- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak sem se trošku ponořil do příspěvků a nemohl jsem uvěřit vlastním očím. Neustále se zde píše o nějakých autech a různých značkách až jsem se málem začal bát chodit po chodníku aby mně nějaká ta autopotvora neublížila. Kdepak hošani, na svět se nejlépe hledí přes trojcípou hvězdu, a pohled na něj je super krásný. Já nidy auto nechci, ale chci jen vůz značky Mercedes. Kdo nikdy nejel tímto vozítkem a nesledoval vozovku přes zaměřovač na kapotě, neví co to je požitek z jízdy.
V tomhle vozítku jste v naprosté pohodě a pohodlí. Tohle vozítko není pro šílence a sebevrahy, to je vozítko pro fajšmekry a alespoň trošku myslící bytosti, které milují život svůj i těch ostatních.
Pořád nechápu, proč tam figuruje zůstatková hodnota? Normální člověk si auto pořizuje za nějakým účelem a pokud ten účel neskončí, tak to auto by měl vyjezdit na hranici jeho životnosti a pak půjde na šroťák. Zůstatková hodnota je tedy 0.
Jo pravda, já zapomněl, tady se vlastně mluví o autech pro kravaťáky, kteří ho nemají za účel odvozu, ale jako prezentaci své hloupé image, takže potřebují každé 3 roky nové. Sorry, zapomněl jsem, že se u nás už nic moc nedělá, jen přesouvají papíry sem a tam.
lidi si udržují vozový park v určité úrovni, na kterou mají. Ti, co si kupují auta nová, se jich většinou do 4 let zbavují, jiní si zas kupují auta 5 let stará a po pár letech je zase posílají dál. Nedovedu si představit člověka, který si koupí nové auto a po 15 letech se s ním loučí na vrakovišti.
Vše se odvíjí od najetých km za rok a poklesu ceny. U nového auta většinou první 3 roky převažuje pokles ceny, další 3 roky cena paliva, pak může přijít cena oprav. Dříve jsem kupoval ojetiny. Tak 3 roky staré a měl je 7 let. Ale teď najedu 30-50tis.km za rok a to už řešit ojetinou nejde. Většina aut totiž nevydrží víc jak 200tis.km, pak začnou být poruchová a nebezpečná. Takže musím brát nová. A to mě vydrží tak 6 let a náklad na 1km včetně paliva je cca 10-20Kč. To už je ale cena levnějšího taxi. Takže teď ve firmě místo dalšího auta používáme taxi za 16Kč/km.
Ja jsem si spocital, ze bez nakladu na beznin by me vyslo auto na 50tis rocne (pojisteni + servis + znamka + ztrata hodnoty). A protoze jezdim jednou za cas, vyplati se mi auto pujcit. Na cely vikend za 2500 a je to bez starosti. A pujcim si to, co zrovna potrebuju. Az "propujcuju" za rok vic nez 40 tisic, nebo budu linej, tak si auto poridim.
A po přezkoumání zjistíte, že díly např. na Renault Clio stojí podobně jako díly na Renault Laguna. Servis značkový neřeším u ojetiny to nemá moc smysl a dělám vše přes garážníky. Chci vidět, kdo pojede s ojetinou do značkového servisu za nehorázné peníze.
mě se líbí poslední odstavec-po UPLYNUTÍ ZÁRUKY se majiteli tkz.protočí panenky-všichni už jenom ze zásady dělají max.kvalitu nové auto na osobní spotřebu je max.úlet ve všech směrech
Já kupuju auta za dvě čisté mzdy a když vydělím cenu vozu, počet km co jsem najel a náklady na benál a pojistku,opravy, tak se pořád véjdu do 4 kč za km. A to tam počítám i cenu vozu.
levne, spolehlive. skodovky jsou naprosto cenove mimo.
Mám R meg. 1,5 Dci a spotřebu s lehkou nohou 3,9 l/100km naftu kupuji za dnes(26,2) 1km mne stojí 1,02kč průměr na pořízení a opravy mne dnes vychází na 1,35 (vedu si záznamy) celkem tedy mne km stojí 2,37
Může mi někdo napsat, zda je lepší benzín nebo nafta?
řek bych že nejlepší je nemít Megana....
pořídila jsem si "Favorita" za 6tisíc na inzerát u Kauflandu. Mám jej 7rok, a nebojím se nákladů.Když mi jej někdo ukradne, nebo zruší, tak mně [] šíleně, ale fakt šíleně naštve. Navíc - někdo mi jej objel korunou, - asi mi závidí můj skvělý vůz, který opravdu jen nestojí před domem, ale jezdí.Když si spočítám MHD pro mně. psa , 10leté dítě, tak jsem zatím v klidu. Nebojím se, že ztratí cenu - de facto ji má jen pro mně.A to je fajn. Ne?
Ve Favoritu bych se nejvíc bál toho, že do mě někdo ťukne.