Diskuse k článku
Aby dieselu netuhla nafta v žilách, shánějte arktickou
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
PLeonReNevim, jak to je s Verva Diesel od Benziny, ja ji cerpan celorocne, bohuzel od patku mam problemy, pri styudenem motoru nastartuju v pohode, ujedu pal kilmetru a pak uz jen popojizdim od jednoho zdechnuti ke druhemu. Takze ze by tahle nafta byla arkticka, to bych vazne pochyboval. Naviz mela taky oznaceni snehovou vlockou a presto tuhne. Tak nevim nevim. |
![]() |
JeFFikRe: Rejá bych to co popisuješ viděl na jiný problém, než problém s tuhnoucí naftou, to bys asi nenastartoval. |
![]() |
PLeonRe: ReJaky problem mas na mysli? Podle mne je ta nafta ztuhla, resp zasrala filtr, prtes ktery se palivo nechce dostat. Cili palivo se dostava ale v nedostatecnem mnozstvi. Proto jde v pohode nastartovat a na volnobeh nebo lehkou nohou to jede bez problemu. Problem je, kdyz clovek slapne vice na plyn, nebo kopec, to pak zacne kuckat a smula. Auto je cerstve po garancce, 3 roky stare, filtry nove vsechno v poradku. Budu to muset zkusit asi odstavit nekam do teplka a pak uvidim, vic s tim clovek asi neudela |
![]() |
JeFFikRe: Refiltr může být ucpán i něčím jiným. To umístění do tepla bude nejlepší 1.krok, pomůže to identifikovat problém s naftou nebo s nějakou jinou příčinu. |
![]() |
KazeaschRe: Re3 roky starý auto by tímhle rozhodně trpět nemělo. Skoro určitě má předehřev nafty takže filtr by se zanášet neměl. Nech si to sjet na diagnostice jestli s tím předehřevem není problém. Mohla by to dělat i voda, ale to už dnes většina dieselů vyhazuje jako chybu přímo na palubku. Může to dělat spousta věcí ale na naftu bych to neviděl, obzvlášť ne na vervu. Taky na ni jezdím a nemám sebemenší problém. |
![]() |
mi_golemRe: ReJá jezdím na Vervu taky. A v Přibrami jsem ji přestal tankovat úplně. V Praze byla lepší. Jezdím z garáže do garáže. A při -20 po 1/2 hodině jízdy je cítit , že výkon i odezva na pedál s patřičnými projevy jsou horší. Co jsem naposledy tankoval jsem tam dával i VIF. Teď budu tankovat , ale nacpu tam 2x tolik VIFu. Zkoušel jsem jezdit na naftu od Agipu s VIFem , sice zvuk byl takový traktorovější (VERVA se chová jak benziňák), ale jinak mě připadala ta nafta od Agipu jakoby skoro vhodnější. |
![]() |
KazeaschRe: ReS tím VIFem opatrn. Verva už je aditivovaná docela dost, a u aditiv někdy víc znamená víc. To by klidně mohl být celej problém. |
![]() |
mi_golemRe: ReČetl jsem kdysi testy aditiv, nejen že vyhrál VIF ze všech, ale zkoušeli dávat i 2x tolik . Zlepšila se především mazivost , žádné jiné negativní vlivy to nemá, alespoň u VIFu. VERVA ho má už v sobě, ale v těchto zimách to nestačí. Navíc se obávám, že při ceně VERVY její odběr oproti jiným naftám je malý . Pak je otázka , jak se kvalita projeví, nebo kolik biosložek VERVA obsahuje. Obávám se , že pak výsledná kvalita VERVY může být horší než u běžné nafty, která v tancích vydrží jen krátkou dobu. |
![]() |
LuckeShellVaše několika měsíční sbírání bodů za TANKOVÁNÍ dieselu u Shellu, (který je všude o 2 Kč dražší) (600L = 600 bodů) nebo za 6 vod do odstřikovačů (6x239Kč) bude odměněno slevou 100Kč z 50L.. Jo ale musíte si koupit Aditivum za 239,- |
![]() |
sincosDnešní zkušenostMusím tankovat u Shell - firemní Shell karta, dneska auto nejelo, bylo minus 20, svítila kontrolka poruchy motoru, auto skončilo na rozmrazení v servisu. Neobstojí argument o neúdržbě - auto je staré 3 měsíce, ani o tankování jinde - máme GPS a každá minuta je zdokumentovaná. Shell je šmejdská pumpa, Ješte jsem se při tankování ptal, jestli tam mám raději dát aditivum po stejně špatné, předloňské zkušenosti a prý ne, že to teď bude v pořádku. A není. Zkusím těm lumpům poslat fakturu, zadarmo to rozmrazení nebude. Co se domluvit všichni postižení? Ať jde Shell do háje a třeba zmizí z ČR, dělá jen potíže, dobrá zkušenost je s Benzinou - Verva nafta a OMV. |
![]() |
