Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piano slaví 40 let. Legendární mercedes je nesmrtelný, když ho nesežere rez

Za socialismu platil za nedostupný sen. Byl předmětem pýchy majitelů i závisti sousedů. A globálně má pověst neúnavného držáku, který dodnes v zemích třetího světa slouží taxikářům. Legendární Mercedes W123 alias „piano“ slaví čtyřicáté narozeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i20ř65í 20N16e53u38m58e65i17s70t36e26r 2102425593361

Před pár lety nějaký majitel tohohle krumplu psal celkem zabavný web Nestřílejte na pianistu. Ten měl ale pěknou leštěnku.

0/0
17.3.2016 23:27

R24a55d69e85k 75D90o31l24e80ž61a55l 2229823300500

"Piano bylo prvním mercedesem, ve kterém se masově prosadily naftové motory."

Cože?

Nevadí panu redaktorovi, že Mercedes vyráběl okolo poloviny své produkce s naftovým motorem už PŘED DRUHOU SVĚTOVOU VÁLKOU?

+3/0
17.3.2016 22:18

M90i79c13h47a63l 20Z56e28t88e55k 3858252440967

BTW, velký problém u piana byla i palubní deska. Vyráběla se pěnovací technologií a po těch letech neexistuje původní kus, který by neměl praskliny.

0/0
17.3.2016 21:03

P24e63t64r 26N17ě60m50e64č46e67k 1622674442923

Dovolím si nesouhlasit, praskaly vesměs pouze modré. Například černá nepraská vůbec ;-)

0/0
18.3.2016 6:58
Foto

J88i74ř70í 87D58v39o84ř52á24k 5255219590448

Atmosféra , řadové čerpadlo , tu musí přežít všechno.Motor podélně a kolem něj spousta místa . U některých aut se mechanik při výměně žhavících svíček rozhoduje , jestli nemá z auta vytáhnout motor . Dobrý auta se už dělaly .

+2/0
17.3.2016 17:06

M23i66c85h45a45l 97Z46e63t62e97k 3288642330837

Piano bylo jeden z posledních vozů, které měly naprosto stejnou platformu vč. převodovky a brzd pro všechny motorizace.

+1/0
17.3.2016 15:38

J29a61n 81S27l51o92v60í54k 3619957500738

Nedávno jsem viděl starší Cestománii z Albánie. Tam snad nic jiného po silnicích nejezdilo ;-D

+1/0
17.3.2016 12:25

M19a43r84e77k 22Š11i90m48o90n 2294337108758

V budově Strojimportu stojí Mercedes piano or roku 1979 jako výstavní kousek dodnes.

+1/0
17.3.2016 11:33

L31u97b94o51š 20P18o88s40p73í60š68i94l 6638384425

Místní kritici Mercedesů(a jiných kvalitních starších aut-zřejmě tédéíčkaři a škodovkáři),ty vaše nové,nebo max.tříleté šunky nebudou na tyto vozy nikdy mít,tak hlavně nepukněte závistí.

+6/−4
17.3.2016 11:24

M92a29r16t41i83n 48P57a71v54e28l22e50k 5520317915795

Myslíte,že 30 let starý MB je na tom technicky lépe než současný Superb? Osobně mi je úplně jedno jak na tom bude mé současné auto za x desítek let - mám ho rok,takže za čtyři roky půjde světem.

+3/−1
17.3.2016 11:30

J70i62ř93í 50S26c38h56w65a53c39h 8658294138206

majitel moderního auta ušetří na palivu každých 200.000km na nový motor, takže ho jeho "výdrž" nemusí vůbec "trápit"....;-)

a přitom se povozí nepoměrně lépe a nemusí poslouchat ten traktor.....

+1/−4
17.3.2016 11:36

J26a53k16u37b 20Š57a36f13a93n44d47a 7585477781651

Nevím, čemu říkáte lépe. Asi má každý jiná měřítka. Třeba přesednutí ze staré 406 do nové oktávky je jako byste najednou sedl na žebřiňák. Pohodlněji než v oktávce jsem se cítil i ve svém 20 let starém oplu.

