Diskuze

Autofotka týdne: Legenda, která už nikdy nevyjede

Netradiční dřevník nafotil uživatel foto serveru Rajče.net Tomáš Přibil. Bleděmodrá pragovka už asi nikdy nepojede, její sestry dodnes neúnavně slouží. A stále je v terénu máloco překoná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Homer _2

21. 2. 2012 23:23
Velmi rád jsem se díval na práci zadních náprav

když ta potvůrka jela těžším terénem. To mě jako malého prcka děsně bavilo...:-)

A jezdili s ní uhlíři v ulici. To byla chvíle si na ni i sáhnout... chjoooo.

0 0
možnosti

richardox

20. 2. 2012 17:44
pragovka

krásné fotoky! super auto! jen opravdu ten redaktor kapku nepochopil rozdíl mezi těma pragovkama. . . nicméně snad ji má majitel pojištěnou, protože pokud ne tak  časem určitě přijde pěkný flastr od ČKP a to pak bude sakra drahej dřevník . . .

0 0
možnosti

Miky83

19. 2. 2012 23:05
Espětka

Srdeční záležitostV

0 0
možnosti

katano

19. 2. 2012 19:40
najít se výrobce, tak nebude stačit VYRÁBĚT ::::::::::::

::::::::: Praga V3S nebyl žádný komfortní náklaďák, ale v terénu to byl PRACANT který s minimální údržbou pracoval desítky LET . Čas bohužel nikdo nezastaví a EKO-EU-NORMY, ty by návrat V3S okamžitě ZAŘÍZLY.

        PS : PRAGA V3S je legenda a já před ní - SMEKÁM KLOBOUK :-P

2 0
možnosti

karelka3

19. 2. 2012 21:39
Re: najít se výrobce, tak nebude stačit VYRÁBĚT ::::::::::::

též smekám, nikdy jsem nikde nezůstal viset, vždy jsem vyjel!R^V

1 0
možnosti

habásko

19. 2. 2012 19:39
Espětka

narozdíl od vejtřasky, která vynikala v terénu, žádným zázrakem nebyla. V podstatě vejtřaska s dvěma a jinými nápravami a s jinými převody. Prostě odvozenina z terénního vojenského speciálu se všemi neduhy této koncepce, ač silniční provoz žádal především větší komfort pro řidiče. Po inovacích Praga S5T-2 a Praga S5T Super na konci 60.let vznikly prototypy Praga N540 s trambusovou kabinou (obdobnou liazkám 100), ale do sériové výroby se kvůli dělbě práce v RVHP nedostaly, takže se dovážely v této kategorii místo nich rumunské Bucegi s benzínovými motory (u benzín kradoucích řidičů zvlášť oblíbené!) a později Ify (konstruované rovněž s ohledem na armádu). Podobně se nedostaly do výroby ani terénní Praga S430, která měla V3S nahradit. Novým pokusem byl v 90.letech pak ROSS a asi definitivním výsledkem inovace vejtřasky je nakonec současná Tatra 810. České silniční pětituny (tedy namísto Pragy S5T) současně  reprezentuje Avia D90 případně D100.

0 0
možnosti

B-25

19. 2. 2012 18:09
V Lešanech mají..

válečný Studebaker 6x6 získaný až z Nového Zélandu - výměnou za Pragu V3S R^

0 0
možnosti

firer.diskuze

19. 2. 2012 17:47
Rozdíl mezi auty V3S a S5T pan redaktor zjevně nepochopil,

a celý článek splácává tak, že je to jako vlastně jeden a tentýž model Pragovky.

3 0
možnosti

fsp1111

19. 2. 2012 18:10
Re: Rozdíl mezi auty V3S a S5T pan redaktor zjevně nepochopil,

A co jako ? S5T je V3S upravená pro civilní provoz. I velká většina dílů zůstala stejná

0 0
možnosti

Truestory

19. 2. 2012 17:22
Jeden z posledních skvělých výrobků

než nás bolševici poslali mezi rozvojové země.

0 0
možnosti

Tento příspěvek byl odeslán

19. 2. 2012 17:38
Re: Jeden z posledních skvělých výrobků

Tak těch skvělých výrobků byla ještě během 50. a 60. spousta, tehdy ještě naše hospodářství a schopnost inovace patřily mezi světovou špičku. Totálně se to zařízlo až po '68, prakticky všechno, co se vyrábělo a vyváželo na konci 80.let, bylo vyvinuto ještě před rokem 68. Dokonce i většina kvalitních staveb té doby byla vyprojektována ještě koncem 60.let.

0 0
možnosti

Tento příspěvek byl odeslán

19. 2. 2012 16:51
Jak takové kýčovité HDR omalovánky...

...může někdo vytáhnout na světlo světa? 8-o

0 0
možnosti

Rebrambora

19. 2. 2012 15:53
Ale tak

dalo by se :-P

0 0
možnosti