Alois JirásekRe: Dnešní zkušenostTak to já mám zase negativní zkušenost se zimní naftou Verva diesel, tankovanou na Benzina Plus v Kolíně. Pominu-li fakt, že do 50l nádrže, kde bylo ještě nejméně 5l, jsem natankoval 52l tohoto o více než 3 Kč/l dražšího zázraku, tak už při teplotách lehce pod bodem mrazu to hůře startovalo. V pátek v 15hod, kdy teploměr v autě ukazoval -9, už jsem auto nenastartoval. Po hodinovém rozmrazování v garáži, kam jsem se nechal odtáhnout, motor naskočil "jak za mlada". Potom, co jsem do zbylých 10 litrů této užasné nafty, která i vykazovala o 0,3l větší spotřebu, nalil na Čepru naftu mírné klima, nemám problém. Tudíž asi lze i vyloučit vodu, či jiné nečistoty v nádrži. |
![]() |
Chleba a bramboryRe: Dnešní zkušenostTo, co popisujete, nasvědčuje, že chyba je v čerpačce nebo nádrži, ne v naftě. |
![]() |
enderZrušit sporřební danˇZ toho mála co vydělám,asi 25000 mám živit armády státních zaměstnanců a tuneláře,zloděje a největší darmožrouty-armádu |
![]() |
Iridium"Kvalita za rozumnou cenu"No a co pořád čekáte? Kolikrát se psalo, že třeba Shell prodává obyček¨jná paliva jako "prémiová" a co na to zákazníci? Nic, jezdí tam jako dřív. Tak proč by šli do sebe? V ČR se jen jižní Morava zaváží palivem ze Schwechatu (OMV), jinak je to všecko stejný, tuzemský zdroje. |
![]() |
NovoCZShell fakt super ...Tak mi Mondeo TDCI stálo v noci před barákem, teď (13:25) jsem ho už nenahodil. Venku je podle teploměru 11 stupnů. Je tam nafta od Shellu z Vyškova, tankováno minulý týden ... |
![]() |
hurkadavidRe: Shell fakt super ...a kolik jsi dostal bodů na smart kartu? Lidi jezdí firemníma autama na Shll a pak mají dárky a tankují levněji o 2 koruny. Já jezdím na Vervu a opravdu mám spotřebu menší, než když beru běžnou naftu. |
![]() |
AndeeRe: Shell fakt super ...můžu potvrdit, ta koruna za litr navíc se na spotřebě vrátí několikrát |
![]() |
-berushka-Re: Shell fakt super ...A já můžu potvrdit, že jediná změna k lepšímu (ale max. o 1/2 litru) nastala při tankování v Německu a Itálii. Jinak mi Benzina, Verva, Shell i Tesco dává stejné výsledky (9-10 litrů podle ročního období). |
![]() |
vaclavzemanKdyž sem včera....tankoval,tak sem se extra ptal...Je tahle nafta řádně aditivovaná?Samozřejmě,jinou tady neprodáváme...No dneska ráno než to ten motor přelouskal,tak mu trvalo asi deset vteřin než chytil volnoběh,takže shánět naftu s příměsí aditiv je na nic a aditiva jsou většinou vyprodaný... |
![]() |
HighdriverTeď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitkaJak se píše v článku, se zimní naftou by neměl být problém do -20°C. Včera tu přes noc bylo -18°C a kvůli naftě se odtahovalo 5 aut, dnes "jen" -15°C a jenom teď za dopoledne 2 auta. |
![]() |
KazeaschRe: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitkaA ani nenastartovali nebo se zastavili po kusu jízdy. Některý auta mají ne zrovna vhodně vedený trubky a když se rozjedeš v -18, tak na trubkách se bez větších obtížích udělá díky proudění vzduchu i -30. |
![]() |
KazeaschRe: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitkaNo tak to je docela síla, ale i tak to mohl zavinit třeba i vítr. Nicméně nevíš kde tankovali ať víme čemu se vyhnout? |
![]() |
BlackMaxRe: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitkaAha, takže když budu mávat trubkou ve vzduchu, tak v ní budu mít takovou malou ledničku? Ach Bože, jak hluboko jsem klesla... |
![]() |
KazeaschRe: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitkaTak lidičky. Zpátky na základní školu a v 6. třídě dávat pozor ve fyzice. |
![]() |
bopucpucarktická naftaDnes v noci jsem sháněl po Praze ARKTICKOU naftu a všude se mi vysmáli ať natankuji normální a naleju tam aditiva!!! To je služba za luxusní ceny... |
![]() |
george_wtfU shell netankujtepo poslednej skusenosti nebudem ani ja. Podla vyjadrenia servisu, kam som musel vziat auto na kontrolu po tankovani u Shell, momentalne na Shell-kach nemaju dobru naftu a su nespolahlivi. Som rad, ze sa aspon ziadna zavada neprejavila. |
![]() |
HighdriverRe: U shell netankujteMám stejnou zkušenost, V-power diesel zatuhnul už při -11°C. |