+2/0
17.3.2016 12:57

M75a47r51t12i77n 84P27a93v27e16l34e25k 5120337975255

No vidíte,a já mám opačný problém - potřebuji cítit kontakt auta se silnicí,mít tvrdší podvozek a plující "houpačky" mne ničí.Francouzi jsou na to specialisté - na pražské dlažbě je to skvělé,ale jakmile vyjedete ven už to taková hitparáda není.Citroen C5 s přepínáním režimů nebyl špatný,ale kvalit sportovnějších podvozků nedosahoval.

0/0
17.3.2016 13:12

J63a68k22u36b 89Š56a81f89a96n28d74a 7735757521231

Tak každý to vidí jinak. Já na nějakou sportovní jízdu nejsem. Spíše pohodlí, kochačka...

+1/0
17.3.2016 13:14

M88a86r76t89i44n 43P20a83v11e25l59e30k 5630307725405

:-) Chce to kompromis,měl jsem na víkend půjčeného Kaipana a myslel jsem,že mi vytřese plomby ze zubů a podařilo se mu zlikvidovat mi záda.Podvozek Octavie(v mém případě navíc RS) je kompromis slušný.

0/0
17.3.2016 13:22

J72o73s65e32f 23T22i55k79v49a57r93t 2300874860

Ona 406 není také kdovíjaká hitparáda co se pohodlí týče, ale je fakt , že podvozek v O3 je jedna velká katastrofa, které se málokteré auto střední nižší třídy vyrovná.

0/0
17.3.2016 13:16

J97a29k52u40b 81R12o23u45s 3313350284352

To není pravda. Jezdím za 7. To zaprvé, a zadruhé se starým dieselem se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.

Navíc, máte představu, kolik během těch 200 000 nasypete do servisu moderního auta? Tenhle benz je v podstatě bezúdržbový, takže co ušetříte na servisu, můžete prolít nádrží.

Mám najeto mnoho tisíc ve W123 i v moderních autech, a v konečném důsledku mě ty moderní auta vždycky stály (mnohem) víc.

0/0
17.3.2016 14:01
Foto

M12i51c88h40a31l 68N42a97j11m43a12n 7779563666730

Mám chápat tuto pasáž:

"....se dá tankovat zadarmo (nebo skoro zadarmo), když se to umí.",

tak, že když se někde nafta ukradne, tak je zadarmo?

0/−2
17.3.2016 14:23

J64i43ř64í 93S61c88h79w37a71c31h 8448764418576

chápej to tak, že "tankuje" a smrdí použitým fritovacím olejem ;-)

+1/0
17.3.2016 15:06

J70a60k30u10b 86R92o30u76s 3973670634982

Těch možností je mnohem, mnohem víc.

0/0
17.3.2016 18:56

J28i54ř10í 27S19c37h13w55a56c70h 8668914638406

ano i vyjetej olej to (asi) vezme.....:-( a pak dělá "čest" svému jménu "sazomet"

0/0
17.3.2016 23:01

J49i61ř19í 12N58e46u97m30e68i84s41t27e35r 2652865703221

Podojený transformátor a sousední vesnice bez proudu. ...:P

0/0
17.3.2016 23:17

J86a95n 93H35á80l19a 8275315260667

No hlavně aby ten majitel moderního auta těch 200 000 v tom svém autě dokázal ujet - kolega má Superba v plné výbavě, najeto aktuálně přes 60 000 a má to tak půl napůl, týden v servisu, týden jezdí. A po mých osobních zkušenostech s fábiemi a oktávkami říkám Škoda simply never.

0/−1
18.3.2016 9:48

J14i54ř25í 14S59c43h94w39a88c37h 8468584608496

majitel moderního auta najede 200 000 bez problémů, tedy samozřejmě až na pár výjimek, co potvrzují toto pravidlo.

0/0
18.3.2016 16:21

J80i56ř78í 57E34r94b84e29n 1893824956787

Zdá se mi, že nesnášenlivost a závist cloumá hlavně Tebou ;-)

+3/−1
17.3.2016 11:43

J75o44s55e35f 37T92i41k25v80a63r64t 2390264230

W123 jsem měl dvě a obě mi bohužel sežral totálně rez. Na tu dobu dobrá auta, ale vývoj jde přece jen trochu kupředu.

0/0
17.3.2016 12:01

M74i32c90h40a32l 58Z59e44t74e40k 3378702510677

Jj, na druhou stranu, když má piano v pořádku motor a podvozek, vyplatí se investovat do plechařiny. Klempířské díly nejsou nijak předražené.

