Diskuze
Bus ve Švýcarsku měl smůlu. Naboural tak, jak nikdo nebourá
Děkujeme za pochopení.
Nostromo1975
EU
a její nesmyslný nařízení členským státům jsou známé všem a o to víc mě udivuje schválení takhle nebezpečného místa před tunelem. Uritě by se dalo líp řešit, ne takovým rizikovým výklenkem. U nás tohle nikde snad na dálnicích (Pražský okruh) neexistuje nebo se pletu?
IceBolt
Naboural tak, jak nikdo nebourá
A co prakticky identická nehoda v Norsku v roce 1988?
walter2000
Bus měl smůlu,
že odstavné místo v tunelu je špatně tvarované. Kdyby tam nebylo ukončení kolmé ke směru jízdy, ale zešikmení, autobus by se po něm svezl a náraz by nebyl tak fatální. Je tam konstrukční chyba. Jen jestli se k ní někdo ve Švýcarsku přizná!
Kulhánková, dcera
Re: Bus měl smůlu,
Chyba se stala v autobuse, nikoliv v tunelu. Ano, je možné, že by šikmá stěna pomohla. Nebo taky ne.
Shackall0
Pěkné,
a co vzít jako fakt, že občas dochází k nehodám a při nich umírají lidé? To se mají místo aut, kamionů či autubusů vyrábět mnohatunoví mastodonti plní airbagů? A co v případě pádu do vody? Budeme auta a autobusy dělat vodotěsné a vybavovat je kyslíkovou bombou a pagerem? A co když na Islandu spadne auto do žhavé lávy... Pokud by se eventuelně mělo něco zdokonalovat, je to kvalita řidičů - ta je děs běs. Začal bych třeba tím, že bych vybavil autoškoly Škodami 100, Pragami V36 a Karosami ŠD 11...
Kulhánková, dcera
JavorMagor
A už jste si tak nějak zhruba propočetl, jaká by ta vaše deformovatelná krabice musela být, aby pěkně pomaloučku pohltila těch 7-8 MJ, co rozjetej autobus má?
maruširi.vr.11
Řidič je důležitý, takže
v sedačce, na volantu a v náramku na řidičově ruce by měla být čidla monitorující řidiče. Taková senzorika dneska není nijak závratně drahá a v případě zdravotních potíží řidiče by prostě autobus zastavil.
trilobiteček
hlavně
se podívejte, jaké má důsledky prodlužování věku odchodu do důchodu. Stařec chytne za volantem infarkt a pak to s děckama napálí čelně do zdi.
net.Xtreme proti diskriminaci
Re: hlavně
Určitě bude lepší, když bude řidiči pod dvacet:-)
Nebo řidič musí mít mezi 33 a 35 lety, aby se statisticky riziko mezi nezkušeností a zdravotními problémy minimalizovalo
Uphillman
Ten SOS výklenek je vražedný...
mohli tam dát alespoň nějaké svodidla, člověk by to přelezl a autu by to neumožnilo čelní náraz do hrany výklenku.
net.Xtreme proti diskriminaci
Re: Ten SOS výklenek je vražedný...
Výklenek je fajn, jen by měl být plynulý jako zastávka autobusu a ne takhle kolmo, nicméně stejně to bude vždy o řidiči a čelní střet na rovné silnici s protijedoucím kamionem dopadne stejně...a tomu zabránit skoro nejde...
papazian
Nejednalo se o autobus?
Protože jinak je pravda, že testy autobusů jsou nedostatečné, tak velmi nerad jezdím tímto dopravním prostředkem. Daleko bezpečnější je vlak, proto by se železniční doprava měla posilovat a nikoli nahrazovat nestandardními autobusy. Ceny u autobusů jsou jako výhodnější právě proto, že lidé jsou vystaveni více smrti. Zájezdy autobusy jsou velmi riskantní, čelní nárazy velmi časté, takže je divné, že na toto nejsou vůbec testovány. Raději jedu svým autem nebo letadlem, vlakem. To je poselství z této nehody, která v plné nahotě ukázala stav pravidel pro autobusovou dopravu. To, že řidič může dostat infarkt se stává, ale proč bezpečnost cestujících je tak nízká? Také tunely nejsou tak dobře stavěné, hned za zatáčkou dělat odstavný pás je poněkud divné... Snad se lze poučit, ale těm mrtvým to už nepomůže.
Naked and petrified
Spisovny jazyk - bus, osobak, fabrika?
Jsme jeste porad v novinach, nebo uz v hospode u piva?
BranMakMorn
Re: Spisovny jazyk - bus, osobak, fabrika?
nedavno em se bavil s ucitelem cj na zkladce a ten mi rekl ze v pravidlech spisovneho jazyka uz jsou treba "brejle" takze bych se nedivil kdyby tam byly i tyto veci
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej bytu 2+1 v centru Mikulova
Mikulov, okres Břeclav
3 885 000 Kč