- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak opravdu nechápu, když v Americe je pan Moller, který se výrobou tohoto stroje zabývá několik desetiletí. Mám ten pocit, že ti co to chtějí vyrábět asi neví, že tento pán už tento typ vyrábí téměř deset let.. Pravda tohle létající auto je poněkud dražší ale mnohem vychytanější než tento zmiňovany.
http://www.moller.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=57
Řekl bych, že Moller je hlavně velký snílek, ale k úspěchu má ještě pořád hodně daleko. Mezi těmi videi není ani jedno, kde by to opravdu letělo. Jen ne příliš jisté pokusy o vzlet a opětovné dosednutí na zem a pak spousta krásných počítačových animací. Nevěřím, že něco z jeho výtvorů je použitelných.
Měli bychom jim tam poslat Kalouska aby jim zavedl spotřební daň na benzín. To by je brzy takové blbosti přešly.
ale mix je vždy špatně. Dobré auto ani dobré letadlo to prostě nikdy nebude.
jn, s temi parametry za 5kk to je docela spatonka, za to je pekny rychly a aerodynamicky propracovany dvoumotorak.
tak to je mega vtip. vlastnosti letadla na prd, vlastnosti auta na prd. Sumasumarum absolutne k nicemu
hlavne tam nenividet pohon.. to jako to auto bude jezdit s tou tlacnou vrtuli ? no potes koste... a ta konstrukce, to se to panecku bude kroutit...
Tak toto sjednocuje nevyhody ultralightu a auta. Ale zasadni je, ze vyroba nekoho uzivi. A o to jde v komercnim svete predevsim. Nebo snad pouze...?
uz chtej letadlo/ auto nechtej spis vrtulnik/ auto. Jit tim smerem by bylo rozhodne uzitecnejsi. Letadlo potrebuje prostor, vrtulnik by ho nepotreboval. Nebyla by to jednodussi cesta? Pouze muj nazor.
Vrtulník má ten problém, že aby se vznesl, tak potřebuje takové listy, které do garáže nenacpete. Navíc, pokud už se vznese, zvíří tolik prachu, že kdybyste to provozoval třeba na zahradě nebo před domem, tak by vás měli rádi sousedi ještě ob dvě ulice
...zajimavy technicka hricka, ale pro americkej trh, kde je spousta general aviation infrastruktury (kterou tohle letadlo potrebuje taky), je to asi nesmysl. Kazde letiste ma pujcovnu aut, to mi prijde lepsi varianta.
bohužel v praxi to nebude mit dobre vlasnosti ani jako auto a ani jako letadlo. Myslim ze na tom krachly vsechny predchazejici podobne projekty. Je to stejne jako udelat auto a lod v jednom, technicky mozne, pro nejake specialni pripady i pouzitelne ale pro beznou praxi to neni ani dobra lod ani dobre auto.
Až se mu ty krovky sklopěj ve vzduchu, tak chci vidět, jak bude dupat na brzdu :-)