0/0
17.3.2016 21:04

R41a18d68e94k 23K75o46p26a62r 4548811202309

Živoucí sen všech zelinářů, řezníků, pinglů, veksláků,....

Pro co vlastně dneska tahle sorta lidí žije a čím se odlišují? Snad zlatou masírkou na krku, límečkem na stojáka a teplákama i di divadla...

0/−1
17.3.2016 10:10

J67a18k65u74b 25R92o94u78s 3713530674912

Já jezdím Piánem v obleku z Purwin & Radczun a tepláky vůbec žádné nevlastním.

0/0
17.3.2016 14:07

M64i55c26h84a20l 60Z95e65t70e73k 3228322550707

Tak piano byl hlavně ve srovnání s ostatními auty tehdejší doby betonový trezor. Při nehodě nedocenitelná vlastnost;-)

+1/0
17.3.2016 15:40

J30i98ř98í 84S74c77h77w76a48c23h 8178324718946

ale jen pokud "rez" hlavně "koroze" nesníží pevnost "hlavních nositelů odolnosti" na zlomek původní hodnoty ;-)

0/0
17.3.2016 23:04

M36a74r46t39i95n 50P55a83v81e70l46e69k 5710587335115

S pianem mám spojenou Albánii.Každé druhé auto bylo piano,podařilo se mi několikrát vyfotit deset stejných MB zaparkovaných na ulici za sebou.Servis fungoval tak,že u silnice byla ohrada,v ní bouda pro mechanika a pár zbořených pian ze kterých se braly náhradní díly.Docela často měly zvýšenou světlost a tam,kde jsem měl strach o firemního Land Cruisera si to mastily dvojnásobnou rychlostí.

+10/0
17.3.2016 9:55

P47e90t62r 92P47r33u58s 7727545819262

Priznam se, ze jsem si myslel ze se mu rika varhany a to podle tvaru chladice vepredu. ;-D Tak alespon jsem vedel, ze je to nejaky hudebni nastroj. :-)

0/0
17.3.2016 9:37

J85a76k49u45b 95R53o73u93s 3743470474842

Tenhle Benz má (mimo v článku i diskuzi zmíněné výhody) ještě jednu zajímavou vlastnost - jakýsi neopakovatelný charakter, "mojo". Vlastnil jsem za život spoustu aut, včetně třeba Volva S80 2013 nebo Mercedesu GLA 2015, ale v žádném z těch aut jsem se nikdy necítil tak dobře, jako ve W123. Neumím to logicky vysvětlit, ale řídit piáno prostě způsobuje prudké potěšení (speciálně ve verzi 2,8 benzín). A ne, dobu, kdy se to auto vyrábělo, jsem nezažil, to jsem ještě byl na houbách. ;-D

+6/0
17.3.2016 9:31

D25e73n78i53s 24W12i14t41z17k14u 3883881159847

to můžu potvrdit, ačkoliv to má naprosto nepohodlné sedačky

0/0
17.3.2016 10:33

J79a42k43u37b 22R80o33u95s 3723660944922

Doporučuji vyměnit staré koňské žíně za nové (popřípadě za jiný materiál dle libosti) a napnout pružiny uvnitř profilem z PUR pěny. Typický neduh tohoto auta, sedačky se prostě "prosedí." Ale dá se to naštěstí rychle a jednoduše opravit :-)

Co podle mě skutečně ubírá na komfortu je hlučnost dieselových motorů ve vyšších rychlostech. Ale i to se chystám v nejbližší době vyřešit.

0/0
17.3.2016 13:58

D95e34n75i15s 59W17i71t53z24k17u 3313591789287

já ho nevlastním, já mám jenom Vision z roku 95 ;-)

0/0
17.3.2016 14:20

J39a79k22u54b 69R44o55u16s 3483870244422

Tak to máte mnohem raritnější vůz, než je piáno. Dá se to uservisovat?

