Diskuze

Elektroautům slibují baterky na dojezd 800 km. Zatím jsou moc třaskavé

Společnost IBM vyvíjí nové, takzvané lithium-vzduchové baterie. Mají přinést výrazné zvýšení energetické hustoty a elektromobilům by mohly dodat dojezd na vzdálenosti i přes 800 kilometrů. V praxi se ale s novými bateriemi setkáme až v roce 2020.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

JavorMagor

13. 2. 2012 16:23
Kdyz se budou na "benzinkach" baterky vymenovat a ne dobijet

Panimama rikavala, kdyby byly v r**i ryby, netreba by rybnika. Zapomente.

Zaprve, vyrobci se nikdy nedomluvi na technickem standardu.  Technicky je nabijecka k autu 100x vetsi problem nez nabijecka k notebooku. A podivejte se do notasu, co vyrobce, to jiny konektor, jina voltaz a hlavne 100x upozorneni v navodu, ze neautorizovanou nabijeckou prijdete o zaruku a muzete vybuchnout.

Zadruhe, co auto, to jine pozadavky, jine proudy a kapacity potrebujete ve Smartu, jine ve Fabii a jine v Superbu.

Takze tech baterek by muselo byt vice typu anebo byt vysoce modularni, coz bude zas na ukor rychlosti montaze a naroku na misto. Kde to chcete skladovat ??????

Zatreti, podivejte se co stoji v autorizovanem servisu blba vymena desticek. Je to maly levny dil, ale bezpecnostne dulezity - jeho vymena trva stoji pakatel oproti hypoteticke vymene 400kg tezkych baterii v cene mensiho auta. A ted si predstavte, ze musite menit desticky co 500km... chteli byste takove auto ? Ani zadarmo.

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

15. 2. 2012 23:11
Re: Kdyz se budou na

Však ti ho taky nikdo nenutí. Ale něco tě nutí pod každým článkem o elektroautech hystericky ječet, jak je to na nic? A navíc tomu zjevně vůbec nerozumíš. To bude asi ten důvod.

1 0
možnosti
SP4Z

Si0 po 4. zákazu

13. 2. 2012 13:10
Nechcu vidět ten "dojezd", když si v tom v těchhle mrazech

zatopíte.;-D

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

15. 2. 2012 23:10
Re: Nechcu vidět ten

Bufík tolik elektriky nežere.

0 0
možnosti
MP

wanad

13. 2. 2012 8:50
Srovnáváte nesrovnatelné

Tyto baterky slibují energetickou hustotu na podobné úrovni jako má benzin – tedy zhruba 12 kWh na kilogram hmotnosti. Baterky uchovávají elektrickou energii. V kilogramu benzínu je ovšem uloženo zhruba 12 kWh CHEMICKÉ energie. Spalovací motor z této energie přenese na hnací hřídel pouze cca 1/3. Naproti tomu elektromotor přenese na hnací hřídel asi 9/10, tedy 90 procent dodané elektrické energie:-)  To znamená, že v baterkách slibujících dojezd 800 km se uloží VÍCE NEŽ TROJNÁSOBEK využitelné energie připadající na kilogram hmotnosti ve srovnání s benzínem;-)

0 0
možnosti
JP

JavorMagor

13. 2. 2012 16:12
Re: Srovnáváte nesrovnatelné

Ruzova je teorie sediva je praxe.

Krom toho vysoce preplnovane naftove motory se blizi 60% ucinnosti  a ten elektromotor ma i vnejsi ztraty .. pri nabijeni a pri vybijeni vlivem zahrivanim baterii  , ztraty na regulatoru  a na kabelazi k motoru.

Kdyby vsechny ty uzasne vyhody elektromotoru totiz v praxi fungovaly, tak uz by dneska v praxi jezdily.

Misto toho tu mame stohy papiru novinarskych clanku a vedeckych studii o elektromotorech a par z verejnych penez vysoce dotovanych a naprosto nesmyslnych projektu - jako napriklad elektro Porsche Boxster. A par neprodejnych elektrovozitek v praxi, jako jsou ta od Nissanu a Peugeotu.

1 0
možnosti
T

truthspeaker

12. 2. 2012 21:24
černý humor

uveřejnit uprostřed zimy článek o elektromobilech, když je venku -20 v noci a -15 přes den, to je fakt černej humor nejhrubšího zrna ;-D;-D;-DR^

1 0
možnosti
FL

Frantizsekk

12. 2. 2012 16:23
Ampera, Volt

Dat do takoveho auta tuto baterii, ktera by umoznila pri mensi velikosti dewjme tomu 400 km elektricke jizdy a kdyby byla potreba, zapoji se spalovaci motor- to uz je jedno, na co pobezi. Nebyl by problem.

