- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak hodnotím auto jako úžasné. Křídlaté dveře by mít nemuselo. Ovšem muselo by se vyrábět pokud možno koncem roku. Za tři roky bude vzhledová koncepce linií zase jinde. A také, nějak začínají jít linie předku Opelu Ampera do módy.
Hnůj-de si myslí že s tím vyhraje válku. Ale tyto krámy mají na dálnici větší spotřebu než klasický benzíňák. Testem Toyota Prius, na trati Praha-Paříž-Praha to bylo prokázáno víc než hmatatelně.
Prius taky není auto na dálnici, ale hlavně do města. Pokud jezdíte pravidelně třeba Praha-Brno, tak je nákup Priuse samozřejmě hloupost, ale do města to je super volba. Dřív jsem se hybridům taky smál, ale po vyzkoušení (nejen) Priuse jsem velmi rychle změnil názor. Nejlepší je zkusit na vlastní kůži a uvidíte, že hybrydy vůbec nejsou špatné.
vypada perfektne, ale nechapu proc , kdyz neco vypada zajimave nove nebo neotrele tak to pak nejde do vyroby
protoze kdyby to dali o vyroby, tak by se v ramci katovani kostu vsecko to hezke nahradilo suntackym lacinym plastem a vysla by z toho dalsi skoda citigo nebo fiat panda
Docela by mě to zajímalo. Motor se dá vyladit na konstantní otáčky, takže by měl mít větší účinnost, odpadá i převodovka, ale na druhý straně zase generátor a elektromotor to sráží. Efekt bude kladnej nebo zápornej?
zaporny, mechanicka prevodovka bere jen cca 10% vykonu, ucinnost je tedy 90%.
Elektricky prenos ma ucinnost nizsi jen z toho duvodu, se samotne elektromotory maji ztratu 10%, to same generator a neco malo si vezmu i regulacni obvody. Presna cisla nevim, ale bude to kolem 75%. Skalni ekoterorista namitne, ze hybrid rekuperuje energii. Oproti tomu je ale auto se spalovakem o cca 400kg lehci, protoze nemusi vlacet zbytecne baterie. To se projevi na nizsi spotrebe , lepsi jizdni dynamice a vetsi uzitecne zatezi.
Posledni detail je, ze tyhle hybridy nemaji pistove motory, ale spalovaci turbinu, tedy zarizeni, ktere pracuje neefektivne, ve velmi vysokych otackach, je hlucne, narocne na presnost vyroby a produkuje vyfukove plyny o vysokych teplotach.
Z tohoto plyne, ze ekonomika provozu bude nizka (vysoka spotreba, rychle opotrebeni, nakladne opravy).
to je v dnešní době nějaká povinnost, nebo co? Všichni vědí, že tyto koncepty jsou jen "ekologií pro ekology", protože na elektromobilu získávajícím energii spalováním fosilních paliv není nic příliš ekologického. Automobilky vědomě investují miliony do toho, o čem vědí, že je to slepá ulice, protože si v dnešním světě nemůžou dovolit být "neekologické"
jo, je to povinnost. dela to image znacky, ze tyhle technologie maji a nepodcenuji trendy.
navic kluky od hjundaje to nic nestoji, ono v podstate staci jen prekarosovat nejakeho priuse a rict tomu koncept, s jehoz vyrobou se nepocita.
Narozdil od Opla, ktery utratil desitky ne li stovky miliard na neprodejne auto, ktere mu ty naklady nikdy nevrati.
A to dokonce ani v pripade, ze by se to nejakym zazrakem chytlo.
V tomto pripade by totiz klukum z Hyundaie opet stacilo zkopirovat Amperu a zacit ji montovat nekde v Indii, Turecku nebo Rumunsku a prodavat za vyrobni cenu plus par drobnych. Takova je realita.