0/0
18.3.2016 20:41

J14i19ř72í 44S49c82h79w57a16c21h 8448824388836

co to je za pohádky ".... vlastnil(!) jsem Volvo S80 2013 a Mercedes GLA 2015(!). To jako jsi oboje za poslední tři roky rozstřelil nebo ze živíš pojistnými podvody? ;-)

0/0
18.3.2016 20:52
Foto

M38a96r23t35i27n 35V16y61s12t14r66č91i54l 1509337618

V Maroku nejezdí jako taxík nic jiného a v dobrých stavech. Jeli jsme cestu 2hodiny z letiste a bylo nas v taxi 6 :) Pak jsme jeli do jednoho kopce v sesti a bylo to 1/2....2/1...porad musel řadit...ale krása...bral bych ho!

0/0
17.3.2016 9:28

J78i68ř66í 71S92c39h49w14a44c85h 8198954488816

kup si něco s HTP a bude to ohledně toho řazení podobná "krása" ;-)

+3/0
17.3.2016 10:30

J72a11k20u85b 15R70o76u50s 3733870244772

Koukám, že se v diskuzi objevili chytráci, kteří piáno neviděli ani z rychlíku, ale budou nám tu vykládat, kolik jejich provoz stojí nebo nestojí (viď Finku RvRvRv)

Máme v rodině piána čtyři. Všechna kupoval jako nová auta můj otec, takže jejich historie je dobře známa. Jedno má dnes najeto 850 000 a za celou dobu (mimo údržbu danou manuálem + výměny baterií a spotřebáku) na něm byl měněn jen kardan. Druhé má 450 000 a za celou dobu byl jediný problém lehce přituhlý brzdič = repase za pár korun. Dva kousky mají pod 80 000 a jednomu z nich prasklo gumové uchycení výfuku, druhému přestal počítat tachometr kilometry. Jinak nic.

Všechny dnes chytnou v -20°C na ťuknutí do klíčku a jedou na cokoliv, co se do nich nalije.

Za rok, během kterého jsem vlastnil nové Volvo (které je na dnešní poměry mimořádně spolehlivé), jsem do údržby nasypal asi 5x více peněz, než můj otec do čtyř aut za celý život.

Mimochodem, všechna ta Piána mám dnes v péči já a opatruji je jako oko v hlavě. VVVVV

+14/−2
17.3.2016 9:21

J13i20ř42í 45S26c86h12w65a86c82h 8138694268666

no jsi prostě "úchyl". Dnes by si diesela, co vůbec nejede a přitom žere víc jak benzínový HTP (a jede ještě hůř), nikdo nekoupil....

0/−1
17.3.2016 10:37

M14a83r84e22k 90J29a52n15e65č83k29a 1537396463551

Ono za chvíli koupit auto, které přežije zcela bez závad aspoň tu záruku a pak u něj automaticky nenastane "poločas rozpadu" bude celkem kumšt. Navíc tohle auto už je takový veterán, takže dobře zachovalé kousky budou mít stále nějakou hodnotu, protože se toho stavu veterána bez problémů dožijí :-)

0/0
17.3.2016 14:16

J17i91ř26í 96S14c24h71w11a34c52h 8738784608786

ještě jsem zapomněl dodat ....s cenou 2-3 krát vyšší, než to HTP....

0/0
17.3.2016 10:41

M17a23r37t82i45n 53L20i45š89k13a 6119868834663

Vsechny kupoval nove:-) zelinar? nebo snad reznik?

0/0
17.3.2016 13:09

P36e78t41r 67M58a35r50š36á95l77e10k 9685102684239

4 nová piana za totáče. To odhaduju na uhelné sklady.

0/0
17.3.2016 15:46

J21a66k75u77b 35R15o15u21s 3393120634202

Tak to jsi úplně vedle, otci se podařilo včas utéct na západ a na každý to piáno si vydělal poctivou dřinou.

0/0
17.3.2016 18:54

J62i80ř79í 17S11c23h84w27a66c26h 8948474918306

a co jsi tak mohl "nasypat" za rok do nového Volva???

+1/0
18.3.2016 21:14
Foto

M80i71c11h85a66l 53N50a45j31m88a88n 7309173886100

První z řady mercedesů, které jsou doslova nesmrtelné Tyto auta dokázala najet neskutečné porce kilometrů. Dalším v pořadí byl mercedes W124 a také mercedes W201 (baby-mercedes). Ještě první ročníky řady W210 jsou trvanlivé, ale bohužel s následnými novými modely už to šlo s trvanlivostí do háje.

+1/0
17.3.2016 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.