Pohonu je docela hodne, treba ti nemci vyrabeji pomoci vzdusnych elektraren umely cng.. Uvidime, co se masove zavede, ale nebude to levny :)))

0 0
možnosti
L

luban12

12. 2. 2012 13:11
Ať to stojí co to stojí,

hlavně že na 1km ušetřím 2halíře. Je zajímavé kudy se směruje trend na pohon vozidel. Vždy je to nasměrováno do slepé uličky, aby se náhodou neobjevila konkurence pro naftařské  společnosti ke kterým patří i plyn. Pro laika je voda utopie, ale pokud by se chemikům podařilo to, aby se využilo její složení jako palivo,tak je problém vyřešen. Četl jsem několik článků, že v USA kolem roku 1930 něco takového nabízel státu a armádě amatérský chemik. Dokonce se prý v armádě dělali zkoušky,kdy dostal k dispozici auto, motorový člun, snad i letadlo s prázdnou nádrží do které nalil vodu s chemikáliemi zakoupenými v běžné drogerii a motor pracoval stejně jako na benzin. Údajně se nepodařilo zjistit co a v jakém poměru do vody přidal. Potom se ztratil beze stopy.

0 0
možnosti
CAB

Chleba a brambory

12. 2. 2012 13:56
Re: Ať to stojí co to stojí,

;-D

0 0
možnosti

libl3

12. 2. 2012 9:58
A až to vymyslí, budou se baterie měnit a výměnu bude jen

kapánek dražší než současné ceny za naftu;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JB

Hra11

12. 2. 2012 8:54
Vznik ropy a odporující si teorie.

Anorganický původ ropy (Mendělejev): ropa vznikla působením přehřáté páry na karbidy těžkých kovů v dobách, kdy se vyskytovaly blízko zemského povrchu. Ve prospěch jeho teorie svědčí laboratorní příprava pevných, kapalných a plyných uhlovodíků z karbidu uranu, lathanu a ceru a také stálý únik metanu z nitra země.

Organická teorie (uznávaná většinou vědců), předpokládá, že ropa vznikla rozkladem z prehistorických živočišných a rostliných zbytků. Ty se vlivem tepla přeměnily na kerogen, živce a nakonec na ropu a zemní plyn.

Takže pánové můžete začít bádat nad tím, jak ty uhlovodíky zkapalnit, nebo jak vytvořit prosté C8H16, C16H38, čili oktan a cetan.

Nebo případně změnit legislativu (náboženství) tak, aby naše a zvířecí organické ostatky se ukládaly jiným způsobem než je spalování, či individuální pohřbívání. Nebo to za nás udělá zase planeta či vesmír sám. Je na to opravdu málo času.

0 0
možnosti

libl3

12. 2. 2012 9:59
Re: Vznik ropy a odporující si teorie.

Ogare, tož začni u sebe;-)

0 0
možnosti
T

TYGR.NET

11. 2. 2012 23:20
Hmmm, zní to zajímavě, ale pořád si myslím, že elektromobil

není onou správnou cestou .... Mne se líbí jak funguje Honda Clarity. Natankujete vodík, ten se promění v elektřinu a ta pohání elektromotor ... princip je stejný jako dnes, nemusí se nikde čekat na nějaké dobíjení, maximálně ve frontě u čerpačky jako dnes .... Ono, když si vezmu baterii, tak ta zrovna neí moc ekologická ... hromady starých baterií tato planeta potřebuje jako sůl .... tudy prostě cesta nevede.

0 0
možnosti
PM

politicky nekorektní trolejbus

11. 2. 2012 23:42
Re: Hmmm, zní to zajímavě, ale pořád si myslím, že elektromobil

Hmm, a kdepak vezmete ten vodík?

jediný známý efektivní způsob výroby vodíku je z fosilních paliv - takže jsme zase na začátku;-D.

Potom tu je možnost výroby elektrolýzou, na tu ovšem potřebujete víte co? Správně- elektřinu;-D

Navíc vodík se dost blbě uchovává, ona molekula vodíku je mrcha tak malá, že vám zdrhne ze zazátkované ocelové flašky, potvora...

Za třetí vodík je docela dobrá výbušnina, když se ve vhodném poměru smísí se vzduchem. Hrabě Zepelin by mohl vyprávět...;-D

0 0
možnosti
CAB

Chleba a brambory

11. 2. 2012 22:06
Sliby jsou to hezké, ale takových už bylo..

K tomu si přidejte současné mrazy - za nízkých teplot klesá kapacita minimálně o polovinu, nemluvě o potřebě topení (nebo nutnosti jízdy v kabině, temperované vlastním dechem).  Je třeba si přiznat, že elektromobily jsou a ještě velice dlouho budou použitelné jen ve velice omezeném rozsahu, pružnosti, variabilitě a dosahu spalovacích motorů nemohou konkurovat. Motory s vnitřním spalováním potřebovaly na svůj vývoj desítky let a u elektromobilů tomu nebude jinak, jsme teprve na začátku.

0 0
možnosti
D

D.E.S.

11. 2. 2012 22:22
Re: Sliby jsou to hezké, ale takových už bylo..

a to si představ, že vlétě by jsi ty baterky musel při nabíjení chladit asi dusíkem, aby se ti neroztekly při tom rychlonabíjení .. ;-)

0 0
možnosti