- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale ty pocty....
Výrobce udává, že za hodinu provozu proteče vstřikovači do
motoru asi 7 500 litrů paliva. Z výpočtu vyplývá, že Costa Concordia
měla při provozu spotřebu zhruba 14 000 litrů paliva za hodinu.
podivny zaokrouhlovani
"mazut (těžký topný olej) s kinematickou viskozitou 700 cSt při 50°C"
co je to cSt není náhodou jednotkou kinematické viskozity metr na druhou za sekundu
Je, ovšem centistokes taky. Asi jako kilogram vs. libra, nebo kilometr vs. míle.
Jsem chtěl napsat něco podobnýho hele,nízkoemisní zóny,stále přísnější emisní limity pro auta a přitom tahle loď spolkne za hodinu tolik co auto nemá šanci spálit za celou svoji životnost,a to myslím že ještě tahle loď není zdaleka největší
45000 l za hodinu,to se rovná v přepočtu u auta se spotřebou nějakých 8 litrů/100km nějakých 560 000 ujetých kilometrů jestli dobře počítám,a to zdaleka ani většina aut nenajede,jdou do šrotu dříve
kolik toho vypili pracháči v té superrestauraci.
Jenom proto aby se banda obézů mohla cpát při "pohybu". A te je ještě regulovaná loď která emise filtruje, copak teprve velké nákladní lodě registrované v Libérii a Číně. Nejsem žádný alarmista, ale vedle tohohle si dovolí EU dál mrzačit a prodražovat motory v autech diktátorským zaváděním emisních norem. Už se těším až bude i v bezínových autech povinně "spolehlivý" filtr pevných částic. Kdo v ČR o tom hlasoval?
majorita lodních motorů s podobnými parametry jsou DVOUTAKTNÍ turbodiesely... že by tenhle byl výjimka? Podotýkám že už jsem jich dost viděl na vlastní oči...
ještě koukám na tu spotřebu, tohle se obvykle udává jako spotřeba denní... ale pravda, znám pouze nákladní lodě.
A vzít to trochu komplexněji... je v mnoha ohledech lepší.
Počítejme:
Záchranáři mají odčerpat krátce po začátku cesty 2300 t mazutu (950 kg/m3), což je 2420 m3. Kdyby motory braly 45 m3/h, měla by loď paliva jen na 53 h, tedy jen na dva dny!
Dále je v článku udaná spotřeba 0,173 kg/kWh, tedy pro 6 motorů je spotřeba (6*12600 kW) 13080 kg/h, tedy 13750 litrů/hod a to při plném výkonu. To už vypadá rozumněji.
Kdyby mělo auto o výkonu 110 kW mělo stejnou spotřebu 0,173 kg/kWh, vzalo by si 19 kg/h, tedy 22 litrů/h při plném výkonu, ale spíš bude automobilový motor účinnější.
Těm 45 m3/h tedy nevěřím.
No o kvalitě článku a technických parametrech postačí jen jobovky typu ...každou sekundu nasaje 21KILOGRAMŮ vzduchu.... Když opomenu fakt,že vzduch se na kilokramy neměří a mělo by spíše jít o litry či m3 tak by to znemanalo,že než obepluje tahle loď středozemní moře,tak by na v širokém okolí nebylo co dýchat...
a jó - koně, mám to dneska po ránu nějak v mlze