Diskuze

Čím budeme jezdit za 20 let: hybridy, diesely, elektromobily i vodík

Alternativní paliva provází automobilismus po celou dobu jeho existence. Ale snad nikdy v jeho historii neměli zákazníci možnost vybírat z takového množství dostupných druhů pohonných jednotek. A možnosti výběru budou ještě větší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

foffcenzore

15. 6. 2012 14:21
za 20 let bude stale prevazna vetsina aut na benzin

nove technologie jsou drahe, ...v padesatich letech si mysleli ze uz budem letat v roce 1990 a dalsich 20 let pozdeji neni ani ten poradny elektromobil...tak ruzove bych to nevidel....:-/

0 0
možnosti

m.bizon

7. 6. 2012 16:21
Mám problém

Už dlouho uvažuji o dřevoplynu,ale pořád nevím zda by to úřady povolily,ono kolem silnic je petlahví a ostatních spalitelných věcí,to by se to jezdilo.

0 0
možnosti

Antonín, topič

14. 6. 2012 22:41
Re: Mám problém

obávám se, že z petlahví dřevoplyn neuděláš.

0 0
možnosti

Homer _14

5. 6. 2012 13:01
Dočetl jsem to až k obrázku.

small-block od Chevroletu - je prý fosilie.

Dál jsem to nečetl. Předpokládám, že jsem vůbec o nic nepřišel. ;-)

0 0
možnosti

Yazaman

4. 6. 2012 12:33
CNG do USA

Díky těžbě plynu z břidlic mají USA převis nabídky a tím pádem i nízké ceny. To je ideální stav pro rozvoj plynových aut. Fiat má tedy v oblasti CNG v Americe velkou příležitost. Na druhou stranu ale v Americe nebudou s hustotou čerpacích stanic CNG nejspíše o nic lépe než my. A taky by tam Fiat musel nabízet na plyn i jiná auta než Pandy.

0 0
možnosti

foffcenzore

15. 6. 2012 14:59
Re: CNG do USA

tak to mate pane pravdu... u nas jsou pouze tri stanice na cerpani CNG do aut v celem state:-/

0 0
možnosti

cenzore_zdar

3. 6. 2012 14:59
PR clanek na skodu?

To by nebyl idnes aby v clanku nebyla automobilka Skoda popripade rovnou Skoda Citigo a jeste zvyraznit a podtrhnout ;-D

0 0
možnosti

petrolhead

3. 6. 2012 12:54
Klasický motor je na vyhynutí

Prosím autora aby místo chození na Matějskou spíš nahlédl do prodejních statistik. Za 20 let bude jeho článek v rubrice kuriozit.

0 0
možnosti

nonick

3. 6. 2012 11:18
My zase na koních,

oni zase na velbloudech. :-/

1 0
možnosti

pospisit

2. 6. 2012 23:15
Vodík

se v ČR vyrábí parním reformingem z vodního plynu (ten se vyrábí z uhlí nebo zemního plynu). Aby se dal vyrábět elektrolýzou vody, musel by se v ČR postavit ještě jeden Temelín, takže vodík moc alternativním palivem není. Palivový článek se začal konstruovat v 60. letech a pořád se z něj nestalo běžné zboží, čili tudy cesta pravděpodobně taky nepovede. Poměrně slibný je vývoj kapacitorů, které pracují podobně jako kondenzátor a nabíjí se v mžiku. Já osobně vidím velký potenciál CNG, kterého jsou velké zásoby pod zemí a navíc se dá dosti jednoduše biotechnologicky produkovat z veškerého biologického odpadu. Navíc je tu spoustu dalších fičur organické technologie, takže klasický spalovací motor pravděpodobně zůstane nejpoužívanějším, pokud ho zelení mozci byrokraticky nezahluší.

0 0
možnosti

prying

2. 6. 2012 23:20
Re: Vodík

Bohužel ti zelení mozci mi nahánějí největší strach. Navíc, když se dostane do Bruselu, tak získává i velkou moc prosadit jakýkoliv nesmysl.;-O

0 0
možnosti

frahta

2. 6. 2012 21:40
Kupuju Fiat-hybridy naprosto nesnáším.

Hybridní pohon je nesmysl,Italové vždycky uměli dělat úžasná auta,jednak jedou a pak taky vypadaj skvěle.Stačí se jenom troch zajímat o historii a okamžítě člověk zjistí ,že italové byli a jsou vždy napřed.

1 0
možnosti

0xf

2. 6. 2012 21:08
za 20 let

to vim naprosto presne... porad svoji 6.1 atmosferou... jen mozna bude na plyn...

0 0
možnosti

JeFFik

2. 6. 2012 22:53
Re: za 20 let

pokud se za cca 10 let nerozpadne ;-)

pokud tě s tím vůbec někam pustí ;-)

0 0
možnosti