![]() |
KazeaschRe: U shell netankujteS mrznutím jejich nafty zkušenost nemám, ale s mizerností musím souhlasit. Jezdil jsem douho jak na V-power, tak na jejich "diesel extra" a všechno bylo ok. Ovšem od doby co začali prodávat Fuel save tak je to tragický. Motor řve uplně srašně, vůbec to nejede, to co se mi linulo z výfuku byl děs, a vzhledem k tomu že oproti přednozí naftě mi stoupla i spotřeba nevím co si o tom mám myslet. Mám pocit že to co měli jako extra mají teď jako V-Power, protože už ani ten není to co byl. Shell nebrat. Teďka jezdím na Vervu a naprostá spokojenost. |
![]() |
TarasBulbaTohle dřív nebylo potřebaNeexistovalo, abys u pumpy načepoval naftu, která by se nedala použít při mínus dvaceti. Pokud by se něco takovýho objevilo, tak to komouši řešili jako obecný ohrožení. |
![]() |
Krokodyl1Zlepšovák!Měly by se vyrábět i arktický piva! To když zmrzne, tak se to pak nedá pít |
![]() |
723novy723zajimavy clanekTrochu paradoxem toho clanku je,ze v zime je logicky v udolich vetsi zima nez na horach. Zde plati fyzika,kterou mozna nektery mluvci manazeri neznaji a nezohledni... Co se tyce ucpaneho filtru,tak pokud vim,poradny auta ho maji predehrivanej. Navic,ani neni nutny sypat do nafty naky aditivum,stejne to tam sypou na cerpackach aby okradli koncovy spotrebitele. Staci tam dat sklenku benzinu s olejem a je taky vystarano... Co jsem jezdil na vychod,tak tam melo auto na jejich naftu daleko lepsi parametry zrychleni i vykon. Tady je odpad.Mozna v Nemecku nebo vic na zapad je to lepsi. Tady je to jako s tema potravinama v supermarketu. Zapadni ceny za horsi nez vychodni kvalitu.. |
![]() |
Homer _7VIF. Zimní i letní.A to beru skoro vždy nafru z Makra (na kterou kde kdo nadává). Panák toho sajrajtu a VŽDYCKY jsem nastartoval. I na horách při -28C kdy auťák stál a nehnul se celý týden. Skoro 400.000km najeto, s první turbem (nepíská) a s prvními vstřiky (výkon pořád v pohodě). Kouřivost neznám - ani obláček, spotřeba pořád pohádková. Motor jako nový. A to jezdím docela rychle a motor se u mě nefláká. Studený ho nehoním a po rychlém "letu" po dálnici ho nechám min.2-3 minutky vydechnout. Na oleji nešetřím a měním po 15.000km, tzn. několikrát ročně. Dieselů jsem měl mraky a žádný mě nenechal v zimě ve štychu. S tím aditivem nikdy nezmrzl, vodu v nádrži jsem nikdy neměl. Kanystr toho sajrajtu stojí cca 1200Kč/5litrů. A hlavně mám 100% jistotu že tam to aditivum v nádrži mám. A neplatím zbytečně +2-3Kč na litr jako u Shellky abych nakonec zjistil, že to draze zaplacené aditivum tam jaksi "zapomněli" pro Ostblock dát... |
![]() |
Homer _7Re: VIF. Zimní i letní.Každopádně - když dám motoru co potřebuje, odmění se spolehlivou službou. Cnce to nebýt líný a držgrešle a trochu do toho investovat. Pak je vše v pohodě. Jo, když je náhodou -30, tak ty panáky neleju dva... a hotovo, na co se honit po pumpách a shánět "akrtiku"... |
![]() |
libedejroznecRe: VIF. Zimní i letní.a já mám benziňáky a neřešil jsem nikdy nic .. |
![]() |
Homer _7Re: VIF. Zimní i letní.No vidíš to, já v podstatě taky ne... A co až si to přečte roznec pozpátku? |
![]() |
Homer _7Re: VIF. Zimní i letní.No, a když se mi vyplatily benzíňáky, lil jsem VIF do nádrže taky... Hezky to táhlo, ztichlo to... |
![]() |
libedejroznecRe: VIF. Zimní i letní.lepší je mechanická údržba, než se spoléhat na chemické zázraky..ale tak neberu ti to |
![]() |
Homer _7Re: VIF. Zimní i letní.O tom žádná... mé motory mechanickou údržbu měly - i když ji zpravidla vůbec nepotřebovaly... |
![]() |
HighdriverRe: VIF. Zimní i letní.U zážehového motoru nemá 90% aditiv na nic vliv, stačí brát kvalitní benzín, nebo jednou za čas něco jako Carrera 100, Verva 100... V nějakém časopise vydávaném v UK jsem kdysi četl nějaký test těchto věcí a většinou to zvýšilo spotřebu a snížilo výkon. Nárůst parametrů v jednotkách % byl prokazatelný jen u jednoho výrobku. |
![]() |
libedejroznecRe: A ti, kdo maji uz natankovanu jinou, tak shanejte letlampua nebo garáž / saunu |
předchozí | 1 2 3 | další |