková kára dražší je jasný, nafťák je taky dražší než benzin, projetýma km se to vrací, musí se na tom zapracovat, aby to bylo podobný.
Masivní využití/ nahrazení/ elektrem je asi scifi, to souhlas. Jestli to ješte promakají a cena nebude uplně šílená, já bych do toho šel. HOWG
jako je Honda FCX Clarity. Je to elektromobil, co tankuje vodík. Nicméně než se svět k tomu vypracuje tak to bude trvat hodně dlouho, myslím, že takové auto já už řídit nebudu.